Vraag

Internetsnelheid bijna gehalveerd



Toon eerste bericht

50 reacties

@Robert 17637 met een bbox reset helpt het ook niet dan?

reset= 20 sec het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt te houden tot je alleen nog de power led alleen ziet oplichten en dan pas loslaten.

@Martin

Met een reset helpt ook niet. Ik kan zelf niet de fabrieksinstelling doen.  

Mijn  hardware versie is hoger dan die van jullie, voor de rest is het zowat hetzelfde

  • Softwareversie

    8c.520A

  • GUI-versie

    7.4.2.0

  • Hardwareversie

    3.1

  • Data Pump-versie

    A2pv6F039y3.d26u

@Robert 17637 Is het via het verzonken resetknopje achteraan dat je geen Factory reset kunt doen
of is het software matig via de bbox zijn user interfase dat je het doet?.

@Martin 

 

Ik kan een reset doen met de resetknopje maarhet helpt helemaal niet. er wordt eigenlijk niets gereset in de modem. alles blijft hetzelfde na de reset. ook mijn wifi usernaam en paswoord blijft hetzelfde.

@Robert 17637 Als je met wifi username en paswoord deze bedoelt die op de sticker van je bbox zelf staan, dan is dit normaal, want als je deze zou kunnen zelf veranderen (veranderd hebt), zullen na een reset deze van op de sticker er terug staan.

@Martin 

neen, het is niet het paswoord die op de sticker staat. ik heb die toen in mijne oude bbox 3 zelf veranderd. de nieuwe bbox 3v+ heeft die na installatie gewoon de username en paswoord overgenomen van mijn oude bbox3, hoe raar het ook klinkt. ik kon direct op de wifi zonder dat ik iets veranderd had. en nu wil ik het veranderen maar dat lukt natuurlijk niet.

Dat zou kunnen indien zij hun strategie aan het veranderen zijn en bv sommige zaken zouden opslaan in je internet profiel net zoals ze sommige zaken bijhouden in je TV profiel ivm je decoder, maar dat verklaart dan nog niet waarom je het niet meer kan veranderen, de uitleg/oplossing zal toch van iemand van deProx forummedewerkers moeten komen!

Reputatie 7
Badge +4

@Martin heeft een punt bij een reset vallen alle aanpassingen nomalerwijze weg en worden de initiële fabrieksinstellingen opnieuw actief

waarom u evenwel geen aanpassingen kunt doorvoeren is mij een raadsel = enkel Proximus kan u verder helpen hieraangaande 

 

 

Er zijn er nog die dit melden maar er werd geen uitleg gegeven door iemand van Prox waarom dit soms niet werkt, wel werd dan bij sommigen een ruil van de bbox voorgesteld waarna het wel werkte.

De DLM zal dit in verloop van tijd zeker nog proberen en zou dit volgens deze uitgelezen waarden nog mogelijk kunnen zijn.

@HadewychT 

bedankt voor de info, alleen zie ik dat mijn DLM niet opstaat. dan kan de DLM mijn lijn niet checken naar mijn mening.

Reputatie 7
Badge +5

@Robert 17637 Heb je al eens reset gedaan van je modem? Dit zal er voor zorgen dat DLM opnieuw zal beginnen lopen.

@Martin

 

Ik kan een reset doen met de resetknopje maarhet helpt helemaal niet. er wordt eigenlijk niets gereset in de modem. alles blijft hetzelfde na de reset. ook mijn wifi usernaam en paswoord blijft hetzelfde.

 

@Robert 17637 Heb je al eens reset gedaan van je modem? Dit zal er voor zorgen dat DLM opnieuw zal beginnen lopen.

@DaisyS 

Gisteren een reset gedaan van de modem, maar de DLM blijft uitstaan.

@HadewychT  heeft me aangeraden nu effe geen reset te doen op de modem zodat de DLM mijn lijn kan analyseren maar als die DLM uit staat tja… dan kan het systeem het niet doen 

Pas op  via het sagemtool kun je niet zien of de DLM actief is, dit tool kan alleen uitlezen wat de lijnkaart met de bbox communiceert. Uit de lijnsnelheid = Profiel wordt dit gededuceerd dat de DLM al dan niet al zijn verhoging uitgevoerd heeft, maar als die dit nog niet gedaan heeft wilt dit niet zeggen dat hij niet actief is.

@Tom_027 Kan u uw klantennummer of lijnnummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs hier ook eens natesten.

Heb het lijnnummer aangepast 

Al kunnen testen? 

Reputatie 7
Badge +4

@Tom_027 Kan u uw klantennummer of lijnnummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs hier ook eens natesten.

Heb het lijnnummer aangepast 

Al kunnen testen? 

ik kijk om je verbinding terug hoger te plaatsen
kan je een tijdje testen, zodat we zeker zijn dat deze stabiel blijft ?

@Tom_027 Kan u uw klantennummer of lijnnummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs hier ook eens natesten.

Heb het lijnnummer aangepast 

Al kunnen testen? 

ik kijk om je verbinding terug hoger te plaatsen
kan je een tijdje testen, zodat we zeker zijn dat deze stabiel blijft ?


Zal ik zeker doen.

je zit ook op een 8b profiel nu ipv een 17a profiel, je kunt zelf ook altijd eens een automatische lijntest initiëren

- Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart.
- Negeer de ganse boodschap die ze meegeven, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

 

Reputatie 6
Badge +2

Miljarden semi staatsbedrijf met bijna monopolie maar heb je een probleem met je verbinding

‘plaats et nekeer op et forum en misschien/hopen/kan zijn/mogelijk dat ene die er werkt iets voor u kan of wil doen’


Wat is de toegevoegde waarde van deze frustratie uiting voor dit topic??

ja in deze moeilijke coronatijden is dit niet meer zo abnormaal :wink:

Nog altijd op 70/20

Downstream current bit rate:   69.999 kbps
Upstream current bit rate:     19.999 kbps

Downstream max bit rate:       123.690 kbps
Upstream max bit rate:         36.026 kbps

Downstream attenuation:        15,1 dB

Downstream noise margin:       24,4 dB
Upstream noise margin:         17,4 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   17a
Estimated distance:            352 m

Proximus profile name:         70/20
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
 

 

@Tom_027 Dan zouden best de @forummedewerkers maandag als ze hier terug langskomen eens het evaluatie proces van de DLM natrekken 

Wij als forumleden kunnen hier zoveel theorie en er bij halen en voorspellingen doen hoe het zou moeten zijn, zoals we zelf willen, maar  wat er mogelijk is en wat voor oplossing er kan geboden worden kan alleen door Proximus bewerkstelligd worden. 

je zit ook op een 8b profiel nu ipv een 17a profiel, je kunt zelf ook altijd eens een automatische lijntest initiëren

- Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart.
- Negeer de ganse boodschap die ze meegeven, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

 


Ik heb een klantennummer die niet werkt hiermee.

Dit valt inderdaad nog voor dan kan een @proximus  forummedewerker dit verder nakijken voor u

Reageer