Sinds ongeveer een week valt mijn internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt allemaal niet. De desbetreffende leds vd BBox gaan bij verlies signaal weg (logisch).Is er iets mis met het signaal in Roeselare - in mijn straat - in mijn woning?
maar dat heeft hij al gedaan alleen zou hij het zowel moeten kunnen proberen op beide 2.4 en 5.0 omdat het op de laptop op beide niet in orde bleef en als het dan met de smartphone op 2.4 en 5.0 in orde blijft dicht bij de bbox en met de laptop niet dicht bij de bbox , dan kun je al moeilijk de bbox verdenken, al ben ik op den duur van niks meer zeker!!!!
maar omdat het aan zee toch goed werkte zou ik wel eens willen weten of het dan via public wifi ook goed werkt of niet
Heb je nog andere draadloze apparaten in huis? Nog als test zou je eens even tijdje heel dicht bij jouw bbox3 modem/router moeten blijven en testen of dan ook nog jouw verbinding verbreekt. Maar test eerst eens met public wifi.
het is wel interessant om weten of het dan eventueel wel stabiel werkt of niet.
daarvoor moet je eens gaan kijken in https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/Internet
zie je daar Proximus Public Wifi staan en klik daar eens op dan

indien je nog geen account aangemaakt hebt voor proximus public wifi kun je dit hier lezen hoe het moet:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html
Aan Zee gebruik ik geen adapter. Inloggen op de antenne en ok.
Ik zal nu de Vodafone niet meer gebruiken en zien hoe alles hier thuis verloopt.
Ik moet nu wel een paar keer heropstarten voor hij on line blijft. (5 keer)
blijkbaar nog problemen
Kunnen we deze topic in wacht zetten tot een latere datum na opvolging van de zaak ?
Die Proximus Public Wifi vraagt Inlog en PW : Welke gegevens zijn dat dan ?
Moet ik die proberen ?
Je werkte waarschijnlijk zowel aan de zee als thuis met de laptop terwijl hij aangesloten was aan de netadapter, want als je batterij werkt zou het wegnemen van da vinkje wel een rol kunnen gespeeld hebben.
je spreekt ook van een update, als dit een windows update is die je bedoelt kan het goed zijn dat je probleem ook zo zal opgelost zijn, met mijn vorige laptop op windows 10 heb ik zo gesukkeld dat de verbinding regelmatig weg viel en da ook van alles en nog wat geprobeerd net zoals hier al verschillende oplossingen aan geboden werden, zelfs drivers van netwerkkaart enz…… maar niks hielp ook support van HP geraadpleegd maar dit loste niks op , maanden later komt er een update van Microsoft binnen en nadien nooit nog problemen gehad, pas op nu ga ik uiteraard niet beweren dat het bij u nu zeker hierdoor zal opgelost zijn maar ik wil alleen maar meegeven wat ik voorhad.
Hallo Martin,
We zijn terug thuis en de pc staat op.
- aan de kust moet ik inloggen op de antenne die ± 150 m van ons staat. Met een Log- in en paswoord die we hebben gekregen van de uitbater. Dit geeft absoluut geen enkel probleem.Ik ga gewoon naar Wifi → inloggen op net werk → Login + PW. Ik kan alles doen. (geen gebruik van adapter of dergelijke , gewoon inloggen op de antenne )
- Nu heb ik de pc gestart en al de wifi’s die in de verbindinglijst te zien zijn het vinkje verwijderd. De Vodafoon staat daar niet bij en wordt niet gebruikt.
- De verbinding onderbrak een drietal keer , waarbij ik moest herstarten. Daarna bleef hij constant online tot er een update was binnen gekomen en hij opnieuw, automatisch, opstartte.
- Terug een paar keer verbroken en nu blijft hij weer constant online. Heb zelfs al bankverrichtingen gedaan zonder problemen.
- Ik heb de vinkje weggehaald zoals Familievandesype voorstelt en zal nu op resultaat wachten en letten. (devmgmt.msc )
***********************************************************
Nu : wanneer ik het volgende doe :
Instellingen → netwerk en Internet → Wifi → bekende netwerken beheren
dan zie ik de wifi’s staan volgens het alfabet en staat de Vodafone als eerste. (V en W ) Ik kan de 2.4 dus niet als eerste zetten Maar daar kun je een knop vrijmaken als je op de Vodafone klikt zie je EIGENSCHAPPEN en NIET ONTHOUDEN. Wat gebeurt er als je NIET ONTHOUDEN aanklikt ??
- Ik werk nu nog altijd via de bBox3 zonder onderbrekingen.
Welke conclusie kun je nu trekken ??

Ik ga er inderdaad vanuit dat hij thuis en aan de kust ook wel met een netadapter werkt, maar dat zullen we dan wel nog vernemen.
Daarin heb je wel gelijk in, maar dan zou je moeten weten wat de toestand was van de batterij thuis en aan de kust.Om dit uit te sluiten zou je de voedingsadapter aangesloten kunnen laten. Maar ik vermoed ook eerder een stoorzender.
Ik heb ook al gans de tijd gedacht aan eventueel een stoorzender.
Een andere mogelijkheid is dat de de draadloze netwerkkaart wordt uitgeschakeld om stroom te besparen
Dat zou volgens mij dan aan de kust ook wel met zijn laptop gebeuren
Er kan altijd een stoorzender die de verbinding doet verbreken op zijn laptop wanneer hij thuis verbonden is met de bbox3. Dat verdenk ik. Want op andere locaties is er geen enkel probleem zoals in de stacaravan. Een andere mogelijkheid is dat de de draadloze netwerkkaart wordt uitgeschakeld om stroom te besparen. Dat kan je nakijken in apparaatbeheer: houdt de windows toets tegelijkertijd ingedrukt met r en typ vervolgens devmgmt.msc en druk op enter. Vervolgens netwerkadapters,rechts klikken op de draadloze netwerk kaart waar er wifi,wireless in de naam staat,eigenschappen,energiebeheer (power management) en daar het vinkje weghalen de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen en druk vervolgens op ok om de wijzigingen op te slaan.
aan de signaal sterkte wifi iconen te zien komt het wifi signaal heel goed binnen dus zal hij wel voldoende dicht staan, dat kan jet ook niet zijn.
of het met de smartphone op wifi 5.0 of 2.4 was doet er niet veel toe aangezien het daar goed gaat en met laptop op beide slecht dus moet deze 2.4 en 5.0 van de bbox niet verdacht worden dit bedoel ik.
Ok, dan zijn we 100% zeker dat het over wifi is dat je verbindt
Als je connecteert op een bepaalde wifi bron is het altijd best als je deze op “automatisch verbinden” aanvinkt om dan de andere bronnen even te overlopen in je wifi ontvangstlijst en daar al de andere op “automatisch verbinden” uitvinkt zodat je zeker bent dat de wifi bron die je gebruikt als enige staat aangevinkt als “automatisch verbinden”
Martin,
Ik zit nu in onze stacaravan ( dus kooi van Faraday ) op ± 150 meter van een antenne van het lokaal netwerk van het kampeer verblijfpark hier. DRAADLOOS.
Er zijn hier 4 antennes. Op de lijst voor verbindingen komt HS2 park Europ als eerste met beste bereik. Al 10 jaar steeds geweest..
Van mijn mobiele wifi is hier geen sprake. Die zit in het valies en niet actief, heb hem zelfs nog niet nodig gehad.
Ik heb een nieuwe grasmachine gekocht en heb ze zopas kunnen registreren , voor de garantie, bij de firma . Geen enkel probleem of onderbreking gehad.
Ik zal thuis eens proberen of ik kan inloggen op Proximus public wifi en zien wat er gebeurt.
PS: als ik inlog vink ik steeds aan voor automatische verbinding.
inderdaad ik kon ook afleiden uit wat je vroeger verteld hebt en al geprobeerd hebt thuis dat het eigenlijk niet aan de vodafone kon liggen aangezien die af stond en je zei dat die 2.4 ook op de eerste prioriteit stond.
Je zegt “Ik ben nu terug bijna een uur bezig op dat lokaal netwerk en ondervind geen enkel probleem”
voor alle zekerheid: bedoel je nu dat je met een netwerkkabel verbonden bent of via wifi, om alle misverstanden te vermijden.
thuis had je ook onderbrekingen als je met je laptop op bbox*wifi-5.0 probeerde want als het daar onderbrekingen gaf als je dicht bij de bbox stond dan moet het in een andere richting gezocht worden.
je vroeger antwoord via wifi-5.0 was “Kom op hetzelfde resultaat, verbreking na enkele minuten.”
dan zou je richting bbox kunnen denken maar met je smartphone via wifi bbox heb je het niet! dus wordt de bbox dan eigenlijk niet verdacht, wat je wel thuis nog eens kunt proberen is via de bbox zijn proximus public wifi werken om te zien of dit iets uitmaakt
Even t.a.v. familievandesype
+
Martin,
Hallo,
Vooreerst bedankt voor uw tussenkomst en goede bedoelingen en raad maar zoals ik reeds aanhaalde heb ik geen nota van wijzigingen in een pc.
De uitleg die daar gegeven wordt is mij toch onduidelijk.
Hieraan durf ik mij niet te wagen.
Wat u bedoelt dat de pc de verbinding zoekt met de eerst gerangschikte is de mobiele wifi.
Ik zit nu aan de kust op het private netwerk ingelogd en de mobiele wifi komt zelfs niet voor in de lijst met beschikbare wifi's. Dus , als hij uitstaat , zoals steeds thuis wanneer ik verbinding zoek met de net bBOx3 daar komt hij ook niet als eerste op de lijst. maar altijd de 2.4 .
De pc heeft toch geen eigen wil ?
IK heb de mobiele wifi mee maar deze hier nog niet gebruikt en hij komt dus ook niet voor in de lijst met beschikbare toegangen.
Ik ben nu terug bijna een uur bezig op dat lokaal netwerk en ondervind geen enkel probleem.Dus vraag ik mij waarom hij het thuis doet ?
verouderde bBox3, te veel mensen actief op het zelfde wifi-kanaal of wat ?
ook mi-fi stond uit en dan is er nog onderbreking via bbox-wifi-2.4 en had hem ook gezegd van bij bbox-wifi-2.4 “automatisch verbinden” enkel en alleen aan te vinken zodat deze 2.4 altijd de prioriteit krijgt en als mifi vodafone ook nog uitstaat kan dit ook al de reden niet zijn!
waarschijnlijk heeft hij ook de mifi mee aan zee.
Je gaat ook nog voorhebben wanneer het signaal van de mi-fi router sterker is dat de connectie met het draadloos netwerk verbroken zal worden. Dus je zou het moeten uitvinken bij de vodafone. Je hebt absoluut gelijk voor dit aan te vinken bij de 2,4 Ghz band.
ja ze stond op prioriteit één daarom heb ik ook aangeraden om als ie wifi-24 gebruikt om automatisch verbinden aan te vinken om zeker te zijn dat die op prioriteit één komt te staan.
Ok, badankt,
tot later dan.
WLM zal wel de oorzaak niet zijn.
Als je aan de kust op wifi geen onderbrekingen hebt, zou ik het voor het ogenblik zo laten tot je thuis bent en dan al eens proberen op “Proximus Public Wifi” of je dan ook onderbrekingen hebt.
Za 30-5-2020 10.50
Goede morgen Martin,
De info ivm de opdrachtprompt heb ik nog niet kunnen uitvoeren door teveel werk hier na de lockdown aan de Kust.
Ik ben nu aan de Kust , in onze caravan en dus een kooi van Faraday , en zoals ik reeds aanhaalde is hier een netwerk met antennes. Ik zit op ± 150 m van de antenne (met login en PW ) en ik ben nu al 1 uur bezig op de pc om toe te zien op verbreking . .
Het antivirusprogramma heeft een scan gedaan waarbij de pc terug moest worden opgestart en die deed dat zonder probleem. Onmiddellijk kreeg ik als eerste in de lijst van verbindingen de antenne van het verblijfpark.
Tot nu toe is de verbinding nog niet verbroken en kan Internetten enz….
Thuis werkte ik al 10 jaar op dezelfde manier en ik zat ± 5 m ven de router met 1 scheidingsmuur en nooit problemen gehad om in te loggen. Zou het kunnen dat de problemen begonnen zijn door die tweede account te installeren op WLM ? Die account heb ik nu verwijderd zoals ik reeds meldde.
Wat kan nu de conclusie zijn . Ligt het nu aan de pc of aan de toegang van thuis .?
Is die test met de opdrachtprompt nu nog nodig.
**
Ik zie hierboven staan : het stuurprogramma van de netwerkadapter verwijderen en opnieuw opstarten”. waar en hoe ?
In uw info is uw laatste zin niet volledig : je kunt deze aanpak overwegen als je …….????
Het is hetgeen er boven staat dat ik je wou meegeven om uit te voeren “netwerkopdrachten uitvoeren”
Hallo,
Ik ben hier aan de kust en het beschikbare netwerk is niet wat er van verwacht wordt (firma Olock)
Slechte ontvangst, niet sterk genoeg blijkbaar.
Ik zit momenteel via de Mobiele want zoals gezegd geen bereik.
Ik kan de nodige wijzigingen niet uitvoeren via de b-box thuis want dat neemt tijd in beslag en de verbinding verbreekt telkens na 2 a 3 minuten.
De link die u in u bericht hierboven meegeeft heb ik eens bekeken maar dit is voor mij allemal chinees hoor. Ik begin wat schrik te krijgen om alles in het honderd te sturen en om dan een volledig ontregelde pc te hebben zonder resultaat.
Ik zie hierboven staan : het stuurprogramma van de netwerkadapter verwijderen en opnieuw opstarten”. waar en hoe ?
In uw info is uw laatste zin niet volledig : je kunt deze aanpak overwegen als je …….????
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.