Vraag

IP adres (aanpassen)

  • 16 May 2020
  • 4 reacties
  • 5812 Bekeken

Hallo,

 

Vroeger veranderde Proximus automatisch mijn IP adres.

Ik vond dit nl. een pluspunt om bij Proximus te zijn, t.o.v. Telenet (waar dat blijkbaar niet gebeurd).

Echter, nu veranderd mijn IP blijkbaar niet meer? Hebben ze het systeem aangepast?

Ik heb echter wel een nieuwe modem sinds ik verhuist ben.

 

Ook, is het mogelijk om als klant zelf het IP te laten veranderen?

 

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten.


4 reacties

@revansgc  mss gewoonweg eerst eens proberen door de bbox te heropstarten 5sec de stroom onderbreken 
of door de bbox te resetten > 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden.

Of je zou het ook kunnen proberen door gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/internet/network.html

en er de ppp internet verbinding eens uit te zetten (PPP enable op off zetten) en dan terug opzetten

om te zien of één van deze werken of allen werken.

NB: En zeggen dat er mensen zijn die betalen om een statisch IP adres te hebben :relaxed:

 

@revansgc  mss gewoonweg eerst eens proberen door de bbox te heropstarten 5sec de stroom onderbreken 
of door de bbox te resetten > 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden.

Of je zou het ook kunnen proberen door gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/internet/network.html

en er de ppp internet verbinding eens uit te zetten (PPP enable op off zetten) en dan terug opzetten

om te zien of één van deze werken of allen werken.

NB: En zeggen dat er mensen zijn die betalen om een statisch IP adres te hebben :relaxed:

 


Hallo Martin,

 

Bedankt voor je antwoord!

Het resetting (uitzetten) van modem heb ik al geprobeerd en dat werkt niet.

De andere optie test ik morgen uit, want er wordt hier momenteel van de TV en het internet genoten! :)

 

Maar er is dus niets veranderd aan hun systeem? Zie je die optie op het factuur staan als je voor een statisch IP zou betalen?

 

Thanks!

Update, net toch even PPP aan en uit gezet. Maakt geen verschil.

Nog steeds hetzelfde IP adres!

Er is wel iets veranderd sedert vroeger (toch al een ganse tijd hoor) en dat is dat zoals je zelf hebt vastgesteld dat je IP adres niet meer van tijd tot tijd veranderd wordt. Maar daarvoor heb je niks moeten voor betalen.

Het gebeurt soms dat ik eens mijn bbox reset en dan stel ik wel vast dat het IP adres veranderd is maar dat is geen zekerheid dat dit iedere keer gaat lukken

Reageer