Vraag

Internetsnelheid traag

  • 16 November 2019
  • 30 reacties
  • 545 Bekeken

Hey!

Ik heb al paar maanden problemen met mijn internet, soms werkt hij gewoon goed, en soms geeft het trage internetverbinding aan toestellen.
Hiervoor hebben we een extra WiFi-Booster aangekocht, waardoor het probleem deels werd opgelost.
De smartphones ontvingen een goed bereik en snelheid (hieronder staat speedtest van één van mijn Samsung telefoon)

Mijn speedtest: 37,0 Mbps en Upload 20,1 Upload en Ping 15ms en Jitter 1ms
Mijn speedtest van mijn computer: 1,6 Mbps en Upload 4,4 Mbps en Ping 15ms en Jitter 3ms

Soms verliest de Chromecast de verbinding met het WiFi-2.4 terwijl de wifi booster gewoon naast de chromecast is.

De Wifi booster zorgt voor meer (2.4 bereik).

Ik bevind mij in de woonkamer waar de wifi booster staat met mij laptop aangesloten aan het WiFi-2.4 en heb een redelijke trage internet verbinding.

Proximus heeft op afstand de lijn gecleard waardoor we voor 10 minuten even geen internet hadden en het probleem zou opgelost moeten zijn, maar heeft uiteindelijk niet geholpen

 

MAAR dan ging ik even bekijken op welk wifi mijn toestellen allemaal zitten, uit VERBAZING zaten ze allemaal op WiFi-5.0, wat ik niet snap, want elk toestel is verbonden met WiFi-2.4 via instelling van wifi op je gsm.

 

De PS4 snap ik dat hij met 5.0 is verbonden wegens internetkabel (bakse)

 

Hoe fix ik dit, mijn laptop is gewoon verbonden met 2.4 terwijl het zegt met 5.0

Want ik heb redelijk traag internet met mijn laptop en PC, indien ik een netwerkkabel aansluit aan mijn laptop, blijft de internetspeed hetzelfde.

 

We hebben een b-box3 btw
 

Groeten

SRaja

 


This topic has been closed for comments

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Soms verliest de Chromecast de verbinding met het WiFi-2.4 terwijl de wifi booster gewoon naast de chromecast is.

Ik bevind mij in de woonkamer waar de wifi booster staat met mij laptop aangesloten aan het WiFi-2.4 en heb een redelijke trage internet verbinding

Met de booster naast de chromecast en de laptop in dezelfde (open?) ruimte vraag ik mij af of de booster zich “correct gedraagt”  = hard reset?   hoe is die booster aangesloten op Bbox? wat is de bezetting/sterkte van de WiFi 2.4 kanalen in de omgeving? ...

P.S.Ref.:

https://www.google.be/search?ei=UnXRXZynB4-XkwXPnp6QCw&q=qualcomm+atheros+ar956x+wireless+network+adapter+2.4ghz&oq=atheros+ar956x+wireless+network+adapter+2.4&gs_l=psy-ab.1.0.0i22i30j0i333.18084.23835..26912...0.1..0.189.667.0j4......0....1..gws-wiz.......0i71j0.zhETxsKgU74

Does Qualcomm Atheros AR956x wireless network adapter support 5GHz?Re: Qualcomm Atheros AR956x Wireless Network Adapter

Otherwise in the 20MHz bandwidth, 65 or 72.22 Mbps is normal. To connect to the 5 GHz band, the card must be rated as A/B/G/N, or AC. ... There are no cards that have 5 Ghz capability.21 jun. 2015

Spiijtig genoeg is er niet direct nog iets “officiëel” hieromtreent terug te vinden op Qualcom (Atheros) support documenten achter login/paswoord

 

mss best de Atheros drivers eens updaten, want het is de eerste keer niet dat na een update een 802.11bgn wireless wifi adapter dan kan werken in dual band.

PS: Van die Chromecast die zijn verbinding verliest via de booster is al de eerste niet die dit meldt

Reputatie 7
Badge +4

mss best de Atheros drivers eens updaten, want het is de eerste keer niet dat na een update een 802.11bgn wireless wifi adapter dan kan werken in dual band.

Ik vrees ervoor

&

Ik vermoed dat als de booster als repeater zou ingesteld zijn deze best op een andere locatie wordt opgesteld om een snellere/betere verbinding tussen toestellen en Bbox te realiseren

 

Booster mag natuurlijk ook niet te ver staan van de bbox-wifi5.0 

…...alle toestellen zitten op 5.0 …...

die booster staat mss in de mode station 

Edit: sorry ik ben te vlug geweest zendt die geen 5.0 uit in die mode