Hallo,wij hebben sinds enkele jaren een mooie 100/30 lijn en sinds een paar weken blijft die maar op 60/10 . Al gebeld met support en ze ‘gingen’ dlm laten passeren.
Kan dit eens nagekeken worden? 20 jaar klant zonder problemen!

Hallo,wij hebben sinds enkele jaren een mooie 100/30 lijn en sinds een paar weken blijft die maar op 60/10 . Al gebeld met support en ze ‘gingen’ dlm laten passeren.
Kan dit eens nagekeken worden? 20 jaar klant zonder problemen!
reset= 20 sec het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt te houden tot je alleen nog de power led alleen ziet oplichten en dan pas loslaten.
Met een reset helpt ook niet. Ik kan zelf niet de fabrieksinstelling doen.
Mijn hardware versie is hoger dan die van jullie, voor de rest is het zowat hetzelfde
8c.520A
7.4.2.0
3.1
A2pv6F039y3.d26u
of is het software matig via de bbox zijn user interfase dat je het doet?.
Ik kan een reset doen met de resetknopje maarhet helpt helemaal niet. er wordt eigenlijk niets gereset in de modem. alles blijft hetzelfde na de reset. ook mijn wifi usernaam en paswoord blijft hetzelfde.
neen, het is niet het paswoord die op de sticker staat. ik heb die toen in mijne oude bbox 3 zelf veranderd. de nieuwe bbox 3v+ heeft die na installatie gewoon de username en paswoord overgenomen van mijn oude bbox3, hoe raar het ook klinkt. ik kon direct op de wifi zonder dat ik iets veranderd had. en nu wil ik het veranderen maar dat lukt natuurlijk niet.
Dat zou kunnen indien zij hun strategie aan het veranderen zijn en bv sommige zaken zouden opslaan in je internet profiel net zoals ze sommige zaken bijhouden in je TV profiel ivm je decoder, maar dat verklaart dan nog niet waarom je het niet meer kan veranderen, de uitleg/oplossing zal toch van iemand van deProx forummedewerkers moeten komen!
@Martin heeft een punt bij een reset vallen alle aanpassingen nomalerwijze weg en worden de initiële fabrieksinstellingen opnieuw actief
waarom u evenwel geen aanpassingen kunt doorvoeren is mij een raadsel = enkel Proximus kan u verder helpen hieraangaande
Er zijn er nog die dit melden maar er werd geen uitleg gegeven door iemand van Prox waarom dit soms niet werkt, wel werd dan bij sommigen een ruil van de bbox voorgesteld waarna het wel werkte.
De DLM zal dit in verloop van tijd zeker nog proberen en zou dit volgens deze uitgelezen waarden nog mogelijk kunnen zijn.
bedankt voor de info, alleen zie ik dat mijn DLM niet opstaat. dan kan de DLM mijn lijn niet checken naar mijn mening.
Ik kan een reset doen met de resetknopje maarhet helpt helemaal niet. er wordt eigenlijk niets gereset in de modem. alles blijft hetzelfde na de reset. ook mijn wifi usernaam en paswoord blijft hetzelfde.
Gisteren een reset gedaan van de modem, maar de DLM blijft uitstaan.
Pas op via het sagemtool kun je niet zien of de DLM actief is, dit tool kan alleen uitlezen wat de lijnkaart met de bbox communiceert. Uit de lijnsnelheid = Profiel wordt dit gededuceerd dat de DLM al dan niet al zijn verhoging uitgevoerd heeft, maar als die dit nog niet gedaan heeft wilt dit niet zeggen dat hij niet actief is.
Heb het lijnnummer aangepast
Al kunnen testen?
Al kunnen testen?
ik kijk om je verbinding terug hoger te plaatsen
kan je een tijdje testen, zodat we zeker zijn dat deze stabiel blijft ?
Al kunnen testen?
ik kijk om je verbinding terug hoger te plaatsen
kan je een tijdje testen, zodat we zeker zijn dat deze stabiel blijft ?
Zal ik zeker doen.
je zit ook op een 8b profiel nu ipv een 17a profiel, je kunt zelf ook altijd eens een automatische lijntest initiëren
- Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart.
- Negeer de ganse boodschap die ze meegeven, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.
Miljarden semi staatsbedrijf met bijna monopolie maar heb je een probleem met je verbinding
‘plaats et nekeer op et forum en misschien/hopen/kan zijn/mogelijk dat ene die er werkt iets voor u kan of wil doen’
Wat is de toegevoegde waarde van deze frustratie uiting voor dit topic??
Nog altijd op 70/20
Downstream current bit rate: 69.999 kbps
Upstream current bit rate: 19.999 kbpsDownstream max bit rate: 123.690 kbps
Upstream max bit rate: 36.026 kbpsDownstream attenuation: 15,1 dB
Downstream noise margin: 24,4 dB
Upstream noise margin: 17,4 dBVectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yesDSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 352 mProximus profile name: 70/20
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Wij als forumleden kunnen hier zoveel theorie en er bij halen en voorspellingen doen hoe het zou moeten zijn, zoals we zelf willen, maar wat er mogelijk is en wat voor oplossing er kan geboden worden kan alleen door Proximus bewerkstelligd worden.
je zit ook op een 8b profiel nu ipv een 17a profiel, je kunt zelf ook altijd eens een automatische lijntest initiëren
- Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart.
- Negeer de ganse boodschap die ze meegeven, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.
Ik heb een klantennummer die niet werkt hiermee.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.