Beantwoord

Is de Wi-Fi Booster een beter alternatief dan PLC adapter?

  • 9 November 2019
  • 2 reacties
  • 261 Bekeken

Enkele jaren terug kreeg ik bij een Happy Housing een PLC adapter (1 lampje) en Wi-Fi extender (2 lampjes). Dit om op het tweede verdiep een beter internet connectie te hebben. Het signaal valt regelmatig weg, en om de zoveel tijd moet ik deze dan resetten. Optimaal is de verbinding ook niet, dit als er bijvoorbeeld met meerdere personen tegelijkertijd op het signaal van de Wi-Fi extender zitten. Ik zie dat er nu eerder een Wi-Fi booster gekozen wordt als oplossing.

Zou dit een betere oplossing zijn? Om bij te betalen vind ik niet erg, maar ik verwacht dan ook wel iets beter resultaat dan de huidige oplossing.

icon

Beste antwoord door Martin 9 November 2019, 17:35

Bekijk origineel

2 reacties

Dat kun je niet voorspellen op voorhand dit hangt af van welke bouwmaterialen het 5GHz wifi signaal moet doorkruisen vanaf je bbox3 tot aan je wifi booster, het voordeel van een wifibooster is natuurlijk dat je die kunt opzeggen als je moest ervaren dat je problemen krijgt.

Net het zelfde met PLC’s dat kun je ok niet op voorhand voorspellen een praktisch opstelling bij je thuis kan dit alleen maar uitwijzen of het al dan niet goed werkt.

Reputatie 7
Badge +4

Klopt Martin,

Wij kunnen dit helaas niet zeggen. Bij klant A kan een PLC beter werken, bij klant B kan een wifi booster beter werken. Alles hangt af van de woning zelf. 
 

Reageer