Beantwoord

internet snelheid

  • 8 December 2019
  • 11 reacties
  • 199 Bekeken

Weet er iemand waarom de snelheid van mijn internet nu plots lager is , dan bij mijn vorige providers        

terwijl dit over dezelfde kabel kwam , en de proximus techniekers hebben 2 dagen aan de kabel gewerkt omdat er minder gemeten werd op de kabel dan voorgeschreven .

wat zou de oorzaak zijn dat na de werken de snelheid minder is dan ervoor

alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Martin 9 December 2019, 12:44

Bekijk origineel

11 reacties

Eigenlijk zou je de gegarandeerde minimale snelheid 
(hier na te trekken > http://proximus.be/internetsnelheid ) moeten behalen.
Je kunt bv best controleren op nieuwe klant door je adres gegevens in te voeren.

uw snelheidstest dient u best te meten met een laptop/PC via utp-netwerkkabel aangesloten op uw bbox zelf.

voor een Bbox3 type van Sagemcom kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om de concrete situatie in te schatten > download > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
(speed, vectorised yes/no? DLM profile yes/no?, noise margin down/up > 10 dB, …)

Inloggen op de bbox interface zelf kun je ook > http://192.168.1.1
als User en User wachtwoord dat op sticker van uw Bbox staat.
Daar kun je ook eens zien wat er aangegeven wordt als snelheid

bedankt ga ik morgen proberen , vrouwtje is nu tv aan’t kijken

Reputatie 6
Badge +3

De snelheid neemt ook af wanneer er een aantal decoders aan staan en op hetzelfde moment nog andere apparaten verbonden zijn: grote downloads,streaming,… Bovendien ga je draadloos een wat lagere snelheid hebben dan je internetabonnement.

ik denk echt niet dat dit TS zijn  probleem is, het is zijn lijnsnelheid die op het basis profiel teruggevallen is wegens de overschakeling ( er werd ook aan de lijn gewerkt) maar als TS de resultaten meldt of Proximus morgen de lijn natrekt, zullen we pas de reden hiervan te weten komen.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin Ik wou dit gewoon meegeven dat dit ook zaken zijn waar er buiten problemen met de lijn, een invloed hebben op de internetsnelheid. Inderdaad gewoon afwachten.

Daarom is het gemakkelijker met het tool dan moet je geen rekening houden trouwens met allerlei zaken die je snelheid kunnen beïnvloeden en wifi verbindingen die binvloed worden en,z...

Ik zit op een 70/30 profiel 

max zou ik 118 758 kunnen halen volgens de tool

wou de afbeelding in voegen maar dat ga precies niet

alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

U zit zeer waarschijnlijk terug op uw startprofiel = 70/30 (Line Provisioning Profile LP) omwille van deze werken) dus vermoedelijk

vectorised = yes

dlm profile = no

de DLM zal uw snelheid in de loop van de volgende weken zeer waarschijnlijk geleidelijk terug verhogen naar hogere waarden 

dlm profile yes

indien bv. uw noise margin up en/of down groter zijn dan +/- 10 dB (of meer)

 

P.S. DLM = (dynamisch) lijnmeetsysteeem dat ervoor zorgt dat klanten op dezelfde kabels elkaar zo weinig mogelijk storen (= optimalisatie snelheden van x, y, ...)

 

 

Inderdaad zoals ik reeds voorspeld had val je door de veranderingen op je lijn op een basis profiel en is het aan de DLM nu om hem de nodige tijd te laten om zijn analyse op geregelde tijdstippen te laten uitvoeren zodat je weer op je vroegere snelheid zou kunnen geraken.
Het is natuurlijk daarom nog niet zeker dat de DLM je lijn tot op 100Mps zal kunnen verhogen maar  85 bvb wel!

Dus een beetje geduld zou ik zeggen :slight_smile: 

en moest het je verder interesseren > Wat is de DLM > klik hier

oke dan zal het wel in orde komen denk ik dan 

noise margin up = 11,9

noise margin down = 22,7

is meer dan 10 dus

alvast bedankt voor de reacties

11.9 db SNR dan heb je inderdaad nog reserve voor verhoging.

Reageer