Beantwoord

Internet storing (nog altijd)!


Hallo, dus mijn probleem is dat ik al bijna 10 maanden met dit internet probleem zit!
Om de paar minuten valt het internet weg, en de toestellen zeggen verbonden en dat internettoegang oké is maar dat is niet zo. hier zijn de meldingen dat ik krijg op laptops bevoorbeeld:

Google zegt: ''geen internet beschikbaar bla bla en soms dat de DNS server niet reageert''

En de probleemoplosser zegt:

'Er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server)"

"Het apparaat of de bron reageert niet op aanvragen.
Neem contact op met de netwerkbeheerder of de internetprovider"

"Er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server). Bent u thuis, neem dan contact op met uw internetprovider. Vraag anders de netwerkbeheerder om hulp. "


Dit is echt heel lastig en wil en van af. Ik heb trouwens de sterkste Internet van Proximus.
Heb zo snel mogelijk hulp nodig, a.u.b.

Mvg
icon

Beste antwoord door SamuelD 24 May 2019, 09:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Als je verbonden bent wifi op 2.4 Ghz heb je dit ook met andere apparaten op 2.4 Ghz wanneer je heel dicht bij de bbox staat.
En heb je dit ook als je verbonden bent met je laptop via utp kabel aan je bbox
als je wifi op 5.0 Ghz kunt gebruiken heb je dat daar dan ook.
Alles dat met kabel aangesloten is hebben geen probleem. ik heb in mijn eigen kamer een PLC Wifi Extender met kabel voor ProximusTv ook nog dus het maakt niet uit of ik dicht of ver ben van de modem.

Maakt niet uit met 2.4 of 5.0, probleem zit er nog altijd.
Dus je hebt het ook als je met je laptop op wifi werkt dicht bij de bbox op 2.4 en 5.0
Waarschijnlijk heb je de bbox al eens 👉gereset

Wat heeft de helpdesk 0800 22 800 al voorgesteld ivm met je probleem.
Ik heb al veel keer geprobeerd te resetten, resultaat blijft het zelfde. ik heb de helpdesk niet gebeld..

Mvg
Best afwachten dan tot hier iemand van het Proximus team langskomt om je probleem verder te behandelen.
Mss zullen ze voorstellen om de bbox eens om te ruilen of mss zelf een happy house technieker te sturen
zie >
http://Proximus.be/happyhouse (die kun je trouwens zelf aanvragen)
enfin je ziet wel wat zij gaan voorstellen.
Reputatie 7
Badge +4
Aziz, als ik je lijn nakijk zie ik geen problemen. Zoals je zelf zegt is er bij toestellen die verbonden zijn via de kabel geen problem. Dit wijst erop dat het een problem is met je draadloze verbinding. In volgende link vind je verschillende tips om je draadloze verbinding te verbeteren.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Als ik het goed begrijp heeft TS probleem zowel op wifi-2.4 en wifi-5.0 zelf als hij heel dicht bij de bbox staat en uit wat ik er kan van afleiden op meer dan één laptop (toestel)
Ik heb de Home-app al geprobeerd en die werkt niet omdat het verbinding wegvalt en de app niet meer werkt.. Van kanaal te wisselen doet ook niks. Dus het enige dat overblijft is een Happy house aanvragen?

Mvg
Reputatie 7
Badge +4
Dit lijkt mij inderdaad de meest aangewezen werkwijze
Indien met kabel ok en met 2.4 of 5.0 geen stabiele verbinding kan opgezet worden op verschillende locaties en met diverse toestellen kan er eventueel een BBox WiFi probleem zijn (Bbox vervangen?)

P.S.
Wordt systematisch draadloos via PLC WiFi gewerkt, er kan ook een probleem PLC zijn, is het eventueel mogelijk zonder deze PLC de WiFi werking te controleren (bv. is het aantal in WiFi aangesloten toestellen niet te hoog in functie van de PLC WiFi mogelijkheden)
….
? het gebeurt ook dicht bij de bbox zowel op 2.4 en 5.0.
Het principe om dergelijke problemen op de lossen is eigenlijk altijd de zelfde : begin bij het begin!
dwz: op de bbox alles loskoppelen dus geen utp kabels aangesloten
bbox resetten (is hier al gebeurd)
Dan aangezien het een wifi probleem is testen op wifi met een apparaat op wifi (bvb hier een laptop waar het probleem vastgesteld werd) en dit niet te ver van de bbox zowel op 2.4 en 5.0,
terwijl er geen enkel ander toestel contact maakt met de bbox via wifi;
Is het probleem dan hier al vast te stellen kun je proberen of het zich ook voordoet met één andere toestel op wifi (bv ander laptop of pc) en is het probleem hier ook aanwezig,dan zou in principe al eerst moeten aan gedacht worden om de bbox om te ruilen en dan zien of het probleem opgelost is ….
Wil je natuurlijk alle moeite besparen dan kun je natuurlijk beter een gratis happy house technieker aanvragen.
Vroeger had ik (alleen) internet van Proximus en had ik geen problemen met Wifi dan heb ik besloten om (ProximusTv op 2 Tv's) erbij te pakken. Ik weet nu niet of dat ProximusTv er iets mee te maken heeft of niet..
welke bbox heb je is het al een bbox3 of heb je nog een bbox2
Heb je dit probleem nog op je laptop via wifi als je alle netwerkkabels los legt aan de bbox.
Reputatie 7
Badge +4
Vroeger had ik (alleen) internet van Proximus en had ik geen problemen met Wifi dan heb ik besloten om (ProximusTv op 2 Tv's) erbij te pakken. Ik weet nu niet of dat ProximusTv er iets mee te maken heeft of niet..
Ik vermoed dat het eerder met je wifi extender te maken heeft, ik zou je eens aanraden om de wifi extender volledig te resetten: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html en hierna opnieuw installeren: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html
Indien dit geen oplossing geeft kan je even de test doen door je wifi extender los te koppelen en eens kijken of je dan ook de problemen hebt met de wifi op je laptop als je in de ruimte bent dicht bij de modem (b-box3) ?
Vroeger had ik (alleen) internet van Proximus en had ik geen problemen met Wifi dan heb ik besloten om (ProximusTv op 2 Tv's) erbij te pakken. Ik weet nu niet of dat ProximusTv er iets mee te maken heeft of niet..
Ik vermoed dat het eerder met je wifi extender te maken heeft, ik zou je eens aanraden om de wifi extender volledig te resetten: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html en hierna opnieuw installeren: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html
Indien dit geen oplossing geeft kan je even de test doen door je wifi extender los te koppelen en eens kijken of je dan ook de problemen hebt met de wifi op je laptop als je in de ruimte bent dicht bij de modem (b-box3) ?


De extender die naast de bbox modem was had dus een rood lamp al die tijd maar ik zelf had het niet gezien. heb dus de extender compleet weggedaan voor 1 dag en de problemen waren opgelost. daarna heb ik de extender en alles gereset en gebruik hem ondertussen al 2 dagen zonder problemen of storingen.

ik hoop en denk dat de probleem voor goed is opgelost, en bedankt voor jullie tijd :)
Mvg
blij te horen dat het opgelost is 👍
Moraal van het verhaal 😉 Het is dan toch weer gebleken dat nog altijd de beste methode is van altijd alles eerst eens te resetten om dan eventueel verder te zoeken indien dit niet helpt, wat ik trouwens altijd eerst doe als er ergens iets niet normaal meer functioneert.