Vraag

Internetstart downloadlimiet 100GB terug ingevoerd ?


Reputatie 2

Hallo Allen,

 

Gisteren stelde ik vast dat mijn download snelheid van 40Mbs naar 1Mbs werd gebracht omdat ik 100GB bereikt heb. Sinds oktober 2020 was deze limiet echter opgetrokken naar 3TB.

Nu enkel stel ik vast, zonder verwittiging per mail, dat die maatregel werd ingetrokken? Ik heb nog een 15 dagen te gaan, werk nog steeds van thuis uit en heb nu wel een probleempje ;)

 

Ik heb hiervoor Proximus gebeld, de ene wist niet van de 3TB en dat die werd ingetrokken en de andere persoon meldde mij dat Proximus mij al maanden een “gift” had gegeven en dat Proximus dit kon opzeggen wanneer zij dat wensten en dit eveneens zonder schrijven. (zeer onvriendelijk trouwens en met een lach op de achtergrond). Ik kon een ander abonnement nemen was zijn uitleg!

Akkoord dat dit een gift was, maar toch enig schrijven of verwittiging per mail had toch wel op zijn plaats geweest. Dan had ik mijn download/dag wat kunnen indelen…

 

Alvast dank voor enige reactie.


11 reacties

heb je Internet start → Internet Start | proximus = 100GB

Reputatie 2

heb je Internet start → Internet Start | proximus = 100GB

Weet ik uiteraard dat het 100GB is maar het dl volume wat toch verhoogd tot 3TB omwille van C-19.

En plots terug naar 100GB zonder mail/info. En werk nog steeds thuis.

 

Een schrijven of link kan ik hiervan echt niet terugvinden en vele internetstart gebruikers zullen toch even schrikken wanneer ze over deze limiet zitten...

Inderdaad dit werd in →  oktober 2020 tijdelijk ingevoerd voor Internet Start en of Proximus iedere Internet start gebruiker verwittigd heeft dat weet ik niet, maar de Proximus forummedewerkers komen hier seffens wel langs om dit te verduidelijken.

NB: ik weet ook trouwens niet of Proximus dit reeds afgeschaft heeft, het kan ook een fout zijn mss dat de cap verkeerd staat in je profiel, maar dat kunnen de Prox forummedewerkers ook wel met zekerheid vertellen of dit zo zou zijn of niet.

Reputatie 2

Inderdaad dit werd in →  oktober 2020 tijdelijk ingevoerd voor Internet Start en of Proximus iedere Internet start gebruiker verwittigd heeft dat weet ik niet, maar de Proximus forummedewerkers komen hier seffens wel langs om dit te verduidelijken.

NB: ik weet ook trouwens niet of Proximus dit reeds afgeschaft heeft, het kan ook een fout zijn mss dat de cap verkeerd staat in je profiel, maar dat kunnen de Prox forummedewerkers ook wel met zekerheid vertellen of dit zo zou zijn of niet.

Ik meen mij te herinneren dat ik hiervan een mail heb ontvangen. Anders had ik dit sowieso niet geweten. Ook op tweakers zoals je aanhaalt kan je dat artikel terugvinden. 

Maar ik vind nergens een artikel dat Proximus dit nu zou afgeschaft hebben.

Misschien een cap idd, kan 1 van de medewerkers dit mogelijks nakijken, hier? Of waar moet ik daarvoor aankloppen?

 

De @Proximus-forummedewerkers zullen dit nakijken van zodra er iemand van hen hier deze draad opneemt

Reputatie 2

De @Proximus-forummedewerkers zullen dit nakijken van zodra er iemand van hen hier deze draad opneemt

Alvast dank!

Mss kunnen ze, indien het onaangekondigd afgeschaft zou zijn, mijn cap toch nog tot eind van de maand terugzetten tot onbeperkt, zodat ik mijn hierop volgende maand wederom kan instellen tot max 100GB.

Reputatie 7
Badge +4

Cfr andere berichten op bv. het Fr-forum de tijdelijke maatregel 100 GB → 3TB covid-19 m.b.t. internet start is inderdaad blijkbaar niet meer van toepassing sinds +/- begin juli 2021 (zichtbaar in MyProximus)

Eventueel kunt u bv. wel tijdelijk (tot einde vaan de maand bv.) uw internet start omzetten in internet maxi om het gemelde probleem te omzeilen

De communicatie m.b.t. de verdwijning van deze tijdelijke maatregel had inderdaad “ietwat beter gekund” 

Reputatie 2

Cfr andere berichten op bv. het Fr-forum de tijdelijke maatregel 100 GB → 3TB covid-19 m.b.t. internet start is inderdaad blijkbaar niet meer van toepassing sinds +/- begin juli 2021 (zichtbaar in MyProximus)

Eventueel kunt u bv. wel tijdelijk (tot einde vaan de maand bv.) uw internet start omzetten in internet maxi om het gemelde probleem te omzeilen

De communicatie m.b.t. de verdwijning van deze tijdelijke maatregel had inderdaad “ietwat beter gekund” 

Hmm ok. Is er nog een mogelijkheid dit voor deze maand alsnog tot onbeperkt te zetten?

Want zoals je aanhaalt is dit toch echt niet goed gecommuniceerd en heb me hierop alleszins niet kunnen aanpassen. 

M_016 is niet van Proximus, dus afwachten tot deen prox medewerker antwoordt

In Myproximus zichtbaar , ja …. maar wie gaat nu juist in zijn myproximus  daar naar specifiek op zoek, ondertussen is je volume opgebruikt natuurlijk en dan ga je wel op zoek !!!

Reputatie 7
Badge +3

@raystef66  Dag  @raystef66 , dit is helaas niet activeerbaar zonder kosten. Het spijt ons. Groetjes Luc

Reputatie 2

@raystef66  Dag  @raystef66 , dit is helaas niet activeerbaar zonder kosten. Het spijt ons. Groetjes Luc

Spijtig idd. En “niet activeerbaar zonder kosten” vind ik een flauw excuus. Proximus heeft dit al geactiveerd sinds oktober 2020 meen ik, waarvoor dank trouwens. Dus een halve maand extra...

Ik blijf erbij dat enige communicatie op z'n plaats had geweest. Zit midden in de maand en moet nu tot het einde ervan verder aan 1Mbs…

Ben trouwe klant sinds jaar en dag. Details kan u me vragen. Kleine geste zou wel welkom zijn maar blijkt niet te kunnen.

Ik zie wel wat ik hiermee doe.

Reageer