Beantwoord

Internetsnelheid weer gehalveerd

• 8 June 2022
  • 33 reacties
  • 336 Bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Is dit na het uitvoeren van de lijntest?

Je staat nu met een profile 8b zie ik ipv 17a , er zal niets anders opzitten dan dat een proximus forummedewerker die verder natrekt wat er met je lijn aan de hand is.

@Bart Wydaeghe Ik heb je lijn getest en zie dat er inderdaad problemen zijn geweest op verschillende lijnen sinds 3 juni. Dit is ondertussen opgelost en nu zal je lijn terug geëvalueerd worden en de snelheid verhoogd als blijkt dat dit kan (wat ik wel verwacht). Normaalgezien zou je binnen dit en 14 dagen toch terug een verschil moeten zien. 

@HadewychT De lijn is 8 dagen geleden een beetje versneld van 12Mb/1.5Mb naar 16Mb/2Mb. Dit is nog altijd veel trager dan het was (upload is zelfs 3 x trager). Aangezien er helemaal niets veranderd is aan onze kant zou ik dit toch graag opgelost zien en onze oorspronkelijke snelheid terug krijgen. Kan er nogmaals gekeken worden?  Als jullie vermoeden dat het hier binnen in huis een issue is ben ik steeds bereid om een technieker te ontvangen om dat na te kijken.

Reputatie 1

De lijntest lukt niet, bij het invoeren van het lijnnummer krijg ik de melding dat het niet gevonden kan worden. Het is nochtans het nummer dat op de factuur staat; meerdere keren geprobeerd.

Hopelijk vandaag wel een reactie van een Proximus medewerker!

Reputatie 6
Badge +4

@raoulm Ik heb je lijn eens nagekeken en een TBF gelanceerd. Je snelheid zou nu terug hoger moeten zijn. Indien dit toch terug zakt kunnen we best iemand ter plaatse sturen.

Kan je ons op de hoogte houden?

Reputatie 1

@DaisyS Inderdaad, momenteel is het terug gelijk het was.

ik zal het de komende dagen in de gaten houden.

bedankt!

Reputatie 6
Badge +4

@raoulm Graag gedaan!

Ondertussen is de lijn nogmaals versneld en staat nu terug op 22 down /4 up. Dat is een behoorlijke verbetering (maar nog steeds trager dan wat het was). Ik blijf het verder opvolgen. Ik heb toch zeer sterk het vermoeden dat het DLM algoritme niet altijd foutloos is. Als we 1.5 jaar lang dezelfde snelheid hebben en plots meet dat DLM algoritme iets anders dan lijkt het me dat de lijn en/of het DLM algoritme moet nagekeken worden ipv simpelweg de snelheid te verlagen. 

@Martin dat snap ik maar het feit dat de snelheid zachtjes aan terug komt toont aan dat de initiele snelheids verlaging dus niet aan extra subscribers en/of andere factoren lag maar waarschijnlijk enkel aan een tijdelijk technisch probleem. Daar bovenop zou het mooi zijn dat Proximus ook klaar en helder communiceert “waarom” mijn snelheid gehalveerd wordt. Nu heb ik er het raden naar of er extra aansluitingen bij zijn gekomen, of dat er werken zijn gebeurd aan de kabel, of dat er misschien iets simpel mis gelopen is dat makkelijk door een technieker kan gefixed worden. Een halvering van een al trage lijn heeft een erg grote impact op ons huis gezin. Zeker met het toegenomen telewerk en kinderen die juist op dat moment in examens zitten. Moest Proximus even vlot reageren als u zou dat  al veel helpen ;-) Mijn call naar de help desk hielp helemaal niets. Het is pas beginnen verbeteren toen ik hier op het forum mijn probleem heb gepost. 

Reageer