Vraag

internetproblemen


Reputatie 1
Badge

De internetverbinding blijft wegvallen.

ben het grondig beu aan het worden al dit gedoe.

 


11 reacties

Valt je internet op je pc of laptop ook weg als die verbonden is met een kabel aan de bbox.

Heb je hiervoor vroeger al met de helpsdesk gebeld 0800 22 800 en hebben ze iets kunnen vaststellen van fouten op je lijn?

Als het een probleem is dat al lang aansleept zouje kunnen beroep doen op een gratis happyhouse technieker die je ook zelf kunt eventueel aanvragen via deze weg > http://proximus.be/happyhouse 

PS: nu zie ik pas dat Charlotte.D  van Proximus al met je probleem bezig was.

je zegt op tablet => d.w.z. via wifi 
maar laptop is dat dan ook via wifi of heb je ook geprobeerd als deze verbonden is met een utp kabel aan de bbox.
Als je via wifi werkt met je tablet of laptop is dat dan via de 2.4 of via 5.0 wifi band dat je verbinding maakt en sta je dan ver of dicht bij de bbox.

Zit met de laptop 3m van de box verwijderd.

met de tablet 2m

zitten op 2.4

en heb geen extra internetkabel om dat te testen lol

 

Als je de mogelijkheid hebt om met je tablet of laptop ook op de wifi 5.0 band kunt afstemmen dan zou ik dit eens proberen dus je wifi instellen op wifi-5.0-xxxx ipv op wifi-2.4-xxxx want als je zo dicht zit gebruik je best de 5.0 wifi band.

Reputatie 1
Badge

Dag Philip

 

Ik heb net je lijn even nagekeken. Ik meet die lijn perfect inorde. 
Ik zie geen enkele storing of onderbreking (met uitzondering van de standaard onderbreking om de 24u telkens om 3.46u ‘snachts).
Ik zie dat de modem de laatste keer werd herstart op 10/02/2020 om 19.42u.

 

Wat je zeker eens kan doen is de Hom Optimizer App op je smartphone te downloaden en zo eens een andere wifi frequentie te testen: Klik hier.

 

 

Heb hem geinstalleerd maar 3x verkeerd wachtwoord ingegeven 🤣.

binnen 15min vertel ik je meer.

@Martin 

het was daarnet op de tablet + laptop.

heb ook een technieker gevraagd.

maar vrees dat hij niks gaat vinden aangezien het probleem zich niet altijd voordoet en vaak niet lang.

 

 

 

 

je zegt op tablet => d.w.z. via wifi 
maar laptop is dat dan ook via wifi of heb je ook geprobeerd als deze verbonden is met een utp kabel aan de bbox.
Als je via wifi werkt met je tablet of laptop is dat dan via de 2.4 of via 5.0 wifi band dat je verbinding maakt en sta je dan ver of dicht bij de bbox.

Reputatie 1
Badge

je zegt op tablet => d.w.z. via wifi 
maar laptop is dat dan ook via wifi of heb je ook geprobeerd als deze verbonden is met een utp kabel aan de bbox.
Als je via wifi werkt met je tablet of laptop is dat dan via de 2.4 of via 5.0 wifi band dat je verbinding maakt en sta je dan ver of dicht bij de bbox.

Zit met de laptop 3m van de box verwijderd.

met de tablet 2m

zitten op 2.4

en heb geen extra internetkabel om dat te testen lol

 

Reputatie 7
Badge +4

Philip, 

 

Je kan altijd een gratis bezoek van een HappyHouse technieker aanvragen: Klik hier om een HappyHouse aan te vragen

 

Technieker komt ter plaatse ook een analyse maken. Maar de testen zelf meten wel heel goed.

Reputatie 1
Badge

Philip, 

 

Je kan altijd een gratis bezoek van een HappyHouse technieker aanvragen: Klik hier om een HappyHouse aan te vragen

 

Technieker komt ter plaatse ook een analyse maken. Maar de testen zelf meten wel heel goed.

Heb ik ondertussen gedaan.
Maar of hij iets gaat kunnen vinden als het maar af en toe weg valt 🤔.

lets hope so

Reputatie 1
Badge

je zegt op tablet => d.w.z. via wifi 
maar laptop is dat dan ook via wifi of heb je ook geprobeerd als deze verbonden is met een utp kabel aan de bbox.
Als je via wifi werkt met je tablet of laptop is dat dan via de 2.4 of via 5.0 wifi band dat je verbinding maakt en sta je dan ver of dicht bij de bbox.

Zit met de laptop 3m van de box verwijderd.

met de tablet 2m

zitten op 2.4

en heb geen extra internetkabel om dat te testen lol

 

Als je de mogelijkheid hebt om met je tablet of laptop ook op de wifi 5.0 band kunt afstemmen dan zou ik dit eens proberen dus je wifi instellen op wifi-5.0-xxxx ipv op wifi-2.4-xxxx want als je zo dicht zit gebruik je best de 5.0 wifi band.

Ok zal dit zo even proberen.

 

 

Reputatie 1
Badge

Staat niet tussen mijn verbindingen 🤔

Controleren of uw Windows-computer over de 5 GHz-netwerkbandcapaciteit beschikt > klik hier   Als je bv 802.11-ax of 802.11-a of 802.11-n ziet staan dan kun je op de 5.0 GHz band werken.

NB: Als je bbox reeds op slimme wifi staat (one SSID) dan ga je inderdaad alleen maar wifi-2.4-xxxx zien staan in je lijst van binnenkomende wifi signalen.

 Dit kun je controleren op de de bbox3 zijn web GUI > surf naar http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

Als je daar bij wifi "One SSID"  als actief ziet staan dan staat slimme wifi op.
Als je nu zou testen willen doen met je laptop of er op 5.0  geen onderbrekingen meer zijn ,zou je tijdelijk One SSID kunnen uitzetten als volgt:
klik op de One SSSID banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID uitgeschakeld,

later kan je deze altijd weer activeren net op de zelfde manier zoals je die uitschakelt.

Reputatie 7
Badge +4

Dag Philip

 

Ik heb net je lijn even nagekeken. Ik meet die lijn perfect inorde. 
Ik zie geen enkele storing of onderbreking (met uitzondering van de standaard onderbreking om de 24u telkens om 3.46u ‘snachts).
Ik zie dat de modem de laatste keer werd herstart op 10/02/2020 om 19.42u.

 

Wat je zeker eens kan doen is de Hom Optimizer App op je smartphone te downloaden en zo eens een andere wifi frequentie te testen: Klik hier.

 

 

Reageer