Beantwoord

Internet username (My products) en PPP username (BBOX2) zijn verschillend

  • 7 February 2020
  • 11 reacties
  • 623 Bekeken

Wanneer ik mijn Internet Password wil wijzigen, staat daar een username eindigend op @SKYNET.

Op mijn BBOX2 staat echter een PPP username eindigend op @PROXIMUS.

Wanneer ik mijn wachtwoord wijzig via My Proximus gebeurt er niets:

  • de BBOX2 blijft online (alsof oud wachtwoord gewoon werkt)
  • op mijn eigen router krijg ik de melding ‘wrong username or password’. Ik heb reeds geprobeerd met usernamen xxx@SKYNET, xxx@PROXIMUS, en xxx, maar met geen van de drie variaties en mijn nieuwe paswoord kan ik een PPPoE verbinding opzetten.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord en welke username moet ik gebruiken op m’n eigen router?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Geert_016 8 February 2020, 00:28

Bekijk origineel

11 reacties

Wel.. that was interesting.

@Martin ik heb dus de PPPoE op de BBOX uitgezet.  Maar  nog steeds niet mogelijk om mijn eigen router die verbinding te doen opzetten.

Dan maar weer de BBOX PPPoE enablen: no can do, login failed ?! Dat was onverwacht. Ook met het nieuwe wachtwoord lukte het niet meer.

Bon, dan ben ik toch maar eens dat wachtwoord wat beter gaan bekijken en nog eens nagekeken in de Proximus app.  Daar staat “uw wachtmoord moet exact 8 karakters lang zijn”.

In de pwd-mgr gekeken en hopla.. het paswoord dat ik daar genereerde is 9 karakters lang.  Nu is het rare dat ik dat vanuit de pwd-mgr in MyProximus had geplakt als nieuw wachtwoord en die heeft blijkbaar achterliggend het extra karakter eraf gestript en dat (met slechts 8 karakters) als paswoord ingesteld. Al mijn pogingen voordien deed ik dus met die 9 karakters.

Met het ingekorte paswoord kan ik zowel met BBOX en eigen router zonder probleem de PPPoE verbinding maken.

Merci om me onrechtstreeks toch op het juiste spoor te doen belanden. Prettig weekend!

Reputatie 6
Badge +3

Het kan tot 2 uur duren alvorens jouw nieuwe wachtwoord actief is. Dat kan je hier lezen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_conn_pwd/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/wachtwoord-van-uw-internetverbinding.html Het is inderdaad @PROXIMUS dat je moet invullen.

je kan best belle in het weekend naar Proximus helpdesk als het niet lukt want hier komt niemand langs van proximus zelf in het weekend 

Helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800

Ja dat is inderdaad altijd zo geweest 8 karakters, maar ik had er spijtig genoeg zelf niet aan gedacht gisteren om dit te melden, enfin het voornaamste is dat het toch in orde gekomen is.

Dat had ik ook gelezen (van die 2 uur).  De wijziging dateert van dinsdag, dus ondertussen had ik verwacht dat mijn verbinding op de BBOX al verbroken zou zijn en dat PPPoE met nieuw paswoord op eigen router zou lukken.

Maar ik probeerde deze avond opnieuw met het nieuwe wachtwoord op mijn eigen router.. geen succes (met geen enkele van de username variaties) :-(

maakt eigenlijk niet uit maar het wordt dan toch achteraf uiteindelijk xxxxx@PROXIMUS.

maar dit ter zijde, je zou ook aan proximus maandag kunnen vragen als ze hier terug langskomen om je bbox2 om te ruilen voor een bbox3 want de bbox2 is stilletjes aan afgeschreven en bbox3 biedt betere performances .

heb je de bbox als eens gereset 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Het probleem  is niet de BBOX.

Ik wil mijn eigen router een PPPoE verbinding laten opzetten.

Reputatie 6
Badge +3

Kijk of er bij het kopiëren van uw nieuwe wachtwoord er geen spatie is bijgekomen, wat ook kan zorgen voor de invalid username of password. Kopieer eens het nieuwe wachtwoord naar bijvoorbeeld kladblok. 

als je nu eens de ppoe op je bbox uitzet via zijn Graphic Use Interface 192.168.1.1 kun je dan een pppoe sessie opstarten in je router.

 

 

TL;DR

  • xyz@PROXIMUS is je usernaam die je moet gebruiken voor PPPoE
  • je wachtwoord moet exact 8 karakters lang zijn

Reageer