Vraag

internet snelheid

  • 12 November 2021
  • 5 reacties
  • 85 Bekeken

Allereerst zijn we met onze zaak al minimaal 15 jaar klant bij Belgacom/ Proximus tot volle tevredenheid tot de laatste 4 maanden !!

Ben dus nu al echt maanden bezig om hier de internet snelheid binnen te krijgen waar ik eigenlijk ook voor betaal , nu krijg ik nog minder dan een kwart binnen van wat ik eigenlijk hoor te krijgen !

Al diverse keren techniekers over de vloer gehad deze proberen van alles zonder resultaat  .

Ook in een restaurant staat de techniek niet stil Kassa’s , Betaalautomaten en Camera’s werken ook hier via internet maar als de snelheid te laag is heel veel storingen op deze ! 

Ook vragen de klanten om wifi dus deze snoepen dan ook weer van de snelheid af .

Dus mijn vraag is dan ook wat moet ik doen om hier beweging in te krijgen ( stoppen met het bedrijf / pand verkopen ? )

Ben afgelopen week maar naar een Proximus winkel geweest in Brasschaat in de hoop dat hun kortere aanspreek punten hebben dan de telefonische klantendienst maar helaas !

 

Nu is namelijk ook nog het geval dat ik uit betrouwbare bron vernomen heb dat er glasvezel zeer vlakbij ligt op enkele meters van de deur dus moet in principe geen probleem zijn om dit hier binnen te brengen .Zou erg leuk zijn dat wij net als andere bedrijven gewoon ook normaal de internet snelheid krijgen waar we voor betalen .

Marcimarc

 


5 reacties

Beste Michael .

Er zijn al verschillende monteurs van Proximus langs geweest ( 4 of 5 ongeveer ) die verschillende metingen hebben gedaan  komen dan uit op ongeveer rond de 18 á 20 soms ook veel minder dit fluctueert nogal en 1,94 upload .

Maar als ik het goed heb zou in de ideale omstandigheden rond de 100 moeten zijn !

Dat dit niet gehaald wordt ligt eraan dat ik ver weg zit van de laatste schakelkast van Proximus zeggen ze .

Maar dat ik op minder dan een kwart van de snelheid zit is ook wel heel weinig .

Heb ook al de monteurs van de verschillende systemen die bij ons in gebruik zijn langs laten komen om te kijken of hun de apparatuur van hun beter kunnen laten werken , maar deze zeggen allemaal dat de internet snelheid veel te laag is om de apparatuur optimaal te laten werken .

Dit is in deze digitale wereld voor een bedrijf toch eigenlijk voor wat voor bedrijf het ook is onvoorstelbaar !

Nu is het ook zo dat er ter hoogte van ons ANPR camera's staan die dus blijkbaar op glasfiber werken en deze schakelkast staat op 25 meter van onze zaak !

Toen er ongeveer 2 maanden geleden een sleuf gegraven werd vanuit deze schakelkast die op ongeveer max 10 meter van ons pand lag heb ik direct contact opgenomen met Proximus om te vragen of ze dan die glasfiber niet tot aan ons pand konden brengen maar zoals je al snapt kon dat dus niet !!

Maar hoop er toch ergens wat beweging in te krijgen zodat we toch op een goede en normale manier ook ons bedrijf is kunnen laten werken .

Met vriendelijke groet :

Marcimarc

 

 

Reputatie 5
Badge +2

@Marcimarc  We hebben uw lijn nagekeken en daar is geen fout op te zien. De snelheid die u maximum kan halen word ook gehaald op de modem. Zouden we mogen vragen een snelheid test te doen en ons door te geven welke snelheid u behaald.

Via  hier Kan u een snelheid test doen. Voor het beste resultaat kan u de test uitvoeren met maar 1 toestel verbonden met een Lan kabel aan de modem.

Reputatie 7
Badge +5

@Marcimarc Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na!

Dag Daisy

Profiel aangepast

 

 

@Marcimarc  Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

 

Dit is wat de site http://proximus.be/internetsnelheid aangeeft

Reageer