Vraag

Internet stopt met werken bij gebruik internet adaptors


Ik heb thuis de proximus bbox3v+ modem staan, werkt perfect niks op aan te merken

Ik heb al meer dan een jaar internet adaptors in gebruik voor internet op de slaapkamers, altijd goed gewerkt tot enkele weken terug, vanaf ik een apparaat op de adaptors aansluit stopt het internet overal met werken

Proximus is aan huis geweest en heeft geen problemen gevonden dus daar heb ik niks aan

Ook al andere adaptors geprobeerd maar probleem blijft zich voor doen, denk dus dat het een probleem met de modem is maar deze is ook vervangen geweest en nog steeds komt het probleem terug

Iemand die dit probleem ook heeft of weet wat ik hier aan kan doen ?

Alvast bedankt !

42 reacties

Inderdaad het is de bedoeling dat ze niet in de DHCP liggen anders kunnen er conflicten ontstaan.
Inderdaad het is de bedoeling dat ze niet in de DHCP liggen anders kunnen er conflicten ontstaan.

het probleem is dat deze niet willen opslaan als ik ze buiten de pool ip4v doe
Stel je die in op je tv en ps4 zelf want als je het via de bbox doet moet je ip reservation gebruiken en dan kun je wel ip's van de DHCP range gebruiken die worden dan gereserveerd voor je tv en ps4
Stel je die in op je tv en ps4 zelf want als je het via de bbox doet moet je ip reservation gebruiken en dan kun je wel ip's van de DHCP range gebruiken die worden dan gereserveerd voor je tv en ps4

heb ze nu via de ps4 en de tv zelf een ip gegeven, maar gaan deze nu niet gewoon terug veranderen als ik deze opnieuw opstart of dergelijke ?
Denk het niet, maar voorlopig kun je het in de gaten houden, je kunt ondertussen al hiermee testen. Blijft het ondertussen nog ok met adapter aan de anderd kant van de muur
Bij adres reserveren in de bbox kun je eerder voorhebben dat die instellingen vroeg of laat eens zullen overschreden worden...
Denk het niet, maar voorlopig kun je het in de gaten houden, je kunt ondertussen al hiermee testen. Blijft het ondertussen nog ok met adapter aan de anderd kant van de muur
Bij adres reserveren in de bbox kun je eerder voorhebben dat die instellingen vroeg of laat eens zullen overschreden worden...

Tot nu toe werkt het nog, moest er iets verandere laat ik iets weten.
Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp !
Ok, en graag gedaan.
Ok, en graag gedaan.
Gisteren heeft alles perfect gewerkt, vandaag zet ik de ps4 en de tv aan en het is weer gedaan .. ip adressen zijn nog steeds hetzelfde dus daar kan al geen conflict ontstaan volgens mij ?

Denk ook dat het probleem misschien bij de ps ligt, het is vooral als deze opstart dat het probleem begint
ik vermoed het ook een beetje al heb ik geen ervaring met de PS4, langs de andere kant werkte het vroeger wel! al mag je u daar natuurlijk ook niet blind op staren heb in het verleden ongeveer het zelfde meegemaakt in had jaren geen probleem met mijn devolo plc's en ineens begon het, heb ook van alles geprobeerd maar uiteindelijk heb ik van miserie de plc's buiten gezwierd en had ik gelukkig de mogelijkheid om nog utp kabel bij te trekken in een bestaande buis, maar daarmee is uw probleem nog niet opgelost.
mss kan het ook aan het elektriciteitsnet liggen dat er iets veranderd is, zijn er bv recent nieuwe toestellen aangesloten geweest waardoor je doorvoersnelheid van je plc's verlaagd is ??? mss kun je dan de test doen indien mogelijk met een lange utp kabel zodat je de tweede PLC verbindt met de bbox3 direct terwijl de eerste plc buiten dienst staat, zo zou je al kunnen uitvissen of het iets met je elektriciteitsnet te maken heeft (= doorvoersnelheid)

Edit: Als je uw pc aan de plc hangt (terwijl het nog werkt) mss eens enkele speedtest.net uitvoeren op je laptop en ook enkele uitvoeren als je ps4 erbij ophangt, om een klein idee te krijgen hoeveel bandbreedte je meet en hoeveel bandbreedte je ps4 mss opslorpt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan mij vergissen maar dit heeft mijns inziens niets te maken met DHCP en/of IP adres- conflicten
Waarschijnlijk te herleiden tot een PLC Mbps (reëel versus theoretisch) capaciteitsprobleem
Zien welke snelheid beschikbaar is als u enkel uw laptop aansluit en gebruikt op uw PLC, vervolgens dit doet met uw laptop en uw TV en tenslotte dit ook doet met uw laptop en uw PS4
In principe eist een HD TV 8 Mbps, een UHD TV +/- 25 Mbps
Dus als u met enkel uw laptop een snelheid van bv. 50 Mbps haalt, zult u +/- nog 25 Mbps op uw laptop halen als uw UHD TV in gebruik is
-> Kan het eventueel teveel worden met een PS4 erbij?
-> Indien ja misschien overwegen gebruik te maken van WiFi voor laptop (indien mogelijk)
Ik kan mij vergissen maar dit heeft mijns inziens niets te maken met DHCP en/of IP adres- conflicten
Waarschijnlijk te herleiden tot een PLC Mbps (reëel versus theoretisch) capaciteitsprobleem
Zien welke snelheid beschikbaar is als u enkel uw laptop aansluit en gebruikt op uw PLC, vervolgens dit doet met uw laptop en uw TV en tenslotte dit ook doet met uw laptop en uw PS4
In principe eist een HD TV 8 Mbps, een UHD TV +/- 25 Mbps
Dus als u met enkel uw laptop een snelheid van bv. 50 Mbps haalt, zult u +/- nog 25 Mbps op uw laptop halen als uw UHD TV in gebruik is
-> Kan het eventueel teveel worden met een PS4 erbij?
-> Indien ja misschien overwegen gebruik te maken van WiFi voor laptop (indien mogelijk)

De laptop recht op wifi van de modem bedoel je ? ( momenteel is de ps4 met kabel in de adaptor en de tv/laptopet wifi aan de adaptor )
Ik heb vanmiddag de adaptor ook een vast ip gegeven ( stond op auto zoals altijd ) tot nu toe werkt het, maar gisteren werkte het ook heel de dag dus ik wacht nog af tot morgen
Uit zijn testen is het al uitgekomen dat de ip conflicten er niks mee te maken hebben, toch wat de fixed van laptop en PS betreft)
(wat wel een probleem was met mijn wifi printer over plc's, daarom ook altijd best eens met vast ip adres proberen om zoveel mogelijk onzekerheden uit te sluiten, maar dit ter zijde)
maar PLC's hebben wel dikwijls af te reken met het feit dat de praktische doorvoersnelheid, om welke reden dan ook en kan variëren in de tijd, die ver van de theoretische kunnen afwijken, daarom was ook mijn voorstel al om eerst uit te vissen welke doorvoer nog mogelijk is via de plc's, en als alles bv bij wijze van test het wel goed werkt eens verbonden (laptop+ps) via utp dan moet je niet verder meer zoeken waar het angeltje onder het gras zit ☺️
Uit zijn testen is het al uitgekomen dat de ip conflicten er niks mee te maken hebben,
(wat wel een probleem was met mijn wifi printer over plc's, daarom ook altijd best eens met vast ip adres proberen om zoveel mogelijk onzekerheden uit te sluiten, maar dit ter zijde)
maar PLC's hebben wel dikwijls af te reken met de praktische doorvoersnelheid, om welke reden dan ook, die ver van de theoretische kunnen afwijken, daarom was ook mijn voorstel al om eerst uit te vissen welke doorvoer nog mogelijk is via de plc's en als alles bv bij wijze van test wel goed werkt eens verbonden via utp dan moet je niet verder meer zoeken waar het angeltje onder het gras zit ☺️

Heb de plc nu ook een vast ip gegeven tot nu toe werkt het, als het niet blijft werken ga ik proberen met de kabel zoals je zegt, als da de oplossing is zal ik maar moeten uitzoeken hoe ik een kabel mooi door het appartement kan doortrekken
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad (indien het eventueel nog mocht nodig zijn)
Uit zijn testen is het al uitgekomen dat de ip conflicten er niks mee te maken hebben,
(wat wel een probleem was met mijn wifi printer over plc's, daarom ook altijd best eens met vast ip adres proberen om zoveel mogelijk onzekerheden uit te sluiten, maar dit ter zijde)
maar PLC's hebben wel dikwijls af te reken met de praktische doorvoersnelheid, om welke reden dan ook, die ver van de theoretische kunnen afwijken, daarom was ook mijn voorstel al om eerst uit te vissen welke doorvoer nog mogelijk is via de plc's en als alles bv bij wijze van test wel goed werkt eens verbonden via utp dan moet je niet verder meer zoeken waar het angeltje onder het gras zit ☺️

Heb de plc nu ook een vast ip gegeven tot nu toe werkt het, als het niet blijft werken ga ik proberen met de kabel zoals je zegt, als da de oplossing is zal ik maar moeten uitzoeken hoe ik een kabel mooi door het appartement kan doortrekken

Dit is inderdaad maar noodzakelijk indien je testen hierdoor ook uitwijzen dat het aan de PLC's ligt (truc die ook door sommige Prox technieker soms wordt toegepast) wat ik toch vermoed maar met vermoeden alleen kom je er niet daarom is meten weten heb ik altijd gehoord ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Toegegeven met kabel is goedkoper en levert een hogere snelheid
Bv.:
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/wzGKgUBiPPZCeCnZGFEKnE.jpg
Ref.:
https://www.pcgamer.com/best-powerline-adapter-kit-for-gaming/
maar niet altijd overal praktisch mogelijk op mooie wijze te realiseren
om een lang verhaal kort te maken met gepaste/moderne PLCs (met meerdere ethernet-poorten) en beide PLCs aangesloten op eenzelfde electrisch circuit en de apparatuur erop aangesloten via kabel is er voor een normaal residentiëel gebruik niet direct een probleem te verwachten
Dat een access point de beste oplossing is (= signaal via utp kabel) beter is weten we inderdaad al langer maar het gaat hem er altijd om hoe gemakkelijk het is om een utp kabel te trekken, zonder dat hij opvalt tenzij je hem als wasdraad kunt gebruiken ☺️

Reageer