Skip to main content

De laatste tijd valt mijn internet soms uit. Ik kan het vlug herstellen door op de wifi-internet toegang te

klikken. Het doet zich soms enkele keren per dag voor. Sommige dagen niet. 

Kan Proximus de verbinding eens testen aub.

Bedankt voor de hulp. :relaxed:


gebeurt dit op alle toestellen via wifi verbonden en ook via utp kabel verbonden toestellen


Tot voor kort enkel op 1 PC maar sinds gisteren ook op mijn 2de. De PC’s zijn draadloos via Wifi.

Omdat ik vrij snel terug de verbinding kan herstellen via de Wiffi-knop op mijn PC is het probleem niet zo erg maar toch ,  ik had het voordien niet, of toch maar heel uitzonderlijk.


@JEG Kan je je modem eens herstarten? Ik zie geen verbrekingen op je verbinding maar zie dat het al even geleden is dat je modem is herstart.


Modem zopas herstart. Hoop dat het nu opgelost is.

Was inderdaad een tijd geleden. Soms, als ik een probleem heb met Proximus TV, trek ik enkel de draadloze verbinding uit en zet deze terug aan, na een 10-tal tellen, en zo is het TV probleem altijd  wel opgelost.

Moet ik in de toekomst in dergelijk geval ook altijd de modem mee heropstarten?


@JEG Om een optimaal resultaat te hebben kan je inderdaad best alle toestellen herstarten. Zowel modem als decoder en draadloze verbinding.


@JEG Graag gedaan!


ik doe zelf bij alle problemen eerst een reset van de bbox en dan pas na volledige heropstart een reset van de decoder, al is dit ,niet altijd nodig , maar zo weet ik dat ik dan het uiterste uit de kan gehaald heb op die manier :wink:


OK, eerst de modem en indien nog nodig, dan de decoder. Ik heb het altijd juist in de andere richting gedaan. Ik ga uw raad volgen. :wink:


Reageer