Beantwoord

Internet op reis

  • 6 March 2017
  • 6 reacties
  • 1648 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 99 reacties
Ik verblijf jaarlijks gedurende een maand in Tenerife en zou dan graag mobiele internetverbinding hebben voor mijn smartphone en tablet. Bestaat daar een mogelijkheid voor bij Proximus ?
icon

Beste antwoord door Martin 6 March 2017, 12:59

Bekijk origineel

6 reacties

Hier op de site van Proximus vind ik dit terug:
https://www.proximus.be/nl/id_cb_allabroad/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/mobile/opties-en-diensten/bel-sms-en-surf-goedkoper-vanuit-het-buitenland.html
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor jouw snelle reactie.
Het probleem is echter dat mijn tablet geen sim kaart heeft.
In Tenerife heb ik mensen aangesproken die blijkbaar overal internet hadden.
Zij hadden een toestelletje bij zich ter grootte van een bankkaart waarin ze een sim-kaart (van VodaPhone) konden aanbrengen (prijs voor het sim-kaartje: 5 euro per gigabyte) dat overal verbinding met het internet maakte en dit signaal ook uitzond: zo kon ik ook met mijn tablet op het internet.
Jammer dat ik niet gevraagd heb waar ze dit toestelletje gekocht hadden.
Is zoiets ook bij ons verkrijgbaar?
je bedoelt dit hier:
klik op deze link >
mobiele modem / usb stick
zie ook Tethering & MIFI
Reputatie 2
Badge
Heel erg bedankt voor deze info, dit was net waar ik naar op zoek was: de Vodafone Mobile Wi-Fi R215 4G-router.
Ik denk dat ik mij alles in Tenerife zal aanschaffen, daar is dit allemaal véél goedkoper.
Nogmaals dank!
Reputatie 2
Badge
Je hoeft niet noodzakelijk nieuwe HW te kopen (USB stick of Vodafone Mobile Wi-Fi R215 4G-router).
Je kunt de internet verbinding van je smartphone ook gebruiken voor je tablet, zie 2de link van Martin boven, "Tethering".
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor jouw opmerking.
Ik denk toch dat er alsnog een probleem is met deze methode: er kan geen verbinding met Proximus gemaakt worden in Tenerife, en hotspots zijn er daar evenmin. Ik heb dit enkel daar en voor die ene maand per jaar nodig. Met een prepaid 1 GB sim-kaartje voor 5 euro ter plaatse aan te kopen, heb ik meer dan voldoende.(Indien niet kan dit met een gratis telefoontje opnieuw voor 5 euro met 1 GB opgewaardeerd worden. Wanneer ik dat vergelijk met de prijs die ik daarvoor bij Proximus zou moeten betalen: Proximus Mobile abonnement nemen + Tethering is een grote kost voor die ene maand dat ik daarvan gebruik maak. Laat het me weten indien ik het verkeerd voorheb, want van al die zaken heb ik eigenlijk niet het minste benul.

PS: Omdat in de Vodafone een batterij van Huawei steekt ben ik bij die laatste eens gaan kijken, daar hebben ze ook interessante mobile routers en in Tenerife koop je die voor een prikje: ik zag daar bijvoorbeeld een Samsung Galaxy Tab E tablet met een prijskaartje van 25 euro, die kost hier tussen de 160 en 220 euro.

Reageer