Vraag

internet snelheid

  • 30 November 2019
  • 22 reacties
  • 284 Bekeken

Reputatie 1

Vrijdag verhuist , zelfde straat paar honderd meter verder. Internet snelheid was op mijn oud adres rond de 70/20 maar ik haal nu op mijn nieuw adres maar 22/12 met vanavond al enkele keren een disconnect van de bbox.

Mag ik dit beschouwen als een tijdelijk probleem of zit er iets mis hier?

 

mvg

Danny

 

 


22 reacties

wat wordt er door proximus zelf opgegeven  op dit adres als minimum sneheid die je zeker moet kunnen halen > Klik hier

PS: je kunt beide vergelijken als klant en als nieuwe klant (= op adres)

Reputatie 1

62.4/14 is gegarandeert blijkbaar.

disconnects van de bbox is al geen goed teken of het zou moeten tijdelijk zijn en stoppen uiteraard.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is om een

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424 te doen:

Als volgt:

  • - Bel 080022424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
    - houd ook je klantnummer bij de hand die bestaat uit 9 cijfers
    - Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.

Als je dan niet op een hogere snelheid komt zul je moeten afwachten tot maandag als de proximus medewerkers hier terug langskomen op het forum die de lijn kwaliteit tot aan je bbox kunnen natrekken .
Pas Op : als je uw snelheid controleert met de speedtest > https://pxs.speedtestcustom.com 
doe dit dan voor alle zekerheid als  je laptop bv verbonden is met een utp netwerkkabel aan je bbox3 en niet via wifi 2.4 wat geen zekere resultaten geeft over wifi 5.0 als je dicht van de bbox staat geeft al iets meer zekerheid.
 

Moest je een bbox van sagemcom hebben dan kun je zelf de lijnsnelheid uitlezen met een tool dat je hier kunt downloaden > klik hier

 

Reputatie 1

Bedankt Martin, ik zal de lijn test proberen . Speedtest was via IPad - Wifi2.4 en bijna vlakbij de Bbox.

Sagem test is een probleem daar dit als ik me niet vergis enkel voor Windows werkt , of niet.

Inderdaad sagemtool draait op windows.

 

Reputatie 1

Martin, een probleem gevonden zonet. Mijn klant nummer is maar 7 cijfers en geen 9 zoals gevraagd, moet er een prefix bij of zo?

 

dit probleem werd hier onlangs door iemand anders ook al gemeld, dan zul je de TBF niet kunnen zelf opstarten of je moet bellen nu nar de helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800 van de helpdesk en vragen of zij dat daar eens willen opstarten of anders wachten tot maandag als hier iemand van proximus de draad opneemt.

Reputatie 1

gratis nummer geprobeerd en dit zou een algemeen probleem zijn in deze regio waar aan gewerkt word, afwachten dan maar .

thx Martin

Reputatie 1

Update voor het Proximus tech team

 

Disconnects zijn verdwenen maar snelheid zit nog steeds maar op een derde van wat het vroeger was, wat is de volgende stap?

spijtig dat je zelf geen TBF kunt uitvoeren, maar in ieder geval moeten de mensen van proximus je kunnen verder info geven morgen en eventueel zelf een TBF opstarten als dit vandoen is.

Reputatie 1

Ok, zal morgen eens kijken of ik iemand zover krijg. Thx Martin

Reputatie 7
Badge +4

De snelheid van je lijn was inderdaad op een lagere snelheid blijven hangen. Dit zou normaalgezien automatisch aangepast moeten worden, maar dit was blijkbaar niet gebeurd. Ik heb dit ondertussen aangepast waardoor je nu 70Mbps hebt ipv 30. Je lijn zal nog verder gemonitord worden en de snelheid zou dan in de toekomst misschien nog tot 100Mbps kunnen stijgen.

Reputatie 1

Bedankt, ik test voorlopig met een iPad en na overschakeling op het 5ghz signaal ipv 2.4 zit ik nu aan 62/14 wat een mooi resultaat is. Op 2.4 was de snelheid abominabel ondanks dat mij iPad het enige actieve toestel was.

Heb ook nog minstens 1 disconnect van het netwerk gehad maar zal dit verder monitoren vandaag .

Reputatie 7
Badge +4

Hou het inderdaad nog even in het oog. Normaalgezien zou je op beide frequenties een goede snelheid moeten hebben.

Hier vind je nog enkele tips om je wifi te testen en eventueel te verbeteren :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

Op het moment dat ik de snelheid heb verhoogd was het normaal dat de verbinding verbrak. Als je het nog voorhebt, moeten we dat ook verder opvolgen.

Reputatie 1

Morgen,

De Bbox valt weer regelmatig uit deze morgen, geen internet signaal meer. Duurt soms 10s en soms een minuut, ziet ernaar uit dat ik mogelijk toch een interventie nodig heb om dit op te lossen. Tenzij er iemand weet wat ik zelf nog kan proberen natuurlijk.

De fout kan inderdaad ook in een poort van de lijnkaart zitten, maar daar kun je natuurlijk niks zelf voor doen, morgen zullen de prox medewerkers wel beslissen om al dan niet een technieker te sturen.

Tijdens de onderbrekingen licht je DSL led van de bbox3 dan nog continu op, waarschijnlijk wel want anders zou je meer dan 10 sec onderbreking hebben.  

Reputatie 6
Badge +3

Je zou ook kunnen kijken of de led brandt bij internet. Soms wanneer dit niet brandt kan Proximus je aansluit log-in gegevens: gebruikersnaam+wachtwoord niet inlezen en krijg je ook geen internet. Ik heb ook gehad dat na een reset deze gegevens niet waren ingevuld wanneer je surft naar 192.168.1.1 het wachtwoord kan je terugvinden op een sticker van je B-Box 3 log-in, klik op Network connectivity,bij internet klik je op het naar onderwijzend vinkje en kijk of bij username en password iets ingevuld staat. Wanneer niet het geval kan je deze gegevens manueel invullen en op save klikken.

Ter info: Het zijn disconnects van 10 sec die hij heeft, dus de pppoe logins zullen er wel nog instaan, hetgeen je aangeeft gebeurde vroeger vaak ook al verschillede keren meegemaakt en dit werd hier toen ook af en toe gemeld door verschillende klanten, maar dat is opgelost en trouwens dan komt het zeker na 10 sec niet in orde als dit het geval moest zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Daarin heb je wel gelijk, dan blijf het lampje uit bij internet. Bedankt, voor de correctie.Wat nog mogelijke oorzaken kunnen zijn: P2P, streaming dat enorm veel connecties opbouwt en uiteindelijk de B-Box 3 doet herstarten. Maar dat moet je dan wel terug vinden bij statistics: je surft naar 192.168.1.1 het wachtwoord kan je terugvinden op een sticker van je B-Box 3 log-in, klik op Network connectivity,bij internet bij uptime. Maar inderdaad eerst afwachten wat de stabiliteit van de lijn zegt.

Ik ddenk dit ook een oude bbox ziekte met met de vroegere bboxen en dit nu niet meer voorvalt, enfin de laatste jaren zijn er toch geen dergelijke meldingen meer gekomen zoals indertijd, maar inderdaad afwachten wat proximus zegt over de lijnmetingen met o.a stabiliteit , te veel error correctie enz...

Reputatie 1

Bedankt voor de suggesties, was niet in de mogelijkheid om de rest van de dag de connectie te monitoren maar vanavond in elk geval geen herhaling van de disconnects .

P2P is niet in gebruik maar streaming is want ik gebruik een radioplayer app, uptime is 10.47u dus laatste probleem was rond de middag.

Reageer