Beantwoord

Internetverbinding valt weg


Sinds ongeveer een week valt mijn internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt allemaal niet. De desbetreffende leds vd BBox gaan bij verlies signaal weg (logisch).Is er iets mis met het signaal in Roeselare - in mijn straat - in mijn woning?

 
icon

Beste antwoord door SamuelD 21 April 2020, 09:07

Bekijk origineel

156 reacties

@jpdr je moet in het vak automatische kanaal selectie klikken en daar kanaal 11 kiezen 

en bevestigen door dan op Ok te klikken

Reputatie 3
Badge +1

Zo…..   kanaal 11 en ok gedaan.

gaat die SSID  uitgeschakeld zelf terug op ingeschakeld of hoe gebeurt dit want ik zie geen toets omdat te doen of hoeft dit niet ?

Beter zo laten staan want anders kunnen we niet testen of de situatie in deze toestand verbeterd is, want velen klagen juist als je dit terug inschakelt wordt dat het kanaal 1 is dat dan gekozen wordt, wat zeker niet altijd de beste kanaalkeuze is!

Reputatie 3
Badge +1

Dus , voor het ogenblik doen we niets meer.Ik zal het dan de komende dagen in het oog houden en zien hoe het verloopt bij het afsluiten en dan later weer opstarten. 

Laten we de topic voorlopig nog open dan ?

Ok,

De medewerkers van proximus zullen die post ook niet afsluiten als je er zelf niet om vraagt.

Reputatie 3
Badge +1

Martin,

Bedankt voor uw medewerking en nog een goede dag gewenst.

Ik laat nog iets weten.

Groeten,

Jean Paul

Graag gedaan en nog een prettig weekend verder.

Reputatie 3
Badge +1

Zo,24-5-2020

Martin,

Ik heb mijn tekst op voorhand gemaakt om niet te vergeten wat ik moest melden en uw weekend niet te belasten met mijn probleem,

Maar , , , , ik deed een opmerkelijke bevinding :

 

Toen u mij vroeg of ik in de lijst van verbindingen , waar mijn Wifi-2,4-3C29 in staat, de Wifi-5,0-3C29 terug vond moest ik negatief antwoorden,

 

Nu, deze morgen , na overleg met mijn echtgenote , zei ze dat ze de account in WLM in feite niet gebruikt en dat hij mag worden verwijderd en vind ik hem nu WEL terug in de verbindingslijst,

Zie de bijlagen,

 

 

 

Ik werk nu reeds de ganse tijd via het Internet langs de router en de verbinding blijkt te blijven werken, (fingers crost),

 

Ik heb al een scan gedaan , waarbij de pc na uitvoering terug moest opgestart worden , en gewoon met mijn pincode intikken, blijft de verbinding goed,

 

Herinnert u zich dat de account van mijn echtgenote blijkbaar mijn gegevens had ingepalmd in WLM , dat berichten bij haar terecht kwamen,

 

Moet er nu terug iets worden gewijzigd daar waar staat SSID ingeschakeld of uitgeschakeld of kan deze instelling zo blijven ?

 

********************************************************************************

Ma 25-5-2020 10,34

 

Zopas start ik de pc op en moest hem al 4 keer terug opstarten na verbreking van de verbinding,

Moet er soms terug iets worden gewijzigd aan het beeld (paarse band ) hierboven ?

 

Nu heb ik terug de Vodafone moeten inschakelen om op lijn te blijven,


W

NU wanneer ik wil terug gaan naar dat beeld om dat kanaal te wijzigen en op de url  http://192.168.1.1   Klik krijg ik volgende beeld:


Heeft dit er soms iets mee te maken met dit probleem?  Of zitten we toch met het teken dat we met teveel op het WIfikanaal zitten  nu het weer weekdag - werkdag is .



 

 

je moogt “Eén SSID” laten uitstaan, 

Maar je zou eens terug moeten gaan kijken of je wifi-2.4 nog altijd op kanaal 11 staat 

door te surfen naar http://192.168.1.1  
Daar zie je dan USER staan wat je zo mag laten en het wachtwoord van USER die op je sticker van de bbox staat daaronder invoeren om zo te kunnen inloggen op de webpagina van je bbox3.

Dan kijken of het nog altijd op kanaal 11 staat.

Reputatie 3
Badge +1

Het staat nog steeds op kanaal 11   en de 5.0  staat op automatische keuze.

Op de laptop gebruik je toch de 5.0 niet dus deze speelt geen rol 

Op de laptop zie ik dat de wifi-5.0 ook nu te zien is anders moet je eens proberen van met je laptop op de wifif-5.0-3C29 te werken dus verbinding maken met wifif-5.0-3C29 ipv nu op wifi-2.4-3C29 

Reputatie 3
Badge +1

IK heb dat geprobeerd maar krijg een vraagvenster om de beveiligingssleutel van het netwerk in te voeren   ……    of de knop  op de router in te duwen  .

Waar vind ik die beveiligingssleutel  en welke knop op de  router is het?

 

Ik vind het ook raar dat , zoals zopas,  de verbinding intact bleef nadat ik de Vodafone had verwijderd.

Precies of  ik die gebruik als startmotor wat toch de bedoeling niet is.

Nu zit ik weer de vodafone omdat ik de verbinding heb verbroken om via  5.0 te proberen.

 

heb je wel aangevinkt  “automatisch  verbinden” wanneer je inlogt om verbinding te maken met wifi-2.4-3C29 of wifif-5.0-3C29 .

beveiligingssleutel is je wifi wachtwoord dat op de sticker van je bbox staat, die je gebruikt om in te loggen op wif -2.4 of wifi-5.0 

 

Reputatie 3
Badge +1

dan moet ik die 2.4 terug wijzigen ?

nee je moet die niet wijzigen maar probeer mss eerst eens om wifif-5.0-3C29  te selecteren in je lijst door erop te klikken en dan het wifi wachtwoord invoeren als men er om vraagt en ook best ook de optie “automatisch verbinden” aanvinken 

Reputatie 3
Badge +1

Kom op hetzelfde resultaat, verbreking na enkele minuten.

Toen ik eerder de pc opstartte zag ik een landschap met een wit invulbalkje om mijn pincode in te voeren en dan wist ik dat het goed was.

Nu krijg ik dat landschap (wisselt om de minuut )  ook maar zonder dat veldje om mijn pincode in te voeren  tenzij ik op eender welke toets klik en dan komt het ook.

 

Zit nu weer op Vodafone.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Voorstel:

schakel uw laptop uit en gebruik niet langer uw Vodafone stick

schakel up laptop in en selecteer WiFi-2.4-3C29 (indien uw paswoord bewaard is verbindt de laptop zich automatisch indien dit niet het geval is dient u uw WiFi paswoord (wireless key) in te geven en bij voorkeur bewaren selecteren

werkt dit ja/nee? krijgt u contact met het internet?

jpdr krijgt inderdaad verbinding met wifi-2.4 maar de verbinding valt uit als de vodafone stick niet gebruikt wordt, zo heb ik het toch begrepen uit de uitleg, indien jpdr de vodafone stick toch laten steken heeft terwijl hij verbinding maakt met wifi-2.4 is het inderdaad beter van deze te verwijderen, 

Maar als ik gans het verhaal begrepen heb is de vodafone stick juist gebruikt geweest omdat via de wifi-2.4 op zijn laptop juist de verbinding met het netwerk altijd uitviel.

 

Reputatie 7
Badge +4

Tenzij vergissing mijnentwege Vodafone stick = mobiel internet

er dient toch een oplossing te zijn voor WiFi op laptop via Bbox3 = proberen

en indien het niet lukt lijkt een tussenkomst/interventie ter plaatse of op afstand van Proximus mijns inziens noodzakelijk

Op basis van de foto hierboven lijken de netwerken 2.4 & 5.0 3C29 toch voldoende sterk (van BBox3 veronderstel ik)

Reputatie 3
Badge +1

Die wireless key is toch deze  op de sticker  WIFI Key  ?

 

Kijk, ik herhaal even voor M_016 :

Ik kan de pc opstarten via 2.4 .

IN de verbindingslijst duid ik aan “steeds verbinden” en contact maken.

Na enkele minuten als ik met iets bezig ben  krijg ik niets meer gedaan en zie ik in de taakbalk onderaan rechts dat rondje staan (wereldbolleke   ? )  

 

Maar om te kunnen werken en  dan hier  hier op de mail  met jullie te kunnen communiceren moet ik mijn Vodafone Mobile Modem ( wit plat ding )  gebruiken  of ik kan hier niet antwoorden tenzij  ik de pc telkens , na enkele minuten, terug opstart.

 

Dus ik zie geen vraag in de verbindingslijst om de WiFi Key in te vullen.

Ik heb dat gedaan volgens de info  met die 5.0  en na enkele minuten viel de verbinding ook uit.

 

je zegt:

Ik heb dat gedaan volgens de info  met die 5.0  en na enkele minuten viel de verbinding ook uit.

 

en je vodafone stick was verwijderd op dat moment, want anders zou deze nog roet in het eten kunnen gestrooid hebben 

Dus geresumeerd: als je vodafone stick er niet meer insteekt, dan ben je in het begin verbonden met wifi van je bbox, maar na een tijd valt die verbinding uit en dit zowel als je geprobeerd hebt op wifi-2.4 en op wifi-5.0

 

Reputatie 3
Badge +1

Ofwel werk ik via de bBox 3 waarbij de verbinding steeds verbreekt na enkele minuten  en als ik dit probeer dan stel ik de Mobiele modem af want zo kan ik niets wijzigen. dat is toch normaal ,Niet.

‘tIs het één of het ander.

Ofwel werk ik op de Wifi of wel via de Mobiele zoals nu.

Als ik iets dien te doen moet ik wel de Wifi nemen anders gaat het  toch niet.

 

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem kan ook liggen aan de draadloze netwerkkaart die in jouw laptop steekt. Want als deze de verbinding verbreekt na een aantal seconden en dit niet voorvalt met met de Vodaphone wat eigenlijk een mobiele modem die door in jouw laptop te steken verbinding maakt via het mobiele netwerk. Lijkt mij dat een oorzaak. Je zou ook een reset kunnen proberen van je netwerkkaart zie hier hoe je dit kan doen: https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/geen-internet-zo-los-je-hardnekkige-netwerkfouten-op/ Hebben andere apparaten ook problemen om draadloos te verbinden met de bbox3. Klopt inderdaad dat je enkel maar iets kan configureren door de vodaphone te ontkoppelen.

@jpdr ik bedoel als je de vodafone stick niet op je laptop zit dan kun je toch via wif2.4 effen op het internet en pas na een tijdje valt die verbinding uit, zo is het toch.

Nu nog een andere vraag voor de zekerheid, als met je met je smartphone galaxy verbinding maakt met wifi-2.4 van je bbox ,  dan valt die verbinding niet weg na een tijd?

Reputatie 3
Badge +1

Ja, het is moeilijk iets uit te leggen zo maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

 

  • mijn Smartphone staat nu op en de MOBIELE GEGEVENS  zijn uitgeschakeld , dus die werkt  constant via de bBox .
  • De mails die u stuurt komen binnen op de Smartphone en op de pc .
  • ik werk  niet met een Stick (dat was de voorganger ) op de pc maar met zijn opvolger die op het elektrisch netwerk zit, zie bijlage.
  • Dus, ofwel werk ik , zoals nu via de Mobiele,  ofwel via de bBox en dit kan maar gedurende een paar minuten .  Ik moet steeds van de één op de ander.
  • Als u mij vraagt iets te doen dan schakel ik de Mobiele uit en start via de Wifi 2.4    die dan na enkele minuten verbreekt en om verder te kunnen doen moet ik steeds heropstarten.    Dan ligt de Mobiele volledig uit en branden de 3 lichtjes erop niet.
  • Ondertussen  blijft de Smartphone gewoon werken.

Vraag : is de Smartphone niet de slikker die de  verbinding opeist en zo de pc blokkeert ?

Is dat zo duidelijk uitgelegd.

  •  

Reageer