Vraag

Internetsnelheid opnieuw niet hoger dan 18,9 Mbps

  • 15 August 2021
  • 10 reacties
  • 143 Bekeken

Beste

 

Een 6-tal maanden geleden startte ik dit topic hier op het forum:

 

Vervolgens heeft “YorickP” ons hier positief mee geholpen, zodat onze snelheid op ongeveer 27 Mbps kwam te liggen.

Sedert enkele weken viel het me op dat we terug meer problemen hadden met de internetsnelheid (onze digitale tv & Netflix hapert bijvoorbeeld vaak).

Ik heb nu echter ontdekt dat onze maximale snelheid opnieuw gezakt is naar ongeveer 18,9 Mbps (helaas zoals voorheen dus).

Kan hier aub nog eens naar gekeken worden?

 

Alvast hartelijk bedankt!

 

Vriendelijke groeten

Geert Claes


10 reacties

TUI: Morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs om dit verder te onderzoeken.

beste,

mijn internet is ook verschrikkelijk traag, ik zit maar 20 meter van de centrale af dus aan de afstand kan het niet liggen.

ik heb ook een test gedaan en kwam ook op bedroevende resultaten uit …

ik heb al een reset gedaan met het rode knopje en de stekker uit de modem gehaald maar helaas

 

Zelf een lijntest (TBF) initiëren:

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart.
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

snelheidstest altijd uitvoeren via een netwerkkabel , niet via WiFi

nog niks beter ….

 

wat is je max gegarandeerde VDSL  basis snelheid die je hier kunt opvragen 

→ http://proximus.be/internetsnelheid 

die je zeker zou moet kunnen halen, hogere snelheden kunnen alleen als de DLM je lijn positief evalueert ifv stabiliteit van uw lijn en andere lijnen die samen in de Distributiekabel zitten en waarop de binnenkomende lijnen afgetakt worden via de introlijn waar je bbox dan op aangesloten wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Indien betrokken resultaat bekomen werd met 1 PC rechtstreeks aangesloten met ethernetkabel op de Bbox en de BBox rechtstreeks verbonden op de Proximus NTP2007, vrees ik dat er een probleem is met de Bbox of met de lijn en dat enkel Proximus medewerkers u vanaf morgen zullen kunnen verder helpen

 

Uit de → http://proximus.be/internetsnelheid  kunnen we mss al meer afleiden

Reputatie 7
Badge +5

@GeertClaes Ik heb net hetzelfde proces nogmaals gestart. 

@kilgore Ik zal een meting doen op je lijn. Hoe heb je dit gemeten? Via wifi of de kabel?

Reputatie 7
Badge +5

@kilgore Ik heb net een meting gedaan en de snelheid tot op je modem is de maximum snelheid. 

daisyS

ik heb niks gedaan en kijk… nu werkt het wel naar behoren.

zelfde kabel zelfde (nieuwe pc)

 

Reageer