Beantwoord

kan Bose Soundtouch niet installeren


Reputatie 1

Op mijn nieuwe pc probeer ik mijn Bose Soundtouch aan de klap te krijgen. Dat gaat echter niet. Bij Bose zeggen ze dat het te maken heeft met mijn Proximusinstellingen. Wat moet ik precies doen? Dank!

icon

Beste antwoord door Martin 15 May 2020, 14:50

Bekijk origineel

15 reacties

@BernardH bij welke stappen loopt het mis 

zie > https://www.coolblue.be/nl/advies/hoe-installeren-bose-soundtouch-speaker-op-computer.html

 

Het zou kunnen dat je eerst best eens one ssid uitzet op je bbox indien die actief staat 

dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug inschakelen op identiek de zelfde manier, als je installatie met bose in orde  is .

https://youtu.be/ylRUF8CB5_s

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

 

 

Vermits blijkbaar enkel WiFi b/g/n (2.4 GHz) ondersteund wordt, het ondervonden probleem eventueel kan veroorzaakt worden door OnSSID (Smart WiFi/Intelligent WiFi) waarbij SSID-2.4-xxxx gebruikt wordt voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0.

Eventueel OneSSID uitschakelen via Bbox3 GUI LAN IP 192.168.1.1 als user met uw user paswoord voorhanden op de Bbox : banner OneSSID aanklikken om uit te schakelen (en op dezelfde manier om terug in te schakelen)

Misschien kan het gebruik van een ethernet/utp-kabel een alternatieve oplossing bieden

Succes

Reputatie 1

Bedankt voor jullie antwoord.

Ik had al alles gedaan wat op de coolblue video staat.

Is One SSID hetzelfde als Broadcast SSID? (Ik denk van niet)

Ik heb overigens geen banner OneSSID.

De 3 banners zijn: Network Connectivity - Acces Control - My modem

 

Eronder:

WiFi 2.4GHz
Name(SSID)
mijn e-mailadres

WiFi 5GHz
Name(SSID)
mijn e-mailadres

Ethernet

USB

Telephone

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Eigenaardig….

& lukt het met een utp-kabel ook niet?

 

 

 

 

@BernardH  Is One SSID hetzelfde als Broadcast SSID? (Ik denk van niet)

@BernardH Broadcast SSID van je bbox is wifi-2.4-xxxx

Reputatie 1

De Bose Soundtouch 10 heeft geen UTP-aansluiting.

 

 

Reputatie 1

Jullie kunnen mijn modem niet aanpassen?

Er is ook weinig kans dat je met One SSID hier problemen gaat hebben aangezien het op SSID wifi-2.4-xxxx werkt en het een recent toestel is.

@BernardH herstart eens je bbox door zijn stroom 5sec te onderbreken

en eigenlijk beter nog van te resetten door het verzonken reset knopje achteraan 20 seconden ingedrukt te houden

@BernardH maakt je pc die je gebruikt verbinding met het wifi netwerk op SSID wifi-2.4-xxxx want als je met wifi-5.0-xxxx zou verbinding maken met je bbox is het best van eens op 2.4 verbinding te maken om bose te configureren.

Reputatie 1

Mijn pc maakt verbinding met het internet via een SSID die mijn e-mailadres is. Dit is zo nadat ik Public WiFi heb geïnstalleerd. ik had daarvoor telefonisch contact met een van je collega’s.

Kan het zijn dat het feit dat ik een VPN gebruik moeilijkheden oplevert?

 

Reputatie 7
Badge +4

Noch @Martin noch ikzelf zijn Proximus-medewerkers, maar ik vermoed dat ook Proximus u niet verder zal kunnen helpen (als u met uw PC op het internet kunt)

Het probleem is mijn inziens gekoppeld aan uw WiFi, zoals @Martin reeds schreef biedt het gebruik van WiFi 2.4 waarschijnlijk een mogelijke oplossing (tenzij deze band teveel verstoord zou zijn op uw locatie)

Blijkbaar is om één of andere reden de mogelijkheid tot gebruik van OneSSID nog niet voorhanden op uw Bbox (maar dit heeft hier dus geen impact)

Mijn pc maakt verbinding met het internet via een SSID die mijn e-mailadres is. Dit is zo nadat ik Public WiFi heb geïnstalleerd. ik had daarvoor telefonisch contact met een van je collega’s.

Kan het zijn dat het feit dat ik een VPN gebruik moeilijkheden oplevert?

 

daarom dat ik een reset van de BBOX voorgesteld heb 

probeer eens zonder VPN 

en gebruik het wifi signaal van je bbox met SSID wifi-2.4-xxxx en het wachtwoord hiervan (wireless key)  staat op een sticker van je bbox3

 

Reputatie 1

Beste @M_016 en @Martin 

Het probleem was eenvoudig op te lossen door de VPN uit te schakelen, zoals @Martin suggereerde!

Ik wil jullie beiden bedanken voor jullie waardevolle hulp.

 

 

Graag gedaan en blij te horen dat het gelukt is :thumbsup_tone3:

Reageer