Vraag

Ipad verliest voortdurend internetconnectie

  • 24 October 2020
  • 61 reacties
  • 2270 Bekeken


Toon eerste bericht

61 reacties

Ik heb het identieke probleem als de originele poster. 

Alle suggesties reeds doorlopen, niets werkt. Ipad en Proximus Wifi is een zeer moeilijke combinatie. 

Ook zoals de originele poster stelt werken de Ipads perfect bij de concurrentie. 

Uitermate vreemd en vermoedelijk een probleem in de firmware van de routers. 

Zeer vreemd is dat een Iphone geen problemen heeft. 

De Samsung smart TV in huis heeft dezelfde kuren als de Ipads. Hard wired gaat hij perfect, met WIFI heb je problemen. De router mag zelfs naast de tv staan, je zal steeds de connectie verliezen. Hij vindt nog wel de router maar kan niet doorgaan naar internet.

Dit zegt me dat het niet OS gebonden is.

OneSSID uit of aanzetten maakt geen verschil. 2.4 GHZ of 5.0 ook geen verschil.

Volgens Apple guru’s zou ik kunnen proberen over te schakelen van WEP naar WPA….

Ik vermoed dat vele Ipad gebruikers met dit probleem zitten, maar een firmware aanpassing van een router zal er niet gauw inzitten. Ik vermoed dat dit Alcatel routers zijn, dus dan ben je wel even bezig. 

De proximus helpdesk zou kunnen helpen door alle klachten te bundelen, misschien dat dan iemand er aandacht aan schenkt en iemand de debug mode bij een Ipad gebruiker opzetten dan gaan we vooruitgaan denk ik.

 

 

Reputatie 2
Badge

Hey,

 

mijn ouders hebben proximus (tv, internet, telefonie) en hebben 2 iPad (1 oudere en 1 nieuwe van 1 jaar oud).

Bij beide toestellen, moeten ze voortdurend de wifi uitzetten en dan weer aanzetten om op internet te gaan en soms na 5 (soms wat langer) minuten hebben ze weer geen verbinding en moeten ze het opnieuw doen.

Ik dacht dat het probleem aan de iPad lag, omdat mijn mama wel goede verbinding heeft met het smartphone  met de wifi.

Ik heb 1 week de nieuwe iPad gebruikt, bij mij thuis ( ik heb scarlet trio) en hier heb ik geen problemen, ik had voortdurend internetconnectie. op elke moment van de dag dus ik vermoed dat er toch iets moet schelen met het wifi signaal naar de iPad.

 

Waarom zou dit probleem liggen? hoe kunnen we dit probleem fixen?

Bedankt

Het ligt aan de modem door het nieuwe wifi systeem dat zogenaamd beter zou zijn is niet het geval . Je bent niet de enige met dit probleem Proximus vind er geen oplossing voor het is opgestart samen met Android 10 . Ik heb het onlangs terug gezet het wifi naar de oude configuratie en dan was het in orde maar de laatste weken kreeg die dat ook al . En ja ik heb de nieuwe modem en decoder omdat ik tester was . Dus het ligt aan het systeem zelf

 

Bedankt voor al uw reacties;

 

Ik ga volgende week woensdag bij mijn ouders (ik probeer het contact zo miniem mogelijk te houden) en zal dan doen wat Martin me aanraadt. ;-)

 

Ik kende de one SSID  niet. bij scarlet (bij mij thuis) vind ik SSID en dacht dat dit hetzelfde was.

 

Woensdag 4 november weet ik meer. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@Fabke_1 Ik heb net het telefoonnummer dat in je profiel vermeld is nagekeken. Ik zie daar niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem. Ik meet geen interferenties op het wifinetwerk, en de lijn zelf ziet er ook goed uit. Kan je al eens testen met de tips van Martin hierboven (netwerk vergeten, reset modem, one ssid uitschakelen)?

Zou mij verwonderen en ook nog nergens gelezen dat Scarlet slimme wifi (=One SSID) zou gebruiken .

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

OneSSID : 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0 van het type WiFi-home-xxxx of WiFi-2.4-xxxx bij Proximus (geen ervaring bij Scarlet)

Eventueel ook de oudste iPad bij u proberen maar bovenstaande lijkt inderdaad eigenaardig

Misschien het(de) Proximus WiFi-netwerk(en) op de iPads “vergeten” en opnieuw instellen

Proximus medewerkers op dit publieke forum kunnen vanaf morgen eventueel nakijken of er bv. geen WiFi-storingen/interferenties zijn (netwerken buren/microgolfoven/TL-lampen,…. , radar meteo/luchthaven, ...)

Blijft er nog de afstand Bbox -iPad/Iphone en/of de hindernissen (wanden, ...) ertussen (indien gelijkaardig is dit ook niet een mogelijke oorzaak)

Ik ga maar bij mijn ouders over 10 dagen (omwille van het corona gebeuren, ga ik minder vaak bij mijn ouders).

Ik heb gekeken hoe het zit met scarlet (ik kende one ssid niet.)  ik denk dat deze aanstaan (want ssid staat 2 keer aangevinkt (zowel bij 2.4 als 5 ghz). (en geen problemen met met iPads van mijn ouders, bij mji thuis)

Toch nog vermelden dat mijn mama haar smartphone altijd verbonden is met de proximus wifi maar daar zijn er geen problemen mee (zegt ze). Toch raar dat er altijd verbinding zou zijn met de wifi maar met de 2 iPad vallen deze voortdurend uit).

De Bbox zijn ook vrij recent, mijn ouders zijn maar sinds een 6-tal maanden bij proximus.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

https://support.apple.com/nl-be/HT204051

 

Het zou inderdaad eventueel te maken kunnen hebben met OneSSID maar indien ook toegepast bij Scarlet moet de oorzaak misschien toch elders gezocht worden (ik vermoed dat de Ipads én WiFi 2.4 én WiFi 5.0 ondersteunen)

→ Bbox WiFi niet meer ok? Storingen door andere WiFi-netwerken en/of apparatuur in de buurt?

 

 

sorry inderdaad verkeer geïnterpreteerd.

De bbox eens resetten zouden ze kunnen proberen = 20sec de resetknop achteraan ingedrukt houden en dan pas lossen om de bbox weer volledig te laten heropstarten.

indien dit niet helpt dan eens One SSID uitschakelen op de bbox:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de de-activatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Hey Martin,

 

Ik vermoed dat u mijn probleem niet goed hebt verstaan.

Bij mijn ouders (zij zijn bij proximus) valt de verbinding voortdurend weg met hun iPad. Ze moeten elke keer naar de instellingen gaan (van de iPad) om de wifi uit te schakelen en daarna weer in te schakelen om terug eventjes verbinding te hebben (na een paar minuten valt de verbinden weer weg.)

 

Ik heb bij mij thuis scarlet (ik woon niet bij mijn ouders), en ik had de voorbije weken 1 van hun 2 iPad bij mij om te checken of dit probleem ook bij mij zich voordoet (als dit wel het geval is, dan lag het probleem aan de iPad) maar had ik altijd wifi met de iPad dus ik vermoed dat het probleem bij proximus (of decoder ligt)

fyi: proximus medewerkers komen hier pas terug op maandag maar voor scarlet ga je moeten ten rade gaan bij scarlet zelf!

Reageer