Vraag

Kan ik te weten komen of een skynetadres bestaat?

  • 20 September 2021
  • 9 reacties
  • 113 Bekeken

Ik werd attent gemaakt op het feit dat ik niet reageerde op bepaalde mails die men naar mij stuurde. Nader onderzoek gaf echter aan dat de afzender een tikfout gemaakt had in het mailadres. Hij beweert echter bij hoog en bij laag dat hij geen foutmelding gekregen heeft na verzending.

Ook ik heb nu geprobeerd om een mail te sturen naar dat ‘foutieve’ e-mailadres. Ik krijg geen foutmelding. Ik had in de tekst geschreven om aub te reageren naar mij. Maar geen reactie. Ik heb mail tweede keer verstuurd met vraag tot leesbevestiging. Maar geen leesbevestiging ontvangen. Ik weet dat de ontvanger niet verplicht is te reageren en ook de vraag tot leesbevestiging kan negeren.

Of bestaat er ergens een blackhole waarin mails naar  bepaalde skynetadressen verdwijnen?

 

Ik weet dat er vroeger iets bestond als zijnde een bericht van aflevering, maar ik vind dat niet terug in mail mailprogramma van W10 en ook niet in de webinterface van proximus mail. Hoe kan ik evt een mail versturen met een reactie van aflevering? Kan ik meer info bekomen door wie dat e-mail-adres gebruikt wordt?

 

(Sommigen vragen zich wellicht af waarom ik me daar druk over maak: correctie van mailadres bij de verzender en probleem is opgelost. Reden is dat hier een financiële discussie aan de gang is, waarop men beweert me gemaild te hebben en ik niet reageerde en ik beweer niets ontvangen te hebben…. )


9 reacties

je kunt het mail adres hier al eens controleren → Email Address Verifier - Validate and Check In Real Time | verifyemailaddress.io (emailhippo.com)

hier bv uitleg bij office → Ontvangstbevestiging toevoegen om een e-mailbericht bij te houden (microsoft.com)

denk niet dat dit bij W10 Mail mogelijk is wel een leesbevestiging vragen, al ben je nog altijd niet zeker dat de ontvanger dit zal bevetigen (of zo automatisch ingesteld heeft)

Ik lees of open trouwens ook geen mails die binnenkomen als ik niet direct een verband zie dat dit voor mij zal bestemd zijn, dus moest die mail bv bij mij terecht komen dan zou die direct in de vuilbak terecht komen.

 

Martin, bedankt voor je respons

Emailhippo geeft als resultaat   Unverifiable 

En als je uw mailadres invoert geeft die wel OK toch.

hier kun je ook nog eens proberen wat die aangeeft → Email Validation & Checker | Verify Email Addresses | Loqate

Locate geeft volgend resultaat.

MessageEmail Address is not valid

StatusInvalid

Disposable mailbox?False

 

Mijn adres is ok volgens hippo..

ik had nog iets bijgevoegd in mijn eerste antwoord ivm lees en ontvangstbevestiging.

Hey Martin, Bedankt voor je reacties en al je ideeen.

Blijkbaar is er inderdaad iets mis met dat adres, maar gaat niet iedereen dit detecteren en/of signaleren aan de verzender.

OutlookWeb (gekoppeld aan hotmail) doet wel controle. Door versturing via dat platform kreeg ik de foutmelding: ‘Het bericht is niet afgeleverd. Toen Office 365 het bericht probeerde te verzenden, heeft de externe e-mailserver onderstaande fout geretourneerd. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door een probleem of beleidsinstelling in het e-mailsysteem van de geadresseerde.’

De webinterface van Proximus doet die controle blijkbaar ook niet.

Ikzelf ben geen Microsoft Desktop Outlook gebruiker, dus kan het systeem van 'bevestiging van ontvangst' niet testen.

Ik begrijp uw standpunt over het niet lezen van berichten (en niet reageren op berichten) die niet voor u bestemd zijn. Ik ken veel mensen met dat standpunt.
Ikzelf ben er anders over gaan nadenken toen ik ontdekte dat mailcommunicatie van mij bij een andere persoon terecht kwam: 2 kennissen met identiek dezelfde naam, waarbij ik slechts een email-adres kende en dat gekoppeld geraakt is aan de verkeerde persoon. Pas maanden later is dit uitgekomen, na allerlei spanningen in de zin van "waarom nodig jij mij niet uit op ..... " Sedertdien reageer ik op mails (vanuit een niet on-persoonlijke mailbox) evt. met zinnetje dat ik denk dat deze mail niet voor mij bestemd is. Maar daar beslist iedereen zelf over.

Ik leer nu in ieder geval dat er blijkbaar met het door de andere 'partij' gebruikte e-mailadres iets niet correct is, dat het zeker niet bij mij terecht komt, maar ook niet altijd gevolgd wordt door een foutmelding (afhankelijk van het door de afzender gebruikte mailsysteem).
Spijtige zaak! 

Bedankt voor de inspanningen en de informatie.

Eddy

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

In de nieuwe Proximus webmail kunt u bij opmaak van een nieuwe e-mail (nieuw bericht - opties) aanduiden/vragen “bevestiging van aflevering/gelezen” of u dit dan ook effectief gaat krijgen is evenwel een andere zaak 

 

 

Hey Martin, Bedankt voor je reacties en al je ideeen.

Blijkbaar is er inderdaad iets mis met dat adres, maar gaat niet iedereen dit detecteren en/of signaleren aan de verzender.

OutlookWeb (gekoppeld aan hotmail) doet wel controle. Door versturing via dat platform kreeg ik de foutmelding: ‘Het bericht is niet afgeleverd. Toen Office 365 het bericht probeerde te verzenden, heeft de externe e-mailserver onderstaande fout geretourneerd. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door een probleem of beleidsinstelling in het e-mailsysteem van de geadresseerde.’

De webinterface van Proximus doet die controle blijkbaar ook niet.

Ikzelf ben geen Microsoft Desktop Outlook gebruiker, dus kan het systeem van 'bevestiging van ontvangst' niet testen.

Ik begrijp uw standpunt over het niet lezen van berichten (en niet reageren op berichten) die niet voor u bestemd zijn. Ik ken veel mensen met dat standpunt.
Ikzelf ben er anders over gaan nadenken toen ik ontdekte dat mailcommunicatie van mij bij een andere persoon terecht kwam: 2 kennissen met identiek dezelfde naam, waarbij ik slechts een email-adres kende en dat gekoppeld geraakt is aan de verkeerde persoon. Pas maanden later is dit uitgekomen, na allerlei spanningen in de zin van "waarom nodig jij mij niet uit op ..... " Sedertdien reageer ik op mails (vanuit een niet on-persoonlijke mailbox) evt. met zinnetje dat ik denk dat deze mail niet voor mij bestemd is. Maar daar beslist iedereen zelf over.

Ik leer nu in ieder geval dat er blijkbaar met het door de andere 'partij' gebruikte e-mailadres iets niet correct is, dat het zeker niet bij mij terecht komt, maar ook niet altijd gevolgd wordt door een foutmelding (afhankelijk van het door de afzender gebruikte mailsysteem).
Spijtige zaak! 

Bedankt voor de inspanningen en de informatie.

Eddy

Het is in ieder geval zo zelf al stel je bevestiging van ontvangst en/of gelezen in dat je nooit kunt er op rekenen, ik heb dit al meermalen gemerkt dat ik daarvan geen aanduiding terug krijg, maar je verliest er ook niks mee door dit zo in te stellen.

Reageer