Vraag

Internet valt regelmatig uit

  • 1 February 2021
  • 8 reacties
  • 164 Bekeken

Hoe is het mogelijk dat er sinds vorig jaar zoveel problemen zijn met het internet bij ons thuis. Het wifi-signaal op onze twee tablets worden regelmatig onderbroken. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de tablets lag omdat dit er geen zijn van een premium merk, maar dit weekend brachten wij door op een appartement aan zee alwaar telenet de provider is. Ik heb gedurende het weekend geen ENKELE onderbreking gehad in het WIFI-signaal van beide tablets!!  Ik heb geen huis van beton en de installatie is 100 % proximus, dus had ik willen weten op welke manier wij ook hier zouden kunnen genieten van onze telecomprodukten zonder onderbrekingen??

 


8 reacties

het is inderdaad meer en meer een algemeen probleem aan het worden en ook zoals je zegt heel moeilijk te achterhalen waar het probleem echt zit, soit tenslotte is het aan Proximus om het uit te vissen en op t lossen , we zullen zien wat de prox forummedewerkers voorstellen!

Reputatie 7
Badge +5

@Nispi Ik heb net eens een meting gedaan op je lijn.  Ik zie geen storing of problemen op je wifi.

Welke uitleg kan hier dan aan gegeven worden?Het feit dat er geen storing op de lijn zit heb ik al meerdere keren mogen vernemen, maar ergens moet er toch een probleem zijn en niemand weet waar. Ook heb ik al meerdere keren mogen aanhoren “bekabel je huis”….maar dan vraag ik me af waarom hebben we WIFI en bij mijn weten kan je mobiele devices niet aansluiten op een kabel!  

Waarom wordt de verbinding verbroken?

Ik heb wel gezien dat deze tablets zich steeds op de 5.0Hz zetten en het is onmogelijk om deze op de 2.4 Hz te zetten.

Ik heb gezien dat onze andere tablet wel op de 2.4Hz zit en dat er daar in mindere mate onderbrekingen zijn.

Bijkomend had ik ook nog eens willen vragen naar de decoder V7, enige maanden geleden heb ik deze vraag gesteld en het leek er op dat ik deze wel zou kunnen bekomen maar ondertussen heb ik daar niks meer mogen over vernemen.

Is dit nog steeds mogelijk en indien ja had ik willen weten of dit een goed plan gezien de kwaliteit van het signaal  hier bij ons, m.a.w. gaat dit niet nog meer problemen veroorzaken?

 

Met vriendelijke groeten,

 

misschien kunnen de proximus forummedewerkers overwegen om een technieker langs t sturen om alles eens grondig na te trekken, maar dat laat ik uiteraard aan hen zelf over.

ondertussen wat tips

Zoals gezegd zijn er al meerdere techniekers over de vloer geweest, de een al wat bekwamer dan de andere. Sommigen zijn hier gekomen om zonder ook maar iets te hebben nagekeken bepaalde van jullie toestellen te vervangen, dewelke bij de volgende passage van een andere technieker dan toch terug in gebruik werden gesteld omwille van het feit dat er niks mis mee was!! Het enige nadeel daaraan was voor mij…. want die nieuwe toestellen moeten nu gehuurd worden!!

De BBOX werd (gratis) vervangen zonder enige vorm van controle of er nu eigenlijk iets mis mee was. Achteraf hoor je van een andere technieker dat dit dan weer niet de beste keuze was van zijn collega en dit gezien de nieuwe minder krachtig zijn omwille van de Europese regelgeving.

Het is heel moeilijk als klant om in te schatten waar het probleem nu echt vandaan komt. Ik heb medewerkers van Proximus aan de lijn gehad die metingen van mijn lijn uitgevoerd hebben en me wisten te vertellen dat er inderdaad een probleem was en er gegraven en gelast ging moeten worden. Achteraf krijg je de teamleider aan de lijn die dan weer het tegenovergestelde gaat zeggen.

Ik heb het ondertussen wel gehad en wanneer ik bepaalde berichten op dit forum lees ik  lang niet de enige ben die dit probleem van onderbrekingen heeft. 

Dank voor uw tips, maar ik kan u zeggen dat deze onderbrekingen nu bijna een jaar bezig zijn en dat ik de tips allemaal gevolgd heb, maar zonder gunstig gevolg.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Nispi Ik zie dat er in oktober een technieker ter plaatse is geweest. Aangezien ik enkel vanop afstand een meting kan doen stel ik voor dat we toch terug een technieker ter plaatse sturen. 

Kan je je contactnummer toevoegen aan je forumprofiel? 

@DaisyS zoals ik al gezegd heb, heb ik bijna alle techniekers over de vloer gekregen die er beschikbaar zijn in mijn regio en het is de laatste die het probleem min of meer kunnen regelen heeft. Met name de onderbrekingen zijn minder frequent en duren minder lang. Op welke manier zal deze nieuwe interventie iets kunnen oplossen aan het probleem want voor mij houdt dit in dat ik (opnieuw) een dag verlof moet nemen om aanwezig te zijn.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Nispi Ik kan alleen maar een meting doen vanop afstand waar ik momenteel geen storing op zie. Enkel een technieker kan ter plaatse kijken of er eventueel nog iets aan de hand is.

Ik zou je graag helpen maar vanop afstand is dat natuurlijk al iets moeilijker qua wifi in de woning.

Reageer