Vraag

Internetsnelheid gehalveerd met internet start

  • 12 November 2016
  • 4 reacties
  • 253 Bekeken

Vroeger haalde ik via speedtest een downloadsnelheid van 55 Mbps maar sinds dat vectoring actief ik nauwelijks de helft nl.24 Mbps
Als ik zie bij Proximus speedtest-internet-connectie staat er Max.: 45,4 Mbps download - 3,79 Mbps upload Min.: 45,4 Mbps download - 3,8 Mbps upload .
Vanwaar dit grootte verschil?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Danny,

Kan je me een telefoonnummer of klantennummer doorsturen in privébericht om te zien welke snelheid tot op de router toekomt?

Indien je enkel draadloos probleem ondervindt

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

mvg sabine
Zondag bleek mijn modem definitief stuk,dus heb ik maandag morgen 21-11-2016 de Proximus storingen gebeld. Deze heeft de technieker geannuleerd ,want indien er geen probleem is met de internetlijn en de modem stuk is wordt 85 euro kosten aangerekend.De medewerker heeft me een ticket nummer gegeven om een modem af te halen in een Proximus winkel.
Ik dus op woensdag 23-11-2016 naar een Proximus winkel 17 km per fiets voor een nieuwe modem.
In de Proximuswinkel hebben ze geen modems meer. De medewerkster van de Proximuswinkel heeft naar haar collega gebeld om een modem op te sturen,maar dat gaat niet.
De klant moet zijn modem aansluiten en dan testen ze de internet lijn. Wanneer ze zien dat de modem stuk is kan de klant 2 dagen later een modem afhalen in een Kiala afhaalpunt in de buurt.
Waarom konden ze me dat maandag niet zeggen,zou moest ik niet naar een Proximuswinkel rijden?
mogelijk sta je voorlopig op een "repair" of een "provisioning" profiel ... moet je doornemen met de medewerkers aka het Poximus team ...
Reputatie 6
Badge +3
Aan de beweegredenen van Proximus geraak ik ook geen wijs meer uit... Jammer.

Reageer