Vraag

internet valt geregeld uit


Reputatie 1
Badge

sinds een paar weken valt af en toe het internet weg, dus ook wifi en beeld op de televisie, het beeld wordt dan blokkerig of bevriest.

genius start dan wel op, en weet de verbinding te herstellen, maar dit is soms maar voor een paar minuten.

mijn b-box2 voelt soms ook heel warm aan.

alles al geprobeerd, modem heropstarten en kabels nagekeken.

heb ook gezien dat het dsl lampje regelmatig staat te pinken

hier thuis lijkt alles in orde,

iemand suggesties?


23 reacties

Reputatie 1
Badge

technieker langs geweest, nieuwe modem geinstalleerd en meteen het nieuwe wifi paswoord op de smartphones gezet.

wat een service

als het goed is mag het ook eens gezegd worden

bedankt proximus   :relaxed::relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

Past het als er morgen namiddag iemand langskomt tussen 12.30-17u om de modem om te ruilen?

Dit staat dan voor je ingeboekt ;) Technieker verwittigt nog een kwartiertje tot een halfuur op voorhand.

@chris_039 Als het DSL ledje regelmatig staat te pinken wil dit zeggen dat je modem regelmatig zijn synchronisatie met het VDSL signaal verliest.
Dit kan door slechte contacten (oxidatie kan ook bv.) zijn in de aansluitingen van je bbox modem naar de NTP2007 /TF2007 (Intro aansluitdoos / VDSL filter) 
Het kan ook in de bbox zelf zijn,  of zelfs verder op op de lijnkaarten van proximus waar je binnenkomende lijn op aangesloten is.

Zelf kan je in dit geval eens controleren of alles goed contact maakt aan de NTP en aan de kant van de bbox.
Ook kan je de bbox eens resetten > klik hier 

Maar meer kun je zelf niet veel doen, morgen kunnen de proximus medewerkers eens je lijn monitoren op fouten en er kan ook voorgesteld worden om je bbox2  te laten omruilen voor een bbox3 (de bbox2 is toch stilletjes aan uit het beeld aan het verdwijnen) 

Dit valt heel veel voor de laatste tijd, maar dat het aan je chromecast zou liggen zou mij ten zeerste verwonderen, maar morgen kunnen de Proximus forummedewerkers als ze hier de draad opnemen, je lijn al eens testen op eventuele fouten

Reputatie 1
Badge

nieuwe buitenaansluiting is een feit, en als lijkt goed te werken.

dank u proximus :relaxed:

Reputatie 1
Badge

hartelijk dank, 

zelf op dit moment valt het internet weg, en moet ik wachten om dit door te sturen

ik laat het in de handen van de proximus medewerkers.

vriendelijke groeten

Zeker  als DSL knippert valt alles uit tv en internet , kan ook door de warmte komen als de bbox2 echt heel warm wordt, vroeger met eerste bbox2 bij ons pa ook meegemaakt.

Nog een prettige dag verder

Het onregelmatig uitvallen begint vervelend te worden. Ik denk dat dit best door iemand wordt nagekeken van proximus.

Al hier morgen iemand van proximus zelf langskomt en de draad opneemt kunnen ze altijd een technieker dit verder laten onderzoeken of mss eerst de bbox omruilen, maar die beslissing laat ik aan hen over….

Maar je kan ook altijd zelf een gratis happyhome technieker aanvragen voor analyse van het probleem en dit kun je hier
> http://proximus.be/happyhouse  >  Quanta costa? Geen cent, het is helemaal gratis!

→ Contacteer mij voor een gedetailleerde analyse

Reputatie 1
Badge

@Charlotte.D 

ja hoor, hier is altijd iemand thuis normaal gezien,

alvast bedankt

Reputatie 1
Badge

hartelijk dank voor de snelle respons

 

Reputatie 1
Badge

deze week nog telefoontje gehad, blijkbaar is het de aansluiting op straat die kuren heeft,

hopelijk kan er snel een afspraak gemaakt worden voor de herstelling.

internet werkt meer niet dan wel, en ook tv kijken zit er niet in.

heb blijkbaar te vroeg victorie gekraaid,

lap,, internet weer weg, wordt wachten om dit te versturen, tot ik terug verbinding heb  ((((

Sinds een week valt ook hier regelmatig de dsl uit. Geen internet lampje en dsl lampje knippert. Het is misschien toevallig maar meestal de late avond.
Ik ga alle verbindingen eens uittrekken en terug insteken zoals hierboven al ergens gesuggereerd.

maandag kunnen de proximus medewerkers dit verder voor u regelen als ze hier terug op het forum langskomen

Reputatie 1
Badge

thx

 

En als dit niet helpt ook eens je de bbox resetten > klik hier 

als dit ook niet helpt zal waarschijnlijk een technieker nodig zijn,  al kan eventueel een omruiling van de bbox ook voorgesteld worden, maar dat horen we dan wel van iemand van het proximus forumteam

Terwijl ik dit bericht wou intypen, viel het natuurlijk weer uit.
Bbox resetten helpt niet. Het probleem komt altijd terug. Ik heb een Bbox3. Ik heb ook net al mijn verbindingen eens uitgetrokken en ingestoken. Momenteel werkt het terug.

Het kan natuurlijk op de lijn verderop naar Proximus toe zitten, best eens kijken of er geen oxidatie te zien is ook aan de aansluitdoos van proximus normaal is dit een NTP2007 waar de NF2007 op ingeplugd is en waar je bbox kabeltje op toe komt (gemarkeerd met DSL)

Bij ons valt de laatste tijd heel de modem af en herstart deze.... alles valt dan weg . 

Het enige wat we hier nieuw hebben is een mii tv cromecast , lijkt me onwaarschijnlijk dat zoiets kleins dit kan veroorzaken    .... iemand een idee ?

Reputatie 3
Badge

@Royroelandt Gelijkaardig probeem. Chromecast ondertussen verwijderd maar heeft geen enkele invloed opdit probleem.  Sonos, philips hue en honeywell verwarming maakt geen verschil.   Heb het ondertussen allemaal wel afgekoppeld. Heb enkel nog 4 apple toestellen aan de bbox.  Apple-bbox probleem???  Ben momenteel wel even 2 weken buitenhuis, geen zicht op de actuele situatie.  Gebruik hier momenteel dezelfde Apple toestellen op mn vakantieadres zonder enig probleem.  Werkt stressloos perfect (wel telenet).   Het ligt dus niet aan het Apple apparaat zelf.

super en Bedankt voor de feedback 

Reputatie 7
Badge +4

@chris_039 Er zijn infrastructuur werken bij je in de buurt, de voorziene einddatum is vandaag 08/06 om 16u30.

Reageer