Vraag

IP camera extern zichtbaar maar niet op wifi via app

  • 9 December 2018
  • 14 reacties
  • 370 Bekeken

Ik heb IP cams in een app die zichtbaar zijn via 4G via mijn extern IP adres maar niet zichtbaar via wifi met dat extern IP adres. Als ik het intern IP adres instel in de app via wifi werkt het wel. Dat is toch niet normaal dat het IP adres telkens moet ingesteld worden als ik via wifi of 4g verbinding maak? Wat doe ik verkeerd ?

14 reacties

je test mss met extern ip adres lokaal op je wifi van je bbox3.
probeer het eens op een andere locatie bv.
Nee, stel mijn extern ip adres is 81.101.92.106 en intern van de ip cam is 192.168.0.10:7300. Dan kan ik via 4g mijn cam zien in de app met 81.101.92.106:7300. Via de wifi zou dat ook moeten gaan, maar dat is niet zo. Als ik in de app 192.168.0.10:7300 inzet dan wel via de wifi.
Dus als je lokaal (thuis) of extern test via wifi op 81.101.92.106:7300 lukt het in beide gevallen niet dan
Ja, dus lokaal (thuis) 81.101.92.106:7300 niet en 192.168.0.10:7300 wel. Buitenshuis (dus niet op de lokale wifi) 81.101.92.106:7300 wel.
Dat klopt, werd ook al vroeger door anderen gemeld dat het lokaal thuis niet lukt om het external ip adres aan te spreken enkel buitenhuis of lokaal thuis via het internal IP adres.
Wat ik hieruit al heb kunnen afleiden is dat het niet met alle bboxen lukt!
Heb je er ene van sagemcom mss?
Helemaal nieuw B-Box 3V+. En weet je soms hoe die anderen dat opgelost hebben ?
Wat ik er van weet is dat het enkel werkt met de andere bbox van sagemcom maar eigenlijk zouden de mensen van het support team dit bij de bevoegde dienst eens moeten opvragen wat de stand van zaken hierbij is en als er het wel nog zal gesupporteerd worden door hen!
indien de IP Cam draadloos is aangesloten kan je hem best op het gastennetwerk aansluiten - zo vermijd je eventuele indringers in je private netwerk
En kan dat dan niet eveneens als je geen camera's hebt op wifi?
@Martin: bedoel je indien de Cam met kabel is aangesloten?
Inderdaad.
in dat geval zal je een DMZ moeten instellen en dat is niet zo eenvoudig
indien de IP Cam draadloos is aangesloten kan je hem best op het gastennetwerk aansluiten - zo vermijd je eventuele indringers in je private netwerk
Je bedoelde waarschijnlijk hiermee dat dit nodig is voor alle onbeveiligde apparaten die je via wifi aansluit.
@Martin: alles hangt van de toepassing(en) die de apparaten gebruiken en hoe je ze wenst in te stellen - indien je de toestellen enkel wenst te bedienen vanop externe netwerken (zoals het internet), dan kan je ze best op het gastennetwerk plaatsen

Reageer