Vraag

internet op tv

  • 29 October 2020
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Badge +1

Hallo,

In de handleiding van mijn tv vind ik deze text:

Uw tv kan mogelijk geen verbinding met internet maken, omdat uw internetprovider een vast MAC-adres (een unieke identificatiecode) voor uw pc of modem heeft geregistreerd, die telkens wordt gecontroleerd wanneer u verbinding met internet maakt om ongeoorloofd toegang te voorkomen. Aangezien uw tv een ander MAC-adres heeft, kan uw internetprovider dit adres verifiëren en kan uw tv geen verbinding maken.Om dit probleem op te lossen, kunt u de internetprovider naar de procedures vragen die moeten worden uitgevoerd om verbinding met internet te maken via andere apparaten dan de pc (bijvoorbeeld uw tv).

 

Mijn vraag is nu: hoe verkrijg ik dat ik kan surfen via tv of youtube of…

 

Tv is verbonden via Lan-kabel (Modem lanpoort 1------>rechtstreeks in Lan van tv) , netwerk is alles aangeduid als correct werkend en toch kan ik niks doen.

Tv is een Samsung UE32c6740ss model, zou moeten gaan!


2 reacties

in de manual van je TV kijken onder “Network Setup (Auto)”  dan zou de tv automatisch de juiste settings moeten krijgen van de bbox waar je tv met een utp kabel op aangesloten is.

Reputatie 7
Badge +4

Je kan testen met de kabel in een andere poort van je modem. Als je andere toestellen wel internetconnectie geven dan weten we dat er geen probleem is op de modem zelf. 
Als dit dan nog niet lukt, kan je proberen met een andere kabel.

Reageer