Vraag

Internetverbinding met smart tv

  • 21 January 2017
  • 4 reacties
  • 1494 Bekeken

Ik heb een Samsung Smart-tv en een bbox2. De tv verbindt zich met het draadloze netwerk, maar niet verder met het internet. De boodschap die ik krijg is de volgende: "Verbonden met het draadloze netwerk, maar niet met internet" en ook op hetzelfde scherm "Verbonden met lokaal netwerk, maar geen internetverbinding. Controleer de DNS-instellingen in IP-instellingen, of neem contact op met uw internetprovider voor toegang tot internet."
Tegelijkertijd heb ik met de desktopcomputer (kabel naar bbox), met de laptop (via wifi naar bbox) en smart phone ( ook wifi naar bbox) WEL verbinding met het internet. De Proximus helpdesk op 0800 22 800 wilde mij niet verder helpen en verwees mij naar dit internetforum.
Hoe kan ik dit oplossen?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Bart,

Wanneer je wifi verbinding maakt met je modem heb je dan niet op je TV de optie om de IP instellingen en dergelijke automatisch te doen?

Daar het klinkt als of je TV op manueel staat waar door je zelf en IP adres zal moeten instellen + DNS server toekennen.

Mvg,Robrecht
Dank u voor de reactie Robrecht.
Jammer genoeg neen: de IP instellingen en dergelijke gebeuren telkens automatisch; en ik herken de cijfers als ik bijv. vergelijk met de wifi-connectie van mijn i-phone.
En toch blijft de tv een probleem. Ik los het voorlopig als volgt op: ik gebruik een kabel van de bbox naar de tv en dat gaat; maar daardoor gebruik ik wel een poort op de bbox die ik normaal voor wat anders nodig heb. Dus praktisch is anders. We moeten blijven zoeken naar een wifi-oplossing.
Mvrgr.,
Bart
Reputatie 7
Badge +1
Heb je hier iets aan. http://www.samsung.com/be/support/skp/faq/1033102 of dit https://www.youtube.com/watch?v=bVlFEpgvhIA
Het is wel niet up to date maar je weet nooit. Zoeken via Google je weet maar nooit. Type jou Samsung TV nummer in en wat het probleem is.
Reputatie 6
Badge +3
zie je de TV op het interne netwerk? Kun je ernaar toe pingen vanaf je pc?
Wat is het IP adres die de TV krijgt?

Reageer