internet valt constant uit

  • 18 February 2011
  • 7 reacties
  • 1677 Bekeken

Hallo

Wij hebben thuis internet comfort en belgacom tv. Met de tv hebben we nooit problemen, maar ons draadloos internet valt constant uit. Door de draadloze netwerkadapters van onze laptops dan te herstarten, krijgen we vaak terug verbinding.

Dit probleem is uiterst irritant. De b-box staat in dezelfde kamer als onze laptops, dus ik denk niet dat er een slechte ontvangst is, we hebben ook altijd signaal, maar gewoon geen internettoegang. Gezien zowel mijn vriend als ik verschillende computers hebben, met verschillende besturingssystemen, maar we toch beide hetzelfde probleem hebben, denk ik niet dat het aan onze computers ligt. Aan wat zou het wel kunnen liggen en wat kunnen we er aan doen?

Alvast bedankt!

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb je de modem al eens herstart (afzetten en terug opstarten) ? Je kunt de instellingen checken op de configuratiesite van de modem:

http://192.168.1.1/
Badge
Heb die problemen ook al eens 2 keer gehad.Gelukkig snel terug in orde gekomen hier.
Misschien eens het kanaal van de Wifi veranderen.

Dit doe je door naar de configpagina van uw BBOX2 te surfen en vervolgens Advanced Settings/Wireless te kiezen.

Aan de rechterzijde van het scherm zie je dan "Channel" staan.
ik heb mijn modem al een paar keer herstart de voorbije maanden/weken.

En ik heb het kanaal van de Wifi ook al eens veranderd, ik had dat al eens eerder gelezen op dit forum.

Maar het probleem blijft... Normaal stoor ik me daar niet aan, maar als je midden in een bankoverschrijving zit of ik een intens gesprek met vrienden online, dan is dat behoorlijk vervelend.
0800 22 700

Probleem omschrijven, omruilnummer vragen voor de bbox en een nieuwe gaan afhalen in de Belgacomwinkel.

Als het probleem daarmee nog steeds niet is opgelost, zal het waarschijnlijk aan omgevingsfactoren liggen. Dan kun je nog proberen om een andere router of wireless access point achter de bbox te hangen.
Beste Maantje,

Zoals vermeld door een aantal mede-posters,
zal dit hoogstwaarschijnlijk een storing op uw modem zijn.

Na het heropstarten van dit toestel, en het aanpassen van het kanaal, is het omruilen hiervan de beste oplossing.
Kan u mij in een privé bericht uw abonnementsnummer of login, en eventueel uw gsm-nummer sturen.

Mvg,

Eva van Belgacom
Beste,

Mijn internet valt soms ook uit en de enigste oplossing is de modem uitschakelen en weer inschakelen.

Soms moet ik dat 3 keer per dag doen.

Wat kan ik doen?

Reageer