Vraag

IPv6 valt snel uit

  • 20 August 2020
  • 13 reacties
  • 300 Bekeken

Ik heb een Technicolor BBox 3. Na het booten heb ik IPv6 (ik haal hier https://ipv6-test.com/ 17/20 dan) maar na ongeveer een half uur, werkt mijn IPv6 niet meer (IPv4 blijft wel werken).

Ik heb dit op al mijn computers, het ligt aan de BBox.

Kan hier iets aan gedaan worden ?

Firmware versie is 10.A.0.I.FS. Is dat de meest recente ?

 

dank alvast.


13 reacties

@spetsnaz84 Laat eens weten als het bij u in orde gekomen is, bij mij nog niet OK 

https://ipv6-test.com/

 

heb ik ook al ondervonden maar het zal niet aan de bbox zelf liggen liggen volgens mij aangezien het bij mij wel gewerkt heeft met de bbox en nu ineens niet meer en er is niets aan de software van mijn bbox verandert heb dit vroeger ook nog voorgehad en toen heef prox dit kunnen oplossen dus ik hoop ik dat ze het nu ook in orde zullen krijgen.

Morgen komen de prox medewerkers terug langs, laat ons hopen dat het dan opgelost wordt!

PS: je kunt altijd de bbox eens resetten door het resetknopje achteraan de bbox ± 20 sec ingedrukt te houden tot er leds doven aan de voorkant uitgezonderd de powerled en dan loslaten, zo kan er ook eventueel recentere software binnengetrokken worden als die voorzien is.

 

Als je na ongeveer 30 minuten alle externe IPv6 communicatie verliest, controleer dan even je Windows Firewall instellingen; meer bepaald de "shields up” mode zoals beschreven in https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/windows-firewall/best-practices-configuring. Deze moet afgevinkt zijn.

Is deze evenwel aangevinkt dan blokkeert de Windows Firewall ook de noodzakelijke vrijlopende ICMPv6 Type 134 (Router Advertisement) berichten van je router (de BBox). Deze hebben standaard een geldigheidsduur van 1800 sec.  Hierdoor verliest je Windows pc na ongeveer een 30 minuten de IPv6 default gateway (je kan dit controleren met het ipconfig commando) waardoor alle externe IPv6 communicatie niet meer mogelijk is.

Tip voor de techneuten: activeer in de Windows Firewall (geavanceerde instellingen) de logging van de verloren pakketten voor je gekozen profiel om een korrekte diagnose te kunnen stellen. 

HTH,
Stefaan

Dat was niet het probleem bij mij werd door Proximus terug in orde gebracht

Reputatie 6
Badge +3

@spetsnaz84 Kan u uw klantennummer of lijnnummer toevoegen aan uw forumprofiel?

Dan kunnen we uw situatie nakijken.

Uit interesse, wat was dan wel het probleem?

Prox heeft het doorgegeven aan de specialisten en een dag later was het in orde, maar wat ze gedaan heb hebben ze mij niet gezegd.

@spetsnaz84Kan u uw klantennummer of lijnnummer toevoegen aan uw forumprofiel?

Dan kunnen we uw situatie nakijken.


Done.

@YorickP Heb je al iets kunnen vinden ?

Badge +4

Ik heb de indruk dat video filmpjes op HLN.be nu en dan wat haperen ,  vermoed ook door die ipv6 drop ?

hier ook IPv6 nog altijd niet beschikbaar maar echt er iets van opmerken doe ik toch niet tov vroeger als ipv6 wel beschikbaar was ik heb trouwens al op sommige sites gezien dat ze zeggen dat ipv4 zelfs soms iets sneller is dan ipv6 dus ik vermoed dat het verschil miniem is.

bvb → https://blog.sucuri.net/2016/08/ipv4-vs-ipv6-performance-comparison.html

 

Badge +4

Wat ervaart men dan als die ipv6 uitvalt ?  Dat sommige sites niet openen of trager ?

Op die test haal ik 17 / 20

7/20 is OK dat head ik normaal ook 

kwestie ven snelheid daar heb ik nog niet veel van gemerkt

Reageer