Beantwoord

Kanaal reset op 5.0 Ghz

  • 19 January 2019
  • 29 reacties
  • 854 Bekeken

Reputatie 1
Op de 5.0 Ghz frequentie wordt de modem elke 2 à 3 dagen 'gereset' naar 'automatic channel selection'.
Ik kijk, na het wegvallen van de DVB-T televisie sinds 1 december 2018 TV via VRT.NU en de 5.0 Ghz modem frequentie die mijn BBOX3 van Proximus aanbiedt.
Doch dien ik het modem-kanaal van de 5.0 Ghz frequentie waarvoor ik betaal aan Proximus op een specifiek kanaal, bijvoorbeeld kanaal 36 te zetten vooraleer mijn PC het 5.0 Wifi-netwerk kan zien. Het probleem is nu dat Proximus blijkbaar elke 2 à 3 dagen dit kanaal in de modem 'reset' naar 'automatic channel selection' i.p.v. het door mij gekozen kanaal, waardoor de 5.0 Wifi weer onvindbaar wordt. Zeer vervelend.
Na het bellen van Proximus technische support, werd het telefoongesprek door de Proximus-medewerker van dienst gewoon midden in het gesprek volledig afgesloten zonder enige hulp !
icon

Beste antwoord door Els VO 5 April 2019, 12:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Els VO wij duimen mee! Groeten Els
Reputatie 1
Intussen hebben we de nieuwe modem 2 weken, en blijft het kanaal op 36 staan: tot nu toe nog niet automatisch gereset naar 'automatic channel selection' - ik hoop dat het verder zo blijft, want hiermee is mijn probleem dan opgelost
Bij mijn bbox3v+ blijft hij in ieder geval manueel op het ingestelde kanaal staan zowel voor 2.4 als de 5.0 Ghz, alleen moet ik er iedere keer aan denken van terug te zetten als ik de bbox moet herstarten of resetten.
Reputatie 1
Na een aantal weken geen automatische kanaalreset gehad te hebben, kan ik bevestigen dat met deze vervanging van de modem naar een nieuwe bbox3 het probleem opgelost is. Bedankt.