Vraag

Ipad verliest voortdurend internetconnectie

  • 24 October 2020
  • 61 reacties
  • 2228 Bekeken


Toon eerste bericht

61 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@T o m  Ik heb ook voor u gevraagd om de conductor uit te schakelen. 

 

Hier zelfde probleem, iPhones en iPad verliest steeds zijn WiFi verbinding. Zelfs met 2 boosters in een piepklein huisje zonder beton. Graag goeie oplossing Proximus!

Resetten, herstarten, … done that...

@IVTes De conductor is uitgeschakeld op uw modem. De verbinding met je Apple toestellen zou nu  moeten verbeteren.

Sinds de wijziging aan mijn modem verliezen mijn Apple devices geen connectie meer !  

 

Bedankt voor de interventie !!

@K.S.uitT. Ik heb je wifi uitgemeten en het 5.0 signaal is in orde. Je kan best zo veel mogelijk daarmee verbinden.

Het 2.4GHz-signaal is niet goed. Hier verlies je het meeste door de te grote afstand tussen je toestellen en de B-Box. Heb je de mogelijkheid je B-box te verplaatsen naar een centralere plaats? Je zal ook best een wifi-booster bij plaatsen die je draadloze signaal boven versterkt. Deze kan je hier bestellen. 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm



wat wil je zeggen met “het 2.4Ghz signaal is niet goed”?
k heb ondertussen een wifi-booster besteld en dan zullen we zien of het betert.

Tenzij de proximus medewerkers mij tegenspreken, is one SSID uitgeschakeld als wifi doctor/conductor uitgeschakeld is, want One SSID maakt onderdeel uit van wifi doctor/conductor.

Bij mij is de situatie beter na telefoon met de helpdesk. Ik heb zelf instructies gegeven op basis van deze thread. Wat ze uiteindelijk gedaan hebben weet ik niet. Voor de helpdesk medewerker was dit allemaal nieuw.

Concreet. De Samsung Tv heeft nu geen enkel probleem meer, de IPADs (oude en nieuw) hebben sporadisch nog een probleem. Ik vermoed dat de lease van de IP elke 24 uur verloopt en dat is heb ik de indruk wanneer ze het moeijlijker krijgen. 

De ONE SSID aan of uit zetten helpt absoluut niet. Het is die wifi doctor of conductor dat het probleem is en dat zit in die firmware van de routers. 

Reputatie 7
Badge +4

@IVTes De conductor is uitgeschakeld op uw modem. De verbinding met je Apple toestellen zou nu  moeten verbeteren.

Reputatie 7
Badge +4

@K.S.uitT. Ik heb je wifi uitgemeten en het 5.0 signaal is in orde. Je kan best zo veel mogelijk daarmee verbinden.

Het 2.4GHz-signaal is niet goed. Hier verlies je het meeste door de te grote afstand tussen je toestellen en de B-Box. Heb je de mogelijkheid je B-box te verplaatsen naar een centralere plaats? Je zal ook best een wifi-booster bij plaatsen die je draadloze signaal boven versterkt. Deze kan je hier bestellen. 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm

Al onze laptops zijn van Dell, met windows10 als besturingssysteem.

 

Reputatie 7
Badge +4

@IVTes Ik heb de vraag om de conductor uit te schakelen doorgespeeld aan de betreffende dienst. 

@K.S.uitT. Is die laptop ook een Apple, of een ander merk ? Als het een Apple is kan het ook helpen dat ik die conductor laat uitschakelen. Anders moeten we verder zoeken naar een andere oorzaak. 

Dat heb ik ook al gedaan.
Ik heb mijne zoon zijn laptop dan op de 5G geplaatst, maar dan is het nog erger.
Geen verbinding kunnen maken, na het verbinden toch even wifi en dan uitvallen. ik heb mijn Iphone ook geconnecteerd en die doet dan hetzelfde.
De modem werd voor deze reden (toen viel al de wifi in huis weg) in maart 2020 vervangen.

 

helpt het niet als je eens probeert door One SSID te deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1 
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden als je dit wenst)

wij zijn dus blijkbaar niet de enige met het probleem.
Mijn twee oudste kinderen (4de en 6de middelbaar) zijn regelmatig thuis voor afstandsonderwijs.
Mijn vrouw werkt full-time thuis en heeft een bedrade computer ( ethernet rechtstreeks op de modem ).
De kinderen werken elk boven in één grote ruimte. hun laptop en GSM zijn verbonden via wifi.
Meer dan regelmatig wordt enkel het WIFI signaal van de laptop van mijn zoon onderbroken, enkel dat van hem.
Als ik via de webpagina kijk, zie ik dat idd enkel zijn computer niet meer verbonden is met de Wifi. 
ik heb al een externe wifi stick aangeschaft, maar het probleem blijft.
dit tot grote frustratie want het duurt telkens 4 a 5 minuten eer die terug verbonden is.
Bij de computerwinkel vinden ze geen probleem. Als ik de laptop mee naar het werk neem, blijft de wifi de hele dag op, zonder enkele uitval.
wij worden er hopeloos van.
iemand een idee?

@HadewychT  zou je voor  mijn modem “conductor” kunnen uitschakelen ?  Ik ervaar de Wifi connectie problemen bij mijn Apple devices ook constant.  Moet dit ook gebeuren op de Wifi extender ?

 

Mvg,

 

Ivo 

FYI: Maandag komen ze van Prox terug langs hier op het forum en kunnen ze verder beslissen wat er best gebeurt

Ben bij mijn ouders geweest.

Mijn smartphone en die van mijn mama (allebei samsung) hebben een zeer goede verbinding met de WIFI

 

ik heb een oudere ipad en deze  werkt goed met de wifi maar met de nieuwe ipad (ipad, 7de generatie, 2019) van mijn mama is het echt slecht.

Met de ipad van mijn mama, heb ik een goede wifi bij mij thuis (scarlet).. dus ik vermoed dat het probleem bij de modem ligt van proximus 

Ik heb haar  ipad ondertussen al 2 keer bij mij  gehad en daar was alles goed (hen scarlet).

 

Ik zal eens vragen dat ze een paar keer per dag om haar gsm surft.  Denk dat er daar ook geen problemen zijn omdat ze altijd mijn whatsapp berichtjes beantwoord..  maar zal vragen dit eens te checken. Thx om dit op te volgen, HadewychT

Reputatie 7
Badge +4

@Fabke_1 Die instelling is wel degelijk aangepast op je modem. Heeft ze dit probleem ook als ze op een andere locatie een draadloze verbinding wil maken met haar I-pad ? Werken andere toestellen bij haar thuis wel goed op Wifi ? Ik zie niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem in de metingen van de lijn en het draadloze signaal. 

ik vind dit echt niet kunnen.  Ik zou het appreciëren dat proximus dit probleem zou oplossen.

louter ter info: wel zo als de fout dan uiteindelijk niet bij Prox ligt kan er wel een factuur volgen.

Hey,

 

Ik word er nerveus van..  ik heb nog niets gewijzigd in de modem van mijn ouders omdat ik ook wel van mening   ben dat mijn ouders betalen voor een goede dienst en indien het niet werkt en het probleem ligt niet bij mijn ouders dat proximus dan het nodige moet doen omdat dit probleem te herstellen.

Mijn mama klaagt voortdurend dat haar ipad ( ong 1 j oud) een slechte aankoop was. Wilt ze op de wifi, moet ze de wifi uit- en dan weer aandoen.. na 3 a 5 min moet ze dit opnieuw doen.. ik vind dit echt niet kunnen.  Ik zou het appreciëren dat proximus dit probleem zou oplossen.

 

@HadewychT  "Voor mensen die er erg veel last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”). Ik heb jullie nummers doorgegeven om dit te laten uitschakelen. Daarna zou de wifi-verbinding beter moeten werken op de I-pad. " 

We merken nog geen verschil.  Wat kan ik doen, want ik vind dat proximus dit moet oplossen. Moet ik zelf bellen voor er iets veranderd?(een andere modem versie? Iets anders?)

 

Groetjes 

 

@HadewychT bedankt :thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +4

De ‘conductor’ is een onderdeel van de One SSID. Dat kan je niet zelf aanpassen. 

@HadewychT

Voor mensen die er erg veel last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”).

Heb je het nu over de bbox3 want ik zie in mijn bbox3 interface nergens “conductor” staan ?

Ter bijkomende info: Ondertussen is er al een WPA3 (momenteel nog niet voor bbox)

Reputatie 7
Badge +4

@Fabke_1  @MichelV 

Onze “Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit, evenals in onze boosters en bridges. 1 van de onderdelen zorgt ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd”’ naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal. Dat werkt fantastisch goed voor de meeste devices, maar spijtig genoeg hebben Apple devices dat vaak niet zo graag. 

Voor mensen die er erg veel last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”). Ik heb jullie nummers doorgegeven om dit te laten uitschakelen. Daarna zou de wifi-verbinding beter moeten werken op de I-pad. 

We testen momenteel nieuwe firmware, met o.a. nieuwe Wi-Fi drivers, die dit probleem aanpakt. Als alles goed gaat zouden we in het eerste kwartaal van 2021 de uitrol kunnen doen.

 

WEP en WPA2 zijn Wi-Fi beveiligingsprotocollen, maar WEP word al lang niet meer gebruikt omdat het niet zo veilig is. Onze modems gebruiken al vele jaren WPA2 by default (maar klant kan het wel nog wijzigen in GUI, voor “backward compatibility” met oudere Wi-Fi junk).

 

Onze modems zijn niet van Alcatel, maar oa van Sagemcom.

FYI: bbox staat default ingesteld op WPA

Reageer