Beantwoord

Internet snelheid veel lager dan we betalen

  • 20 April 2018
  • 3 reacties
  • 1035 Bekeken

Wij hebben internet maxi, ik zou rond de 100 mbs download en 15 mbs upload moeten hebben maar wij krijgen maar rond de 12 mbs download en 3.5 upload?
icon

Beste antwoord door HadewychT 21 April 2018, 12:03

Bekijk origineel

3 reacties

opmerking:
een abonnement zegt gewoon op welke snelheid je internetsnelheid zal gelimiteerd worden als je lijnsnelheid (deze van je modem op je lijn) hogere snelheden zou aankunnen.
Nu wat je lijnsnelheid aankan en wat je minimum zou moeten halen kun je hier nakijken:
http://proximus.be/internetsnelheid
Dit zou dan ongeveer moeten overeenkomen met de http://speedtest.net snelheid die je meet met een toestel (pc, laptop enz..) die verbonden is rechtstreeks met een utp kabel aan de bbox modem, via wifi is die test niet 100% betrouwbaar waar allerlei factoren kunnen meespelen.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Robin,

Kan je me aub via privébericht je telefoon- of klantennummer doorgeven. Dit kan via volgende link :

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679Dan kan ik de lijn eens nakijken. en zien wat er mogelijk is.

Het is wel zo dat de snelheid van je lijn afhankelijk is van de lengte van je lijn. De 100mbps wordt niet gegarandeerd door Proximus. Deze uitleg vind je in de algemene voorwaarden terug :

Disclaimer vermeld onder voorwaarden:

De aangekondigde maximale snelheid is een theoretische snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid. Als je wifi gebruikt, kan je surfsnelheid ook lager zijn.


Meer uitleg hierover vind je alvast op onderstaande link.



https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/catr-internet/internetabonnementen.html

Groeten,

Hadewych
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Omwille van technische redenen is je lijn op 16.5mbps aangesloten. We hebben wel een automatisch systeem, DLM genaamd, dat de lijn constant in het oog houdt, ook in relatie met de andere lijnen in de buurt. Dit systeem zal de snelheid van uw lijn ook verhogen indien mogelijk.

Op dit ogenblik synchroniseert je lijn op 20mbps en ik heb opnieuw een update gevraagd, waardoor ze eventueel kan verhogen naar 25mbps, de hoogst mogelijke limiet op dit ogenblik voor uw lijn.

Je zal deze snelheid echter niet exact terugvinden in een snelheidstest omdat die ook afhankelijk is van verschillende omstandigheden, zoals oa, je PC en of je test via een draadloze verbinding (trager) of via kabel (sneller).

Groeten,

Hadewych

Reageer