Sinds ongeveer een week valt mijn internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt allemaal niet. De desbetreffende leds vd BBox gaan bij verlies signaal weg (logisch).Is er iets mis met het signaal in Roeselare - in mijn straat - in mijn woning?
Bedoelt u dit : en daarboven staat het GSM nr. van de GSM ervan.
Mijn pa heeft ook zo’n oud abo abonnement met Internet comfort ook met “mobiel internet /laptop” en ik zie daar niet het zelfde als bij u
ik ga er naartoe als volgt
http://myptoximus.be/ > MIJN PRODUCTEN > INTERNET Comfort > Dan naar beneden scrollen tot aan APS > klikken op “Proximus public Wifi “ dan kan je daar kiezen voor “wachtwoord” en en “bevestig wachtwoord”
Is het ook op die manier dat je er naartoe gaat ?
Ik wacht nog op een antwoord van Martin.
Maar, ziehier wat ik heb :
- Mobilus S : mijn GSM
- TV
- Internet Comfort
- Phone Line
- Mobile Internet (Vodafone Mobile Wifi )
- gebruik ik nu voorlopig niet met die problemen die ik heb van onderbreking. PC doet het nu blijkbaar al de ganse dag goed.
Dus, als ik het goed voor heb → ik kan inloggen in MY PROXIMUS dan mag ik direct naar punt 5 .
https://www.proximus.be/assets/content/pdf/custom/mob_internet_nl.pdf
→ nakijken of er aan uw MyPx account ook een vast internet abo is gekoppeld
misschien gaat het over hetzelfde (reeds gedefiniëerd?) public wifi account dat bij wijziging via app automatisch toegekend wordt (zonder lgin/paswoord te moeten gebruiken) op de betrokken laptop/tablet
je hebt toch de volgende stappen gevolgd:
Volg de stappen hieronder om uw PC of Mac te verbinden via Public Wi-Fi.
- Log in op de MyProximus website. Als u nog geen MyProximus-account hebt, dan moet u die eerst aanmaken en uw producten linken aan uw MyProximus-account. Als u al een login en wachtwoord hebt, ga meteen naar stap 5.
Maak een Public Wi-Fi-account aan - Selecteer een abonnement, indien gevraagd.
- Klik op de knop Een account aanmaken.
- Kies een login en wachtwoord voor uw account en klik vervolgens op de knop Bevestigen.
- Login: uw login eindigt op @proximuswifi.be. Voor het deel vóór het @-teken kiest u een reeks van 1 tot 30 karakters.
- Wachtwoord: kies een wachtwoord van exact 8 karakters dat minstens 1 letter en 1 cijfer bevat.
- Verbind met een Proximus Public Wi-Fi netwerk.
- Geef uw login en wachtwoord in. Indien u dit wenst, kunt u het wachtwoord bewaren of automatisch verbinding maken door deze optie aan te vinken. U moet deze gegevens de volgende keer dan niet meer invoeren.
Na het inloggen bent u verbonden via Public Wi-Fi. Was Public Wi-Fi al ingesteld op een ander (mobiel) toestel? Als u een nieuwe Public Wi-Fi login en wachtwoord hebt aangemaakt, dan moet u uw andere toestellen opnieuw instellen!
Als ik klik op → voeg toe krijg ik volgende ingevuld.
Gebruiksinfo en login gegevens : mijn naam en adres en leeftijd
dan : gebruikersnaam : mijn mailadres → daarnaast : mijn GSM nr.
dan : in te vullen in lege vakken :
Oude wachtwoord : in te vullen
dan:
nieuw wachtwoord → bevestig nieuw wachtwoord
*******************************************************************************
en als je eerst de optie kiest
zoals je zelf aangegeven hebt = als ik daar op klik krijg ik mijn persoonlijke gegevens , lijn coorodinaten.
wat krijg je dan als dan klikt op > klikken op “voeg toe aan mijn proximus account”
Dit krijg ik in dat venster
GSM nr. xxxx xxxxxx Mobile Internet Laptop / tablet Limited (dan pijl naar beneden )
fa xx xx xx Internet comfort.
******************************************************
Als ik klik op → voeg toe krijg ik volgende
Gebruiksinfo en login gegevens : mijn naam en adres en leeftijd
dan : gebruikersnaam : mijn mailadres → daarnaast : mijn GSM nr.
dan :
Oude wachtwoord : in te vullen
dan:
nieuw wachtwoord → bevestig nieuw wachtwoord
*******************************************************************************
Welk oud wachtwoord moet ik dan invullen, dat van MY PROXIMUS , en een nieuw geven.
als ik daar op klik krijg ik mijn persoonlijke gegevens , lijn coorodinaten.
Kan ik die hier geven.
deze optie zal ook mogen gekozen worden.
je moet alleen nog klikken op “voeg toe aan mijn proximus account”
om een loginnaam en loginpaswoord te maken voor je proximus smart wifi toegang.
Werken de twee providers dan op dezelfde masten en kanalen ?
dit is niet via masten maar het signaal komt via de modem die zowel bij proximus als telenet klant staat.
als ik daar op klik krijg ik mijn persoonlijke gegevens , lijn coorodinaten.
Kan ik die hier geven.
Werken de twee providers dan op dezelfde masten en kanalen ?
Normaal heb je ook recht op een proximus public wifi toegang zonder mobiel nummer
Als je op deze klikt >
wat krijg je dan als optie.
als je buur bij telenet zit en je werkt op 2.4 dan kan dit zeker storen als je op het zelfde wifi kanaal zit en zijn signaal tamelijk goed bij je binnenkomt.
Op 5.0 is de kans veel minder groot dat je buur u kan storen o.a. ook door het feit dat de5.0 van je buur veel vlugger afzwakt tegen dat het bij u terecht komt en moet dan nog op het zelfde kanaal staan als bij u.
Voor MObile hierboven staat dus mij gekoppeld GSM nummer
Ik moet dat klikken op de blauwe tekst en nieuwe login en pw geven.
Ik zit nu terug op mijn oude plaats in de living, de pc is nog altijd ingelogd via 5.0 en enkel op het elec.net aangesloten en nog steeds niet verbroken.
De 5.0 komt als eerste in de verbindingslijst en het vakje voor aan te vinken is er niet .
Mijn buurman is bij Telenet dus van daaruit kan het storen niet komen zeker.
Ik zal eens proberen op Prox. Pub.Wifi
Ik verneem zopas van een buur, ook bij Proximus, dat er een actie loopt en hij een mail heeft ontvangen dat er een technieker zou langskomen om Internetproblemen op te lossen. Weet u daar iets over.
die kun je ook zelf aanvragen via > http://proximus.be/happyhouse
door het formulier in te vullen > https://www.proximus.be/nl/id_f_cb_happy_house_new/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/b-orphans/forms/happy-house.html
Je zal waarschijnlijk op wifi-2.4 te veel gestoord worden door naburige wifi signalen en daarom dat het met 5.0 beter werkt.
werk je nu nog altijd zonder netadapter op je pc
Niet om in My Proximus te komen maar toen ik aanklikte op Prox.Public Wifi , in dit programma , stond een vak met oude paswoord en daaronder vroeg men nieuw paswoord en bevestiging nieuw paswoord.
De pc staat nu al open van rond 11.00 u en nog steeds niet onderbroken.
Heb ingelogd via 5.0
Ik verneem zopas van een buur, ook bij Proximus, dat er een actie loopt en hij een mail heeft ontvangen dat er een technieker zou langskomen om Internetproblemen op te lossen. Weet u daar iets over.
Misschien een misverstand … in MyProximus - mijn producten - internet - instellingen hebt u de mogelijkheid een nieuw paswoord te creëren maar moet u dit niet doen (bv. enkel indien u uw paswoord niet meer kent)
Eén (1) Proximus Public WiFi is gratis indien gekoppeld aan een vast internet abo
Per GSM-abo in een pack is er bovendien één 1 bijkomend Public WiFi mogelijk
Voor een GSM-abo niet in een pack is er een kost van 5 euro/maand *
* door de keuze van een public wifi xyz onder de beschikbare netwerken op uw laptop/tablet/mobiel/…. en vervolgens gebruik te maken van uw aan uw vast internet gekoppeld (indien gedefiniëerd) public wifi login/paswoord kunt u uiteraard ook verder zonder bijkomende maandelijkse kost
Vraagje : ik heb Proximus Public Wifi nog niet geprobeerd , wel gisteren eens gaan zien, en men moet terug een nieuw paswoord geven. Blijf ik dan , met dat nieuwe paswoord, ingelogd in MY Proximus of wijzigt dat ook ?
Bedoel je dat je een nieuw paswoord moest invoeren om In MyProximus te kunnen inloggen of bedoel je iets anders.
Dag,
Zopas de pc opgestart via 2.4 en na enkele minuten onderbroken.
Ik heb nu opgestart via 5.0 en wacht af of de verbinding verbreekt na enkele minuten.
We hebben geen draadloze apparatuur in huis behalve de afstandsbedieningen van TV en stereo en de GSM ‘s.
Ik zit nu ± 3 meter va de bBox3 met enkel een muur tussen. (anders was dat +-6 m. maar in een andere hoek van de living en met de stroomkabel ) Nu draadloos zonder.
Vraagje : ik heb Proximus Public Wifi nog niet geprobeerd , wel gisteren eens gaan zien, en men moet terug een nieuw paswoord geven. Blijf ik dan , met dat nieuwe paswoord, ingelogd in MY Proximus of wijzigt dat ook ?
Ik zie dat er kosten kunnen worden aangerekend. Ik ben nu niet bepaald van plan om nog een abonnement bij te pakken.
Ondertussen zit ik hier nu al een 15 tal minuten bezig en ben nog niet onderbroken. ( via de 5.0 )
Ik verstuur het bericht nu en wacht de reactie af.
ja inderdaad maar dan zou hij het kunnen meten met het ander apparaat op het moment de laptop onstabiel is, om meer zeker te zijn.
Een stoorzender is ook niet altijd actief. Het is echt heel moeilijk om de oorzaak te vinden. Dat is wat ik wou weten met andere draadloze apparaten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.