Vraag

IP Camera problemen


Reputatie 3
Dag beste mensen,
tot een week geleden kon ik mijn ipcamera benaderen van waar dan ook en plots was het gedaan.
Dacht eerst camera stuk maar dat bleek niet waar te zijn.
Vandaag een andere poort ingegeven en nu kan ik de camera zien via 4g maar niet via wifi?
Ik werk ook met dyndns mocht dat ermee te maken hebben.
Heeft proximus soms iets verandert sinds enkele weken?

10 reacties

Waarschijnlijk werkt het niet via wifi als je thuis probeert zelf probeert, probeer het eens via wifi als je ergens bij iemand anders bent,
Dit probleem schijnt onlangs op te duiken dat via het eigen netwerk niet meer lukt, waarom juist weet ik niet zeker mss door het pushen van ander firmware op de bbox3's!
Reputatie 3
Dag Martin,

het heeft altijd via mijn eigen wifi gewerkt achter in de tuin dus daar kan het probleem normaal niet liggen want dat wist ik al. Ik kijk ook via een DNS server naar mijn camera dus via een omweg. Zoals ik al aangaf tot voor een week of 2 was er totaal geen probleem. Toch bedankt voor de tip Martin
Reputatie 3
Ik zie nu wel bij dynamische DNS staan op mijn modem status verbroken?
maar wel raar dat het dan via 3g/4g wel werkt!
ben je zeker dat er onlangs geen nieuwe firmware op je bbox werd gezet, natuurlijk ga ik niet beweren dat dit zeker de reden is, het is alleen een vermoeden van mijnentwege 😉
Onlangs is er op mijn bbox3 nieuwe software opgekomen, die van mij is er ene van Sagemcom.
Reputatie 3
Inderdaad !!!
Ter info op mijn bbox3 is er niet lang geleden de volgende software versie opgekomen :
8c.108A
Reputatie 3
Zou dat 10 dagen geleden kunnen zijn omdat ik zie dat die 10 dagen etc uren aan staat wat ik ook al raar vond? Dus het kan aan die software liggen dan?
Eens gaan kijken bij mij en er staat: 9 day(s) 07:15:59
Dus dit zou kunnen kloppen want deze software wordt niet bij iedereen op het zelfde moment of dag gepusht.
Als alle settings dezelfde zijn gebeleven die je ingevoerd hebt in de bbox3 zoals het voor de software update het geval was en aangezien het over 4G wel nog altijd werkt als vroeger vermoed ik inderdaad sterk dat het aan deze software zou kunnen liggen.
Eigenlijk zou er iemand van het Proximus team deze vraag eens moeten stellen aan de experts van de bevoegde dienst die zich daarmee bezeig houden.
Reputatie 3
Heb eens getest bij mijn ouders en daar inderdaad krijg ik wel beeld.
Nu moet ik weer eens gaan uitzoeken hoe het dan niet op mijn eigen wifi meer komt terwijl dat 10 dagen geleden dus wel was.
De bbox3 (zou moeten) normaal gezien ondersteunt "NAT loopback" , maar aan de reacties te zien van anderen die ik al in de jaren heen gelezen heb zijn er die inderdaad beweren dat het bij hen lukt thuis op eigen netwerk en dan weer anderen die het omgekeerde beweren, dus moet volgen mij de reden te zoeken zijn in de software versie die op hun Bbox3 staat want anders zou het bij iedereen moeten lukken of bij iedereen niet moeten lukken en daarbij beweren ze dat het hun wel lukt over mobiel netwerk of als ze op een ander proberen.

Reageer