Beantwoord

iPad en iPhone - wijziging

  • 15 February 2019
  • 12 reacties
  • 484 Bekeken

Ik ontving op 15/02/2019 een email waarin gezegd wordt dat op iPad en/of iPhone de instelling 993 moet gewijzigd worden in 995, dit voor 15 Maart e.k. Echter, als ik dat op mijn iPad doe, aanvaard deze dit niet.
icon

Beste antwoord door Wim 15 February 2019, 13:58

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 1
Bij mijn iPhone en iPad wordt de serverpoort 995 ook niet aanvaard.
Telkens wanneer in de instelling 993 wijzig in 995 wordt dit dus niet aanvaard, maar wanneer ik de instelling terug naar 993 zet, dan krijg ik geen mails meer binnen en moet ik mijn account wissen en terug installeren. Dan werkt alles weer perfect. Enige feedback van het proximus team zou in deze welkom zijn.
Reputatie 7
Badge +6
We hebben een speciale FAQ daarvoor gemaakt: klik hier.
Mvg,
Als bijkomende info: op de apple site (https://support.apple.com/nl-be/HT203995) staat ook het volgende :
Het poortnummer dat wordt gebruikt voor de server voor inkomende e-mail.
Veelgebruikte poortnummers voor inkomende e-mail zijn 143 en 993 voor IMAP-accounts,
en 110 en 995 voor POP-accounts.
Reputatie 7
Badge +6
Koenraad,
Wat de poorten betreft: 993 is inderdaad voor een beveiligde IMAP-verbinding, 995 voor een beveiligde POP-verbinding (SSL = Secure Socket Layer). Beide kunnen dus werken, zowel POP als IMAP hebben voor- en nadelen.
Mvg,
Reputatie 1
Daarnet antwoord gekregen op de Facebook proximuspagina.
‘Proximus @Koenraad Geerard deze mail was ook enkel bedoeld voor pop accounts. Als uw email ingesteld staat als imap hoeft u niets te wijzigen. Groeten Els.’

Dus ik denk dat dit probleem van de baan is en dat Martin zijn info klopt. imap accounts hoeven niets te wijzigen.

@proximus team. Misschien toch even aanpassen en vermelden in die speciale FAQ. ?
Reputatie 7
Badge +6
Koenraad,
Bedankt voor je feedback. We hebben de FAQ reeds aangevuld met dit zinnetje:

"Dit is alleen van toepassing als uw e-mailaccount is ingesteld als POP-account: u kunt dit in stap 4 controleren. Als uw e-mailaccount is ingesteld als IMAP-account, moet u niets wijzigen. Als u e-mails ontvangt op verschillende toestellen of u hebt meer dan één e-mailaccount, controleer dan op elk toestel voor elk e-mailaccount of de instellingen correct zijn."

iPhone en iPad FAQ
Reputatie 1
Super, ?
Reputatie 1
Beste Wim, de server poort 995 wordt niet aanvaard, ook wanneer men alles volgt. Geavanceerd, check. Identiteitscontrole Wachtwoord,check. SSL,check. serverpoort van 995 naar 993...geeft IMAP foutmelding.
Ook de getoonde afbeeldingen zijn niet echt meer up to date met iOS 12.1.4. Maar dit kan niet echt een probleem zijn wanneer men bij account naar Geavanceerd gaat en daar de instellingen aanpast. Het probleem met de niet aanvaarde serverpoort blijft bestaan.
Reputatie 1
Beste Wim ook de tekst bij afbeelding 7 klopt niet meer in uw toegestuurde link, op de support pagina (https://www.proximus.be/nl/id_cl_faq_mail_ios_apop/bedrijven-en-overheden/support/uw-iphone-of-ipad-instellingen-aanpassen.html) is deze aangepast naar ‘vink wachtwoord aan en tik bovenaan op geavanceerd’ de onderstaande afbeelding klopt dan weer niet. Is wel verwarrend. Hoe het ook zij serverpoort 993 geeft een foutmelding. Ik hoop op een oplossing. En een andere feedback dan de link die we toch al toegestuurd hebben gekregen.
Versta ik ook niet goed op de prox site voor mailinstellingen staat
Inkomende mailserver
Adres: imap.proximus.be
Beveiliging: SSL
Poort: 993
Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging. ?
Dus voor IMAP staat toch 993 ?
Reputatie 1
Wim kunt u een reactie geven op bovenstaande post van Martin. Want op mijn iMac staat mijn account ook pop.proximus.be en poort995. Mijn 2de mailbox die ook belangrijk is voor mij staat dan weer IMAP..proximus.be en poort993. Op jullie pagina 'hoe voeg ik een mailaccount toe op een iPhone' staat ook nog altijd die poort993.
Reputatie 1
In het geblurde deel afb. 8 staat inderdaad pop.skynet(Proximus).be i.p.v. imap.skynet. be. Hoe zit het nu eigenlijk met die poort?

Reageer