Vraag

Internet valt weg


Internet valt soms weg op pc en ook op iPad, op pc gebeurd het soms 2 à 3 maal per dag, soms niet en het gebeurd steeds als ik een nieuwe pagina open. Dan is er geen enkele wifi signaal te bespeuren. Dan neem ik mijn iPhone en via een mobiele hotspot kan ik met 4g terug internet hebben. Op het moment dat ik dan verbinding zoek met het mobiele internet, dan komt de wifi ook ineens op het scherm en dan verbind deze terug automatisch. De lichtjes op de Modem blijven branden en heb ik al gereset en alles. Problemen zijn begonnen nadat ik de tool voor het slimme internet heb geactiveerd.Modem is een b-box 3


26 reacties

Eerst en vooral wil ik jullie bedanken voor de getoonde ernst voor mijn probleem.

Echt jongens dank jullie wel! De lijn die binnen komt was niet meer goed.Is door jullie nog niet zo lang geleden vervangen. Tussen de contactdoos (telefoonlijn) en de bbox is er maar een meter. Zoals eerder gezegd heb ik vandaag tot nu toegeen enkel probleem ondervonden

op voorwaarde dat je bbox in orde is kunnen er ook ergens slechte contacten zijn,  tussen je bbox en de NTP2007/TF2007 (lijnaansluitdoos/vdsl filter) , ook eventueel slecht contact (oxidatie ook bv) van je toekomende lijn op lijnaansluitdoos (=NTP2007) 

Dit wat je binnenhuis  installatie betreft 

Natuurlijk Samuel!

tot nu toe is de internet vandaag niet uitgevallen. Moesten er straks weer  problemen  Optreden dan zal ik het resetten.

Net zoals tandpijn zeker. Vanaf je beslist om naar de tandarts te gaan is het weg.

Reputatie 7
Badge +4

@Erdinc Hocalar een oorzaak is moeilijk te zeggen van op afstand natuurlijk, nu voordat we iemand ter plaatse sturen willen we graag al het mogelijk dat van op afstand kan wel doen , zo zijn we zeker dat een technicus noodzakelijk is. Zeker in deze tijden kan u dat vast wel begrijpen. 

Dankjewel Samuel,

Heb je een idee van de oorzaak en ben je overtuigd dat een reset de oplossing zal zijn? Als er een fout op de lijn zit zie ik persoonlijk niet in hoe een reset dit zou kunnen verhelpen

Reputatie 7
Badge +4

@Erdinc Hocalar Ik heb je lijn uitgemeten en zie inderdaad wat verbrekingen en fouten op je lijn de voorbije dagen. Indien het probleem ook na de reset zou aanslepen zal het vermoedelijk nodig zijn een technicus te sturen.

Goedemiddag Thierry,

ik heb het nog niet uitgevoerd.

voorlopig is het vandaag nog niet uitgevallen. Daarom wil ik er nog niet aankomen.

Denk dat het toch geen kwaad zou kunnen moesten ze een metingen uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +4

@Erdinc Hocalar Heb je de reset van je bbox3 modem reeds kunnen uitvoeren?

Ok Martin, ik zal het morgen aan de klantendienst melden!

alvast bedankt voor je moeite!

stay safe!

heb je het paswoord veranderd dan kun je na de reset de instellingen doen op de bbox door in te loggen  als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

da kun je zelf de instellingen veranderen 

ja dat kan zoals ik zeg te wijten zijn bv. aan een slechte poort op de lijnkaart van proximus waar je bbox op aangesloten is 

Ok, ik zal morgen eens proberen resetten,

maar ik weet niet goed hoe ik de paswoord enz verander.

nu is het terug in orde. Het rare is dat het wegvalt en na enkele minuten terug opkomt.. 

ja maar je moet wel even wachten hoor tot DSL continu blijft oplichten dit vraagt wat tijd enkele minuutjes.

ik heb in mijn vorig bericht ook nog één en ander bijgezet zie daar ook nog eens wat ik er aan toegevoegd heb.

Ik heb alle stekkers eens uitgetrokken, ik die van de telefoonlijn effekes gewacht.

terug het zelfde probleem. Rood lampje telefoon knippert en DSL lampje knippert ook

 je zou de netstekker ook van de poweradapter eens kunnen uittrekken en na 10 seconden terug inpluggen dan is je bbox ook eens gereboot

hier vind je de betekenis van lampjes hier > klik hier

Als dit niet helpt dan is het ofwel de bbox maar het kan zeker ook in de verbinding van proximus zitten als de DSL pinkt, dus dan moet proximus morgen een de monitoring van je lijn bekijken en dan kunnen ze beslissen van de modem te ruiel of anders wordt het technieker die moet natrekken waar het probleem zich situeert.

Het zou natuurlijk ook beter zijn als je de bbox eens zou kunnen resetten want ik zie niet direct in wat de installateur van instellingen veranderd heeft in je bbox.

Klopt DSL lampje pinkt blauw en Phone lampje pinkt rood 

Nee geen DSL was het power lampje.

ik heb zelf niks aan de instellingen veranderd. De installateur had alles ingesteld Nu werkt het weer maar vanaf het weer weg valt zal ik terug een foto trekken

 

 

 

@Erdinc Hocalar het rechter blauw lichtje waarover je spreekt dat knippert is toch gemarkeerd met DSL of niet

heb je in de bbox3 dan zelf instellingen veranderd omdat je zegt ik wil de instellingen niet verliezen. als je zelf geen instellingen gedaan hebt dan mag je de bbox resetten want dan kun je geen instellingen verliezen.

Als het DSL lampje dat knippert dan wil dit zeggen dat je de verbinding verliest in de richting naar proximus toe, je moet eens goed kijken dat het zwart kabeltje dat op de DSL ingang toekomt en naar je VDSL filter loopt of er aan beide kanten goed contact gemaakt wordt.

Dit is de antenne die ik gebruik, die is aangesloten op een switch . De WiFi signaal van de box is uitgescha

 

je werkt met een Acess Point verbonden aan de bbox op zijn ethernet poort,is het dat wat je bedoelt,

het rode lampje is dat het internet lampje 

als het echter een wifi repeater/extender is dat je gebruikt dan gebruik je in feite wel de wifi van de bbox

je kan ook de bbox eens heropstarten ipv van een reset dan

Martin, 

mis jou reactie voor mij bedoeld!?

nee ik heb het nog niet gereset. Wil de instellingen niet verliezen. Ik gebruik de WiFi van de box niet, heb zelf 2 antennes die ik in de plaats gebruik om betere ontvangst te hebben 

het DSL lampje blijft dit op dat moment continu oplichten

Heb je de bbox al eens gereset als volgt >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Ik heb ook al een week problemen met mijn internet, valt ook dagelijks een aantal keren uit.

er knippert (volledig links) een rood lamp rechter blauwe lamp knippert ook dan 

 

Is nu in orde. Bedankt

hiermee heb ik de One SSIS uitgeschakeld maar nu brand lampje van de wifi rood in plaats van blauw, soms pinkt deze is blauw en daarna reset gedaan maar blijft rood.

Reageer