Beantwoord

Internetsnelheid weer gehalveerd

  • 8 June 2022
  • 33 reacties
  • 335 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Beste,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Sedert ongeveer 2 weken geleden is onze snelheid van ongeveer 25 Mb down/5 Up gezakt naar 10 Mb down/1.3 Mb up. Ik heb hiervoor gebeld maar daar zeiden ze dat het een “dynamisch algoritme” was die de lijn test en daarop de snelheid aanpast. Ze zeiden dat ik best even wachtte en dat het vanzelf weer goed zou komen. Ik heb ondertussen weer een week gewacht maar de snelheid is niet terug goed gekomen. 

Bij mij is het wel de eerste keer dat dit gebeurt. We hebben 1.5 jaar wel een stabiele snelheid gehad van 25 Mb down/5 Up. Er is niets gebeurd aan de binnenbekabeling en er zijn ook geen werken in de straat geweest voor zover ik weet. Ik zie dus niet waarom de lijn nu “plots” slecht zou zijn.

 

Mvg,

Bart Wydaeghe

 

 

Reputatie 6
Badge +4

@raoulm Graag gedaan!

Reputatie 1

@DaisyS Inderdaad, momenteel is het terug gelijk het was.

ik zal het de komende dagen in de gaten houden.

bedankt!

 

Reputatie 6
Badge +4

@raoulm Ik heb je lijn eens nagekeken en een TBF gelanceerd. Je snelheid zou nu terug hoger moeten zijn. Indien dit toch terug zakt kunnen we best iemand ter plaatse sturen.

Kan je ons op de hoogte houden?

Reputatie 1

De lijntest lukt niet, bij het invoeren van het lijnnummer krijg ik de melding dat het niet gevonden kan worden. Het is nochtans het nummer dat op de factuur staat; meerdere keren geprobeerd.

Hopelijk vandaag wel een reactie van een Proximus medewerker!

Is dit na het uitvoeren van de lijntest?

Je staat nu met een profile 8b zie ik ipv 17a , er zal niets anders opzitten dan dat een proximus forummedewerker die verder natrekt wat er met je lijn aan de hand is.

 

Reputatie 1

Het is vandaag niet beter:

 

Ter info: je zou ook eens zelf een lijntest (TBF) kunnen initiëren:

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart (TBF).
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

Indien dit geen verbetering geeft, dan toch best wachten tot iemand van het proximus forumteam je verder kan helpen.

Reageer