Beantwoord

internet tv: webbrowser via internetkabel ipv wifi

  • 11 August 2019
  • 6 reacties
  • 306 Bekeken

Ik zou graag op onze internet tv ook online (webbrowser) tv kunnen kijken (vb. VRTnu.be) via een internetkabel (utp) en niet via WiFi. Op de plaats waar de tv staat, hebben we enkel één internetpoort die aansluiting maakt met onze modem. Deze poort hebben we nodig om de decoder aan te sluiten. Op die manier hebben we geen poort over om de tv zelf aan te sluiten om ook online te kunnen surfen op de tv zelf. Welk tussenstuk kan ik hiervoor gebruiken?

(Ik vind het trouwens raar dat het internetsignaal niet gewoon via de decoder doorgegeven wordt... die toch al aangesloten is op het internet? Kan iemand ook dit aan mij verduidelijken?)
icon

Beste antwoord door Martin 11 August 2019, 22:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Om het simpel ui te drukken het TV signaal bestemd voor je decoder volgt niet de zelfde weg (VLAN) als het internetsignaal ze zitten wel tezamen op je utp kabel die naar je decoder loopt.
Op de plaats waar je maar één internet/utp poort hebt zou je een switch kunnen tussen zetten zodat je meer ethernet/utp uithangen hebt.
Een switch die goed is hiervoor is bv deze > klik hier

Welke toestellen staan er tussen de bbox/modem en de decoder, waar je maar één utp uitgang hebt.
Beste Martin
Dank je wel voor je snelle antwoord!
Je vroeg nog welke toestellen er tussen onze bbox en de decoder staan. Wel, daar staat geen enkel toestel tussen. Het is een rechtstreekse utp-lijn van de bbox naar een stopcontact met utp-contact.
Verlies ik geen snelheid (nodig om films online te bekijken) indien ik die utp-lijn opsplits?
nee daardoor verlies je geen snelheid
Reputatie 2
Badge
"Ik zou graag op onze internet tv ook online (webbrowser) tv kunnen kijken (vb. VRTnu.be)"

Met een ingebouwde browser is dit alles behalve evident.
Wat voor een Smart-TV heeft U ? Met Android ?
Indien met Android, kan je beter KODI installeren en dan de VRT-Nu Add-In.
https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/vrt-nu-0
Dat werkt uitstekend en is zeer gebruiksvriendelijk.
LG SmartTV...
ik denk dat het alleen Sony en Philips is die gebruik maken van Android TV
zie ook bv > https://www.kodiinfopark.com/how-to-install-kodi-on-lg-smart-tv/