Vraag

IP adres zorgt voor problemen met mailchimp

  • 2 January 2020
  • 4 reacties
  • 283 Bekeken

Voor verenigingen stuur ik regelmatig nieuwsbrieven uit via mailchimp, dit al jaren zonder problemen. Nu recent krijg ik bijna constant de melding “Request Blocked”. Ik heb al geinformeerd bij Mailchimp en het zou liggen aan een IP conflict. Hoe kan dit opgelost worden?

 

Mailchimp: To provide a bit of context on Akamai, this is a service we use to monitor IP addresses. Akamai will automatically block access to IP addresses when malicious activity is detected across any of their endpoints. This does not mean that you have personally done anything malicious, however because IP's can be shared, malicious activity from someone else using the same IP could cause affect the reputation of that IP address, resulting in the block. We would recommend to either wait that 24 hour period, or reach out to your hosting provider and request a new IP address


4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Mailchimp reageert ook op zogenaamde abuse mails. Dit wil zeggen bedrijven of particulieren die ongewenst nieuwsbrieven gekregen hebben. Wanneer bepaalde mensen dit melden wordt er een onderzoek gestart en 1 van de mogelijkheden bestaat eruit u te blokkeren om nog gebruik te maken van de diensten. Soms kan het gebeuren dat uw mails toegekomen zijn in een zogenaamde honeypot voor ongewenste mail.Verstuur je altijd uw mails vanaf hetzelfde IP adres of gebruik je een andere provider die diensten ook aanbied aan andere klanten? Wanneer het gaat om het tweede dan kan een andere klant ongewenste mails verstuurd hebben en spijtig genoeg heeft mailchimp daar klachten van ontvangen en actie ondernomen.

Oké, maar omdat ik iedere keer in dit geval een ander Ip adres krijg dacht ik dat dit altijd het geval was. 

Reputatie 7
Badge +6

Momenteel worden er geen shared IP’s uitgedeeld op het vaste netwerk. Heb je misschien te veel mails verstuurd? Misschien eens nakijken waar Akamai zich op baseert om je IP als ‘malicious’ te vlaggen?

 

@Martin Helaas is dit niet meer fault-proof. :) In vele gevallen (alle klanten die op het nieuwe backbone netwerk zitten) zal het systeem het vorige IP terug geven. Tenzij dit IP in de ‘downtime’ wordt uitgedeeld aan iemand anders. Hoe langer je down time, hoe groter dus de kans dat je nieuw IP krijgt.

Indien je dus problemen hebt met blacklisting van IP’s, zal je dus de root cause van het probleem moeten nakijken (waarom wordt ik geblacklist), in tegenstelling tot de work arround (nieuw IP).

(Deze backbone upgrade is nog gaande en dus niet iedereen zit hier al op. Deze migratie is voor de klant volledig transparant.)

als je de bbox even herstart/reset zou dit eventueel kunnen helpen

Reageer