Vraag

internetverbinding is ondermaats

  • 29 August 2021
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Goede middag

 

wij schakelden enkel maanden geleden over van telenet naar proximus, maar moeten vaststellen dat de internetverbinding ondermaats is.

Kan u hier iets aan doen of verander ik beter terug van provider?

mvg

 

Erik Cryns


5 reacties

je kunt best eens kijken wat de maximum basis snelheid is die proximus je zou moeten kunnen verzekeren.

→ http://proximus.be/internetsnelheid 

Badge +4

Goede middag

 

wij schakelden enkel maanden geleden over van telenet naar proximus, maar moeten vaststellen dat de internetverbinding ondermaats is.

Kan u hier iets aan doen of verander ik beter terug van provider?

mvg

 

Erik Cryns

Hangt er vanaf wat ondermaats is ? Hoe omschrijf je dat ?

snelheid gemeten ? Zoveel snel als telenet kan voorlopig via Fiber (glasvezel) maar is nog niet overal beschikbaar.

ik denk dat de internetsnelheidstest dit vlug gaat uitwijzen :slight_smile:

maximum snelheid die voor het ogenblik mogelijk is over koperlijn is 100Mbps en dit als je op een vectorised VDSL ROP (glasvezelstraatkas) aangesloten bent en je lijn niet te lang is waarop je aangesloten bent, laat ons zeggen grosso modo max 400m om 100 te halen.

Reputatie 1
Badge

Goede middag

 

wij schakelden enkel maanden geleden over van telenet naar proximus, maar moeten vaststellen dat de internetverbinding ondermaats is.

Kan u hier iets aan doen of verander ik beter terug van provider?

mvg

 

Erik Cryns

Beste, ik kom ook van Telenet, ik ben nog maar een goede maand hier. en omdat ik al minstens 6 maal hier was geweest wist ik dat er op dat internet niets aan te merken viel. Dit is gewoon te vergelijken met dat van Telenet. Veel zal gewoon afhangen wat pakket je hebt gekozen, en hoever je van de rop zit.

Reputatie 6
Badge +3

Als u uw lijnnummer of klantennummer aan uw forumprofiel toevoegt, kunnen we uw lijn langs deze kant ook eens natesten.

Kan u ook beschrijven wat u precies ervaart?

Reageer