Beantwoord

Internet valt om de 5min even weg

  • 11 August 2020
  • 25 reacties
  • 985 Bekeken

Hallo,

Mijn familie is reeds sinds 2weken overgeschakeld naar proximus. We waren toen echter op reis, de dag na installatie. Nu komen we terug thuis en ondervinden we dat het internet ondermaats is aan ons Mobile Flex abonnement dat we hebben genomen. Na een vijftal minuten valt de wifi dan 10 seconden uit. Daarna werkt deze weer. We hebben er al alles aan gedaan. Modem gereset, toestellen opnieuw opgestart, andere kabels gebruikt, niets hielp echter. Kan iemand ons helpen?

we hoorden van een happy house medewerker, maar wegens corona is deze dienst onbereikbaar. Ik moet studeren voor examens en doe dit via online werkcolleges, echter, met het internet dat zo veel uitvalt, is dit moeilijk te realiseren.

 

hopelijk komen we samen tot een oplossing !

icon

Beste antwoord door Charlotte.D 11 August 2020, 09:02

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Kan je het lijnnummer/ klantennummer even aan je profiel toevoegen? Dan kijken we het graag even voor je na. 

Kan je het lijnnummer/ klantennummer even aan je profiel toevoegen? Dan kijken we het graag even voor je na. 

Staat toegevoegd.

Ter info: zal voor morgen zijn als de prox medwerkers hier de draad terug opnemen.

Reputatie 7
Badge +3

@InvitedSenpai 

de metingen op je aansluiting zijn goed, heb je de bbox al een reset gegeven hiervoor?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

 

Geert

@InvitedSenpai

de metingen op je aansluiting zijn goed, heb je de bbox al een reset gegeven hiervoor?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

 

Geert

Ja, de BBOX is reeds gereset en het slimme SSID netwerk is uitgeschakeld, omdat ik van vele hoorde, dat dit ook voor problemen zorgde. Bij Telenet hadden we dit internet probleem totaal niet.
Het kan dus niet liggen aan de locatie van de modem, ik ben echter radeloos…

Is het mogelijk om iemand over de vloer te krijgen?

heb je ook al getest met een pc of laptop direct verbonden aan de bbox of je internet verbinding dan ook uit valt

NB: Als iemand van prox seffens langskomt kunnen zij dan beslissen om een technieker te sturen.

heb je ook al getest met een pc of laptop direct verbonden aan de bbox of je internet verbinding dan ook uit valt

NB: Als iemand van prox seffens langskomt kunnen zij dan beslissen om een technieker te sturen.

Ik heb het net getest. Het ligt dus volledig aan de WiFi. Wanneer ik een CAT kabel aansluit op de modem behaal ik een snelheid van 80mbps download, en 20 upload. Dit zijn normale snelheden in ons abonnement veronderstel ik. Wanneer ik echter NAAST de modem ga zitten met de laptop (1meter afstand) en dan de WiFi test, kom ik aan een luttele 29mbps download snelheid. Ik merk oko dat het gewoon stukke trager is. Mijn game blokkeert ook steeds wanneer ik op de WiFi zit. Enige hulp?? WiFi resetten is al gebeurd, maar geen verandering zichtbaar.

@InvitedSenpai wifi resetten, bedoel je hiermee dat je de bbox al gereset hebt door het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden gedurende ± 20 sec, ttz tot alle leds (behalve power led) doven, om dan los te laten.

Heb je de speedtest gedaan als je dicht bij de bbox stond over wifi 2.4 MHz want dan kun je wel gestoord worden door naburige wifi signalen en dus best eens testen via wifi 5.0 MHz terwijl je dicht van de bbox staat.

moest je geen wifi-5.0 -xxxx vinden en alleen wifi-2.4-xxx (of wifi*home-xxxx) dan zou je voor alle zekerheid eens eerst kunnen proberen, om te zien of het probleem zich nog voordoet, als je "One SSID" op de bbox deactiveerd.

      Info: "One SSID" wil zeggen één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) die uitgezonden wordt,
              namelijk: wifi-2.4-xxxx voor beide wifi banden 2.4 & 5.0 Mhz.

  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart wifi"genoemd) zou ervoor moeten zorgen dat alle
    WiFi-clients automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- en 5 GHz-frequentieband)
    om altijd de beste WiFi-verbinding te kunnen gebruiken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms problemen voordoen.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

@InvitedSenpai wifi resetten, bedoel je hiermee dat je de bbox al gereset hebt door het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden gedurende ± 20 sec, ttz tot alle leds (behalve power led) doven, om dan los te laten.

Heb je de speedtest gedaan als je dicht bij de bbox stond over wifi 2.4 MHz want dan kun je wel gestoord worden door naburige wifi signalen en dus best eens testen via wifi 5.0 MHz terwijl je dicht van de bbox staat.

moest je geen wifi-5.0 -xxxx vinden en alleen wifi-2.4-xxx (of wifi*home-xxxx) dan zou je voor alle zekerheid eens eerst kunnen proberen, om te zien of het probleem zich nog voordoet, als je "One SSID" op de bbox deactiveerd.

      Info: "One SSID" wil zeggen één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) die uitgezonden wordt,
              namelijk: wifi-2.4-xxxx voor beide wifi banden 2.4 & 5.0 Mhz.

  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart wifi"genoemd) zou ervoor moeten zorgen dat alle
    WiFi-clients automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- en 5 GHz-frequentieband)
    om altijd de beste WiFi-verbinding te kunnen gebruiken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms problemen voordoen.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Martin. Ik heb inderdaad over de verschillende WiFi’s getest. Nu als ik kijk via een WiFi analyzer ziet het er naar uit dat beide 2.4gHz en 5gHz netwerken bijna geen storing ontvangen door nabijgelegen netwerken. De snelheid echter van onze WiFi is aan de lage kant. Speedtest.net, geeft resultaten van 25 variërend tot 35 mbps. 

 

We hebben ook een WiFi booster gekocht van devolo. De installatiemonteur zei dat deze compatibel is met proximus en dat dit dus zou moeten werken. Wat ik nu echter opmerk is dat deze Magic Wifi Mini starterkit, ook slechte wifi uitstraalt. Dus ik dacht het zal wel aan deze liggen. Na uitschakeling hebben we nog steeds slechte WiFi. WAnneer ik echter de WiFi oop de modem in en uitschakel, heb ik de eerste 5 minuten internet van 60mbps aan WiFi. Daarna zwakt deze af naar 29mbps, en verhoogt deze niet meer. Nu, dit trucje om even snelle WiFI te hebben werkt ook niet aaltijd.

Ik zag ook dat de happyhouse mederwerkers momenteel niet ter beschikking zijn, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat een technieker eens een kijkje komt nemen? Ik begin te denken dat het aan de modem ligt, maar ben niet zeker.

Dat kan inderdaad aan de bbox liggen is al bij anderen het geval geweest maar om dat van op afstand uit te vissen is dat niet altijd evident

en kunnen maandag de Proximus forummedewerkers er over beslissen en het nodige doen om een technicus te sturen.

Nu heeft je Magic wifi alleen wifi-2.4 aan boord (Single-band 2.4 GHz) en daar moet je mee opletten want dit is een band die heel veel gebruikt wordt  en ook kan gestoord worden daarom een bijkomende vraag:

Als je met een toestel dicht staat van de bbox (met OneSSID uitgeschakeld) en je via wifi 5.0 contact maakt met de bbox heb je dan ook een lage snelheid.

Dat kan inderdaad aan de bbox liggen is al bij anderen het geval geweest maar om dat van op afstand uit te vissen is dat niet altijd evident

en kunnen maandag de Proximus forummedewerkers er over beslissen en het nodige doen om een technicus te sturen.

Nu heeft je Magic wifi alleen wifi-2.4 aan boord (Single-band 2.4 GHz) en daar moet je mee opletten want dit is een band die heel veel gebruikt wordt  en ook kan gestoord worden daarom een bijkomende vraag:

Als je met een toestel dicht staat van de bbox (met OneSSID uitgeschakeld) en je via wifi 5.0 contact maakt met de bbox heb je dan ook een lage snelheid.

Ja, zelfs de 5.0 geeft een zwak signaal af. Het is enkel het bekabelde internet dat correct werkt (zonder powerline, gewoon rechtstreeks aan de modem verbonden).

Dan zal er wel morgen door iemand van Prox zelf voorgesteld worden om de bbox om te ruilen, want zelf na een reset wordt het even beter maar komt het probleem terug.

Dan zal er wel morgen door iemand van Prox zelf voorgesteld worden om de bbox om te ruilen, want zelf na een reset wordt het even beter maar komt het probleem terug.

Ja en ik zit momenteel in de blok voor enkele herexamens, maar met dit internet, is het onmogelijk om de online videos en ander materiaal te bekijken. Ik hoop dat jullie hier wat aan kunnen doen.

Ik hoop het ook dat het na het omruilen van de bbox het probleem vlug vergeten is !

als Proximus die morgen zou versturen kan je die overmorgen al hebben.

Maar kun je niet ondertussen met een lange losse utp kabel werken om er bv je laptop reschtstreeks mee te verbinden aan de bbox.

komen er ook geen “proximus public wifi” signalen binnen van buren en zou je zo eens kunnen verbinding maken om te zien of je snelheid dan toch niet iets beter is -, natuurlijk als dit signaal te zwak binnenkomt zal de snelheid ook geen vette zijn natuurlijk en is voorlopig via een utp kabel een betere oplossing.

Beste, 

 

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Internet op de laptop valt regelmatig weg. Zelfs vlakbij de modem. Ik heb de one SSID al afgezet en het wifi kanaal verandert maar dit helpt niet. 

Is het op beide, Wifi5.0 en wifi2.4, dat het geregeld wegvalt.

Is het op beide, Wifi5.0 en wifi2.4, dat het geregeld wegvalt.

Ja dat klopt. 

Reputatie 7
Badge +5

@Jonas_028 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik je lijn eens uitmeten en het nakijken.

@Jonas_028 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik je lijn eens uitmeten en het nakijken.

Is gebeurt

Reputatie 7
Badge +5

@Jonas_028 Ik heb een meting gedaan, ik zie in eerste instantie geen enkel probleem. Wel zie ik dat jouw wifi signalen gesplitst zijn. Dat wilt zeggen dat je zowel de 2.4 en de 5.0 zou moeten zien staan. Heb je met beide connectie?

@Jonas_028 Ik heb een meting gedaan, ik zie in eerste instantie geen enkel probleem. Wel zie ik dat jouw wifi signalen gesplitst zijn. Dat wilt zeggen dat je zowel de 2.4 en de 5.0 zou moeten zien staan. Heb je met beide connectie?

 

Ja ik heb one ssid uitgezet als test. Ik kan met beide connectie maken

Reputatie 7
Badge +5

@Jonas_028 Heb je dit sindsdien nog steeds voor? De resultaten van de meting zijn oke.

@Jonas_028 Heb je dit sindsdien nog steeds voor? De resultaten van de meting zijn oke.

Ja dit is nog steeds het geval. Internet is snel en werkt goed. Dus dacht wel dat de metingen ok gingen zijn valt enkel regelmatig volledig weg

Reputatie 7
Badge +3

@Jonas_028 Heb je dit sindsdien nog steeds voor? De resultaten van de meting zijn oke.

Ja dit is nog steeds het geval. Internet is snel en werkt goed. Dus dacht wel dat de metingen ok gingen zijn valt enkel regelmatig volledig weg

Dit is op alle toestellen dan?

Merk je dan dat er lampjes op de bbox3 uitgevallen zijn?

 

Geert

@Jonas_028 Heb je dit sindsdien nog steeds voor? De resultaten van de meting zijn oke.

Ja dit is nog steeds het geval. Internet is snel en werkt goed. Dus dacht wel dat de metingen ok gingen zijn valt enkel regelmatig volledig weg

Dit is op alle toestellen dan?

Merk je dan dat er lampjes op de bbox3 uitgevallen zijn?

 

Geert

Dag geert,

 

Dit lijkt op alle toestellen te zijn. Aan de lichtjes op de b box is niets anders te zien dan normaal. Ik heb dit vandaag ook eens getest via een vaste ethernet kabel tussen laptop en modem en dan gebeurt dit ook. De verbinding met het netwerk blijft wel bestaan maar enkel de verbinding naar internet valt weg. Op de laptop zie ik dat ik verbonden ben maar geen toegang tot internet heb. 

Reageer