Vraag

internet snelheid

  • 25 May 2021
  • 5 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Iemand enig idee waarom mijn lijn snelheid lager is of vroeger? 

Wanneer ik op de proximus site kijk naar de lijn snelheid, is dit nu 37.2 Mbps en dit is ook de snelheid die ik verkrijg via speedtest.


Vroeger was dit op de proximus site 46Mbps en dit was ook wat de speedtest aangaf bij een test.

 

Heb nu wel geen idee hoelang dit al zo is

Met vriendelijke groeten 

 


5 reacties

in maart ben ik overgeschakeld van Tutimus naar flex. GEEN goede beslissing van mij.

sinds ik flex heb is mijn snelheid van 75 to 85 Mbps naar 45 Mbps gegaan. en wat ik hier reeds gelezen heb komt dit door die fameuse v7 tv-decorder, die zou meer dan 30 Mbps wegnemen van je internet snelheid. Ze zouden dit beter moeten adverteren zodat de mensen weten wat ze werkelijk gaan krijgen als ze die v7 tv-decorder krijgen!

Ik ga deze decorder terug sturen en om een oudere model vragen want deze nieuwe decorder is zeker geen meerwaarde 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@pdrke Ik heb eens naar je lijn gekeken. Aan de snelheid is niks gewijzigd. Je kan max 50 mbps krijgen. 

@Robert 17637 Ik vrees dat die informatie niet klopt. Er komt momenteel maar 60 mbps binnen op je modem dus je kan de stappen die @Martin hier boven heeft voorgesteld eens nemen en zien of er verbetering volgt.

 

@Robert 17637 Ik vrees dat die informatie niet klopt. Er komt momenteel maar 60 mbps binnen op je modem dus je kan de stappen die @Martin hier boven heeft voorgesteld eens nemen en zien of er verbetering volgt.

@DaisyS , die stappen van@Martin heb ik reeds 2 x gedaan en het blijft hetzelfde. Ik heb nooit ernstige problemen gehad met mijn snelheid maar sinds ik ben overgeschakeld naar flex met die v7 decorder niets anders dan problemen. en zoals ik reeds zij de v7 decorder is zeker geen meerwaarde voor mij, voor die chromecast hoef ik het niet te doen om alleen maar disney+ te kunnen zien. dat kan ik ook met mijn PS4.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Robert 17637 Je kan altijd terug overstappen naar een ander model decoder als je dit echt wenst maar dit gaat aan je huidige snelheid niks veranderen. 

je kan altijd zelf een lijntest initiëren zodat de DLM getriggerd wordt om zo te proberen van je lijn te verhogen in snelheid:

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart (TBF).
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

Reageer