Vraag

Internet verbeteren op hoger verdiep

  • 12 November 2019
  • 6 reacties
  • 222 Bekeken

Na wat problemen met de Wi-Fi extender van Proximus ben ik vandaag overgegaan naar de Wi-Fi Booster van Proximus, deze lijkt nog meer problemen te geven. De Wi-Fi extender zend zijn eigen Wi-Fi signaal uit, maar verloor vaak connectie met de modem zonder terug te willen verbinden met de modem tot ik hem volledig reset met veel geduld. Nu overgeschakeld naar een Wi-Fi Booster, deze verliest om de minuut zijn connectie, en wanneer de Wi-Fi Booster zijn connectie verliest, komt de TV tot stilstand. De Wi-Fi Booster verliest zijn connectie nog vóór dat ik hem verplaatste, hij zat op twee meter afstand van de modem.

 

Ik weet totaal niet meer wat te doen om mijn Wi-Fi te verbeteren op een hoger verdiep, dat waren twee oplossingen met apparaten voor Proximus, maar beide oplossingen zijn niet ideaal. Mochten er nog oplossingen zijn hoor ik het graag, ik heb al jaren problemen maar nooit een goede oplossing gevonden.


6 reacties

Als de wifi booster niet genoeg signaal ontvangt van de bbox dan zal je inderdaad problemen krijgen

je zou dit dan bvb niet meer mogen hebben als je zou testen door je booster eens dichter naar de bbox toe te brengen. Mss eens eerst testen met de booster op het zelfde verdiep waar je bbox staat om te zien of het dan goed werkt.

PS: eventueel PLC’s als oplossing, deze versturen het signaal via het elektrisch net.

maar ok met deze ben je alleen maar zeker als je het ter plaatse kunt uittesten.

Als de wifi booster niet genoeg signaal ontvangt van de bbox dan zal je inderdaad problemen krijgen

je zou dit dan bvb niet meer mogen hebben als je zou testen door je booster eens dichter naar de bbox toe te brengen. Mss eens eerst testen met de booster op het zelfde verdiep waar je bbox staat om te zien of het dan goed werkt.

PS: eventueel PLC’s als oplossing, deze versturen het signaal via het elektrisch net.

maar ok met deze ben je alleen maar zeker als je het ter plaatse kunt uittesten.

 

Ja de signaal werd steeds verbroken nog voor ik hem verplaatste naar een ander verdiep, de Wi-Fi Booster gaf al problemen terwijl hij maar 2-3 meter van de modem & een b-box verwijdert was. De Wi-Fi extender die ik daarvoor had was wel al verbonden met een PLC adapter. Maar de extender verliest ook om de zoveel dagen zijn signaal voor 5 minuten tot 12 uur of geeft zelfs of helemaal geen signaal met PLC meer tot ik het reset. Ik zal het nog eens proberen met de PLC & Wi-Fi extender en deze te verplaatsen in de hoop dat hij de signaal niet verliest in de toekomst. :)

bbox ook al eens gereset > klik hier 

Edit: al denk ik als ik je eerste uitleg bekijk dat je bedoelt dat je de bbox al gereset hebt ook.

Reputatie 7
Badge +4

Als ik een test doe van je draadloze verbinding schommelt de kwaliteit van de 2.4 Ghz wel wat.

Je kan de booster op verschillende manieren instellen, afhankelijk van waarvoor je hem exact wil gebruiken. afhankelijk hiervan gebruikt hij 2.4 of 5.0 GHz.

 

AUTO

Als de switch achteraan de Wi-Fi Booster op "Auto" staat, kan deze op 3 verschillende manieren functioneren naargelang de configuratie van de interne klant.

  1. Als de Wi-Fi Booster aan de b-box3 verbonden wordt met een Ethernetkabel, zal dit functioneren als een "access point" (zie hieronder)
  2. Als de Wi-Fi Booster niet aan de b-box3 verbonden wordt met een Ethernetkabel, zal deze functioneren als "repeater" (zie hieronder).
  3. Als de Wi-Fi Booster niet aan de b-box3 verbonden wordt met een Ethernetkabel en een tweede is in dezelfde netwerk, de tweede zal functioneren als "Station" (zie hieronder)

 

In deze modus, wanneer de b-box 3 herstart, kan de WiFi Booster overschakelen van "acces point" naar "repeater" wanneer hij de verbinding met de b-box verliest. Men moet dan de Wi-Fi Booster opnieuw opstarten zodat deze opnieuw kan geconfigureerd worden als "repeater"

 

ACCES POINT

De Wi-Fi Booster mag geplaatst worden in een omgeving waar geen of slechte ontvangst is van de b-box3.

Zetten we deze schakelaar op Acces point, dan zal de booster een Wi-Fi netwerk opbouwen en uitzenden op zowel 2,4 als 5 Ghz.

Deze modus wordt gebruikt wanneer de klant interne bedrading heeft tussen de locatie van de b-box3 en de locatie waar hij de Wi-Fi Booster wil plaatsen.

Wanneer de configuratie voltooid is, moeten de LED's Power en Acces point branden (evenals 2,4 en 5 Ghz bij data verkeer)

 

STATION

Met de schakelaar op station zal de booster enkel als ontvanger werken voor het 5Ghz-signaal en zal de data richting de UTP-poorten gestuurd worden.

Dit kan nuttig zijn wanneer de Booster enkel gebruikt word als ontvanger om de decoder draadloos te verbinden met de modem en er geen extra acces point nodig is.

Wanneer de configuratie voltooid is, moeten de LED's Power en Link quality branden (Enkel de 5Ghz LED zal branden wanneer er data verkeer is en niet de 2,4 Ghz)

 

REPEATER

De Wi-Fi Booster moet staan op een plaats waar nog goede 5.0GHz ontvangst is van de b-box3.

Staat de schakelaar op repeater dan zal het toestel afwisselend werken als station en acces point.

Het zal data ontvangen via de 5Ghz-band en deze routeren naar de nodige interfaces

Dit kan dus zowel het 5Ghz of 2.4Ghz netwerk zijn of de UTP-poorten.

Wanneer de configuratie voltooid is, moeten de LED's Power, Acces point en Link quality branden (evenals 2.4 en 5Ghz wanneer er data verkeer is)

 

Op volgende link vind je ook nog meer info om je wifi te verbeteren

 

Als dit allemaal niet helpt kan je een Happy House interventie aanvragen via deze link

 

 

@HadewychT deze onderstaande zin begrijp ik niet goed 

In deze modus, wanneer de b-box 3 herstart, kan de WiFi Booster overschakelen van "acces point" naar "repeater" wanneer hij de verbinding met de b-box verliest. Men moet dan de Wi-Fi Booster opnieuw opstarten zodat deze opnieuw kan geconfigureerd worden als "repeater"

 

Als hij de als acess point werkt (verbonden met utp aan bbox) en zijn verbinding verliest met de bbox over utp en dan zou overschakelen naar repeater dan begrijp ik niet dat je zegt :

Men moet dan de Wi-Fi Booster opnieuw opstarten zodat deze opnieuw kan geconfigureerd worden als "repeater"

maar hij is al overgeschakeld naar repeater

aangezien er staat :

In deze modus, wanneer de b-box 3 herstart, kan de WiFi Booster overschakelen van "acces point" naar "repeater" wanneer hij de verbinding met de b-box verliest

NB: als je zegt in deze MODUS wil je toch zeggen “AUTO” veronderstel ik. 

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad, dat is een foutje. Sorry

Reageer