Beantwoord

Internet suckt

  • 24 October 2017
  • 18 reacties
  • 360 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Internet dat steeds precies even wegvalt om dan terug te verbinden.
Traag internet.
Zelfs een kort filmpje van 4min duurt soms een eeuwigheid om te laden(YouTube)
Kan iemand van daaruit even een lijntest doen?
Klantnr: 620129789
icon

Beste antwoord door Wim VL 24 October 2017, 18:24

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dah Philip, ik meet geen problemen uit. Werk je via wifi? Herstart alvast eens de bbox en bekijke volgende tips:



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Je kan je lijn zelf testen via/in MyPx
Wat zegt onderstaande (snelheids)test:
http://pxs.speedtestcustom.com (bij voorkeur PC niet in Wifi maar via utp kabel aangesloten?
dan moet Internet dat steeds precies even wegvalt om dan terug te verbinden.
Traag internet.
Zelfs een kort filmpje van 4min duurt soms een eeuwigheid om te laden(YouTube)
Kan iemand van daaruit even een lijntest doen?
Klantnr: 620129789

heb je dat ook op wifi-5.0 en als je het probeert indien je rechtstreeks met een utp kabel verbonden bent met een laptop bv aan de bbox of heb je het alleen op wifi-2.4
Op 2.4 heb he wel veel kans van gestoord te worden door naburige wifi signalen is een druk bezetten band.
Eventueel door op verschillende kanalen te proberen 1 of 6 of 11 zou het mss op één van deze kanalen beter kunnen gaan.
Reputatie 1
Badge
Je kan je lijn zelf testen via/in MyPx
Wat zegt onderstaande (snelheids)test:
http://pxs.speedtestcustom.com (bij voorkeur PC niet in Wifi maar via utp kabel aangesloten?


Reputatie 1
Badge
dan moet Internet dat steeds precies even wegvalt om dan terug te verbinden.
Traag internet.
Zelfs een kort filmpje van 4min duurt soms een eeuwigheid om te laden(YouTube)
Kan iemand van daaruit even een lijntest doen?
Klantnr: 620129789

heb je dat ook op wifi-5.0 en als je het probeert indien je rechtstreeks met een utp kabel verbonden bent met een laptop bv aan de bbox of heb je het alleen op wifi-2.4
Op 2.4 heb he wel veel kans van gestoord te worden door naburige wifi signalen is een druk bezetten band.
Eventueel door op verschillende kanalen te proberen 1 of 6 of 11 zou het mss op één van deze kanalen beter kunnen gaan.



Op wifi 5 nog ni getest zal dit na me werk ff testen.

En als dit niet zou lukken probeer ik de kanalen te switchen.
Staat nu op auto
Een speedtest geeft niet altijd het juiste beeld want het hangt dikwijls af op welk moment van de dag je dit doet en je zou het dan bijna moeten doen op het moment dat je het vaststelt dat je download tergend traag is om te zien of je speedtest dan ook slecht is op dit moment, maar dan heeft het ook nog weinig nut want je moet dan te weten komen waarom die tergend traag is en dit ga je mss achterhalen door het wifi kanaal eens te veranderen en je kan ook een gratis wifi analyser op je smartphone gebruiken om te kijken welke wifi kanalen er het minst bezet zijn.

nb: Als je een bbox3 hebt kun je ook deze app eens proberen om het beste wifi kanaal in te stellen:
> Proximus Home Optimizer (Android)
Reputatie 7
Badge +4
Correct speedtest is slechts een momentopname, dus misschien best te doen wanneer problemen gedetecteerd worden maar:
jitter hierboven vind ik "vrij hoog" (= de datapakketten volgen elkaar niet "voldoende regelmatig op" wat het probleem deels kan verklaren = beeld stopt/schokt soms)
bovenstaande is evenwel onvoldoende als verklaring voor "het laden van een YouTube filmpje van 4 min. duurt een eeuwigheid"
met InssiderHome en/of WifiInspector kun je op je PC alle Wifi netwerken/kanalen zien in gebruik in je omgeving
uitwijken naar 5 GHz band kan een mogelijke verbetering zijn in een "dichtbevolkte omgeving"
Reputatie 6
Badge +3
De webscanner van een beveiligingsprogramma kan ook voor vertragingen zorgen. Je kan altijd als test de webscanner van je beveiligingsprogramma uitschakelen en opnieuw testen.
uitwijken naar 5 GHz band kan een mogelijke verbetering zijn in een "dichtbevolkte omgeving

Dan zou de jitter daar moeten beter zijn ook? maar ik heb toch al met hoge jitter zonder problemen te hebben met YT filmpjes zelf in HQ
Reputatie 1
Badge


Dit is op 5.0
En de jitter is inderdaad beter, maar kan je ook via deze weg controleren of je dezelfde hinder ondervindt met bv YouTube ...
Want je bent pas zeker als je ook daadwerkelijk test want met die speedtest kan je som ook verkeerde conclusies trekken.
Reputatie 1
Badge
En de jitter is inderdaad beter, maar kan je ook via deze weg controleren of je dezelfde hinder ondervindt met bv YouTube ...
Want je bent pas zeker als je ook daadwerkelijk test want met die speedtest kan je som ook verkeerde conclusies trekken.


Ok paar minuten deze verbinding gebruikt.
Deze viel constant weg om dan terug te verbinden.
Plus de tv liep vast.
Mss iets met elkaar te maken?
wordt je tv decoder gevoed rechtstreeks met een utp kabel tussen decoder en bbox of werk je met een wifi bridge mss.
Mss toch best dat ze eens een happy house technieker sturen om de zaak eens verder onder de loep te nemen.
Je kan die trouwens zelf aanvragen zie > http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 1
Badge
wordt je tv decoder gevoed rechtstreeks met een utp kabel tussen decoder en bbox of werk je met een wifi bridge mss.
Mss toch best dat ze eens een happy house technieker sturen om de zaak eens verder onder de loep te nemen.
Je kan die trouwens zelf aanvragen zie > http://proximus.be/happyhouse


Mss wel ja want signaal in de kamer ernaast (zonder deuren of muur) is 2/3 sterkte
Opgepast: wifi-5.0 verzwakt wel veel vlugger in functie van afstand dan in verhouding met deze van wifi-2.4.
maar dat je ook onderbrekingen krijgt op TV id ook niet echt normaal.

Je kan ook altijd nog eens in een privébericht opnieuw vragen of er echt niks van onderbrekingen/instabiliteit op je lijn vast te stellen zijn.

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Reputatie 7
Badge +4
Alvorens een happy house technieker te vragen misschien toch eerst in MyProximus -Mijn support - een (access)lijntest uitvoeren (geen snelheidstest)

Op basis van bovenstaande lijkt er mij een lokaal WiFi probleem te zijn (dekking BBox? op te vangen door gebruik van repeaters/access points/powerline adaptors ) en/of een eventueel te vervangen BBox

Indien de (access)lijntest ok is kan er daarnaast misschien ook een (tijdelijk) Px "backbone" probleem zijn bij druk verkeer
(bv. 's avonds omwille van TV in residentiële omgeving), maar eerst naar WiFi te lijken
Daarom dat ik ook zeg van best een test te laten uitvoeren door proximus en als zij van op afstand niks kunnen abnormaal ontdekken dan maar laten opvolgen door technische mensen van Proximus en trouwens eens een happyhouse technieker even laten langs komen om alles eens te laten optimaliseren is zeker geen slecht idee en nog gratis ook.

Het is voor mij toch niet zo duidelijk dat het een louter een wifi probleem is.
2/3 ontvangst mag trouwens niet het probleem zijn enz...
Backboneprobleem! lijkt mij heel onwaarschijnlijk want dan zullen er nog veel zijn die problemen hebben in zijn buurt.
Het zou wel zijn poort op de broadcom kaart kunnen zijn, maar soit dat zijn allemaal zaken die enkel en alleen door Proximus techniekers kunnen opgespoord/opgelost worden en zeker niet door ons of de klant zelf.
@ Philvg1985,
Nog verder dit ter info:
de klassieke stap die proximus toch eerst zal voorstellen, in geval zij de fout niet kunnen lokaliseren, is om de bbox eerst eens om te ruilen en eventueel nog eerst eens proberen om de bbox3 te resetten indien dit nog niet moest gebeurd zijn.
NB: bij reset moet je wel de instellingen die je zelf gedaan of veranderd hebt in de bbox3 na reset, opnieuw invoeren, in geval je dit zou gedaan hebben, wel te verstaan.

Reageer