Beantwoord

"Je hebt een Samsung Galaxy S22 gewonnen!" email gekregen

  • 31 March 2022
  • 8 reacties
  • 265 Bekeken

Reputatie 2

Hallo!


Ik kreeg gisteren een email van enjoy@proximus.com dat ik via Enjoy!-wedstrijd een Samsung Galaxy S22 heb gewonnen.
Ik deed even een dansje, maar werd dan toch een beetje argwanig (jammer, maar de dag van vandaag moet je duizend ogen hebben!).
Ik heb onlangs wel meegedaan aan deze wedstrijd, en het zou natuurlijk héél fijn zijn!

Is er een manier waarop ik kan bevestigen dat dit wel degelijk om een authentieke mail gaat aub?

Alvast duizend maal dank!

icon

Beste antwoord door Pat52 31 March 2022, 17:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2

@ecauwels Ik heb voor de zekerheid (omdat je inderdaad niet voorzichtig genoeg kunt zijn tegenwoordig) navraag gedaan bij een collega van Enjoy! Hierbij zijn antwoord:

“Klopt, dit is onze winnaarsemail. Klant moet zsm zijn adres bevestigen als antwoord op de mail zodat we hem de S22 deze maand kunnen opsturen.”

Proficiat met de overwinning! 👏🤸😁

Groetjes,
Antonella

Duizend maal dank, Antonella! Ik heb intussen mijn adres al bevestigd. 

Reputatie 7
Badge +3

@ecauwels Ik heb voor de zekerheid (omdat je inderdaad niet voorzichtig genoeg kunt zijn tegenwoordig) navraag gedaan bij een collega van Enjoy! Hierbij zijn antwoord:

“Klopt, dit is onze winnaarsemail. Klant moet zsm zijn adres bevestigen als antwoord op de mail zodat we hem de S22 deze maand kunnen opsturen.”

Proficiat met de overwinning! 👏🤸😁

Groetjes,
Antonella

Ze worden in het namaken altijd maar beter en beter en als dit waar zou zijn dat ze een officieel mailadres zouden kunnen gebruiken om de mail te versturen dat zou het nog erger en gevaarlijker maken, daarmee dat ik ook wel zou willen weten of dat zomaar kan net als met telefoonnummers waarbij ze je zelfs kunnen opbellen met (zogezegd) je eigen telefoonnummer.

Reputatie 2

@ecauwels FYI enjoy@proximus.com is wel een officieel mailadres van Proximus 

er zijn er inderdaad al veel die die gevraagd gesteld hebben toen ze iets  gewonnen hadden met enjoy, maar je kunt inderdaad nooit voorzichtig genoeg zijn.

In ieder geval kan een proximus forummedewerker die natrekken en je dit ook bevestigen.

Bedankt, Martin. En inderdaad, je kan de dag van vandaag niet voorzichtig genoeg zijn.

Reputatie 2
  • Hallo!


    Ik kreeg gisteren een email van enjoy@proximus.com dat ik via Enjoy!-wedstrijd een Samsung Galaxy S22 heb gewonnen.
    Ik deed even een dansje, maar werd dan toch een beetje argwanig (jammer, maar de dag van vandaag moet je duizend ogen hebben!).
    Ik heb onlangs wel meegedaan aan deze wedstrijd, en het zou natuurlijk héél fijn zijn!

    Is er een manier waarop ik kan bevestigen dat dit wel degelijk om een authentieke mail gaat aub?

    Alvast duizend maal dank!

    enjoy@proximus.com is wel degelijk van de Proximus Enjoy , je zal waarschijnlijk ook gevraagd worden om je gegevens te bevestigen , zodat je het gewonnen item kan ontvangen.
  • The Email Address Syntax is correct
  • Connect to inmxcar01.belgacom.be succeeded
  • enjoy@proximus.com seems to be valid
  • Email Checker - Verify Email Address For Free With Our Email Verification Tool

Bedankt voor je antwoord. Inderdaad, er is gevraagd om het adres te bevestigen.

Nu heb ik wel van iemand horen vertellen dat je eigenlijk door een mailadres te checken je niet zeker bent omdat ze mails kunnen versturen zogezegd met een officieel bestaand mailadres. 

Ik vraag mij af of dit wel klopt? 
Dat zou dan vergelijkbaar zijn met spoofing van telefoonnummers.

Met een internetlink adres is dit natuurlijk wel mogelijk, er zit dan een ander link adres aan gekoppeld.

@ecauwels FYI enjoy@proximus.com is wel een officieel mailadres van Proximus 

er zijn er inderdaad al veel die die gevraagd gesteld hebben toen ze iets  gewonnen hadden met enjoy, maar je kunt inderdaad nooit voorzichtig genoeg zijn.

In ieder geval kan een proximus forummedewerker die natrekken en je dit ook bevestigen als ze hier langskomen.

Reputatie 7
Badge +3
  • Hallo!


    Ik kreeg gisteren een email van enjoy@proximus.com dat ik via Enjoy!-wedstrijd een Samsung Galaxy S22 heb gewonnen.
    Ik deed even een dansje, maar werd dan toch een beetje argwanig (jammer, maar de dag van vandaag moet je duizend ogen hebben!).
    Ik heb onlangs wel meegedaan aan deze wedstrijd, en het zou natuurlijk héél fijn zijn!

    Is er een manier waarop ik kan bevestigen dat dit wel degelijk om een authentieke mail gaat aub?

    Alvast duizend maal dank!

    enjoy@proximus.com is wel degelijk van de Proximus Enjoy , je zal waarschijnlijk ook gevraagd worden om je gegevens te bevestigen , zodat je het gewonnen item kan ontvangen.
  • The Email Address Syntax is correct
  • Connect to inmxcar01.belgacom.be succeeded
  • enjoy@proximus.com seems to be valid
  • Email Checker - Verify Email Address For Free With Our Email Verification Tool

Reageer