Vraag

Internetradio valt uit en start terug op

  • 22 September 2020
  • 52 reacties
  • 2687 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Mijn internetradio Medion valt steeds uit en start dan opnieuw op. Ik ben draadloos verbonden via mijn b-box via de wps knop. Mijn internetradio staat ind e keuken en ik beschik ook over een wifi booster maar die hangt op tv.


52 reacties

@alainhome is het iets dat je vroeger niet voorhad mss, maar je kan al eens de bbox heropstarten door zijn spanning even te onderbreken en ook een natrekken of het “One SSID” actief staat op je bbox en indien dit het geval is deze eens deactiveren om te zien of het dan in orde is.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden indien je merkt dat dit niet de reden was van je probleem)

Reputatie 4
Badge +1

die Medion verbindt inderdaad enkel via de 2.4 GHz band, dus onessid uitzetten kan wel eens lukken.

verder raadt ik je aan om eens een wifi-analyzer te gebruiken; heb je een smartphone ? , ja, haal dan een wifi analyzer uit de app-store. Je kan dan ter plaatse kontroleren of de  wifi sterk genoeg is naast de radio, en eventueel of er geen buren-wifi’s zijn die je signaal kunnen verstoren/wegdrukken als ze op zelfde kanaal of net ernaast zitten . Op een laptop kan je ook zo’n wifi-analyzer installeren (even googlen, mogelijk zelfs Msoftstore..)

die wifibooster hangt op TV zeg je ???? wifi versterkt normaal alle signalen van de bron waarop die is aangesloten, en als dat je bbox is dan zou die ook voor je medion moeten werken, maar belangrijkste is kunnen METEN met een app op smartphone of laptop ( notebook ook) 

juist daarmee dat die wifi booster samen met One SSID voor de Medion voor problemen kan zorgen en daarom dat ik vermoed dat het weer zo’n geval zal zoals hier reeds ook al gepost geweest is met die Medion internetradio! 
Maar daarvoor zouden we eerst feedback moeten krijgen.

Reputatie 2
Badge

On SSID is uitgeschakeld maar nu is de internetradio ook uitgevallen en ook mijn tv kan ik niet meer aan zetten dus alles connecties zijn verbroken wat moet ik dan nu doen ?

Reputatie 2
Badge

Wat moet ik nu doen want nu gaat er niets meer ???

Reputatie 2
Badge

Hoe krijg ik de tv terug aan de praat die zegt dat er geen verbinding meer is met het internet.

 

reset eens je bbox eerst door 20 seconden de verzonken resetknop achteraan ingedrukt te houden en je ziet dat de leds vooraan doven (uitgenomen de power led) en dan knop loslaten

Reputatie 2
Badge

Decorder uitgetrokken software word geladen en er brand maar 1 in de decorder.

Reputatie 2
Badge

Geen verbinding weer naar proximus bellen of wat

@alainhome Als je met “one ssid “ uit, deze problemen krijgt zou je ook je booster moeten resetten en terug synchroniseren

Je probleem is niet opgelost? Wij raden je aan om de Wi-Fi Booster te resetten:

  1. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.
  2. Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
  3. Koppel je Wi-Fi Booster los.

Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installeren.

Reputatie 2
Badge

Nee dat lukt niet met die tandenstoker er willen geen lichtjes branden

 

Reputatie 2
Badge

enkel de wps knop brand van de wifi booster

Reputatie 2
Badge

Had ik maar niets gedaan nu heb ik nog meer problemen

Reputatie 2
Badge

die achterste knop staat op acces point

Reputatie 2
Badge

die wifi booster doet niets meer

 

Reputatie 2
Badge

mijn moeder is naar proximus aan het bellen maar daar nemen ze niet op

Reputatie 2
Badge

moet ik one ssid terug inschakelen of wat

Reputatie 2
Badge

One SSD enable staat op de bbox instellingen

Reputatie 2
Badge

@alainhome Als je met “one ssid “ uit, deze problemen krijgt zou je ook je booster moeten resetten en terug synchroniseren

Je probleem is niet opgelost? Wij raden je aan om de Wi-Fi Booster te resetten:

  1. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.
  2. Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
  3. Koppel je Wi-Fi Booster los.

Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installeren.


Moet die one SSD terug aangezet worden of niet ???

Reputatie 2
Badge

direct trek ik alles uit ze

Reputatie 2
Badge

telenet misschien dat dit beter is want dit kan niet meer

Reputatie 2
Badge

radio verbind ook niet meer

 

Reputatie 2
Badge

op wps knop modem geklik en op radio wps wil ook niet verbinden

Aal die terug enabled staat dan wil dit zeggen dat je reset van de bbox toch gelukt is.

probeer dan terug de booster opnieuw te resetten en opnieuw te installeren met one ssid enebled aangezien je zegt dat de problemen begonnen zijn na de one SSID uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u hier vandaag van Proximus-medewerkers geen antwoord/reactie meer zult krijgen 

Concreet stel ik voor dat u OneSSID voorlopig niet opnieuw activeert maar dat u uw Booster opnieuw instelt zoals hieronder beschreven

https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie

 

Ik vermoed dat uw Medion internetradio zoals reeds aangestipt door @Fonz enkel WiFi 2.4 ondersteunt en mogelijkerwijze een probleem heeft (zoals sommige ander oudere WiFi 2.4 apparaten) met OneSSID

U zult ook uw Medion radio ook opnieuw moeten instellen (raadpleeg uw handleiding indien voorhanden) eventueel via menu radio werken

Reageer