Vraag

Internet op decoder met eigen router

  • 14 November 2018
  • 7 reacties
  • 1756 Bekeken

Vraagje

Ik ben een maand geleden overgeschakeld van Telenet naar Proximus. Wegens mijn bijberoep heb ik een business-abonnement met fixed IP en eigen router achter de b-box. Aangezien mijn kantoor voor mijn bijberoep bij ons thuis is, heb ik daar ook digitale tv. Voor de overschakeling had de verkoopster van Proximus mij beloofd dat dit geen probleem zou geven. Tot nu heb ik op de decoders nog steeds geen toegang tot netflix, en wordt er niet opgeslagen tot waar we een opname gekeken hebben.

Mijn opstelling:
- b-box: werkt enkel als modem, geen DHCP en WIFI.
- eigen router: zorgt voor wifi, bekabeld netwerk, DHCP, een PPPOE-verbinding met proximus.
- 2 decoders: rechtstreeks op de b-box aangesloten.

Op de decoders heb ik dus enkel TV-signaal en geen internet.

Weet er iemand hoe dit opgelost kan worden?

7 reacties

Op de decoders heb ik dus enkel TV-signaal en geen internet.

Is dit niet de reden omdat je geen pppoe sessie meer maakt met je bbox, anders eens proberen bij wijze van test door pppoe toe te laten op je bbox
Reputatie 7
Badge +4
Welke melding krijg je wanneer je Netflix probeert te openen? Beschikt die router over IGMP snooping?
het is via zijn bbox dat de decoder aangesloten is en daar krijgt hij netflix op.
Reputatie 7
Badge +6
Davy, Netflix maakt gebruik van internet. In technische termen is dit een andere VLAN. Gezien je geen PPP sessie hebt in je b-box, is er geen internet en dus geen Netflix. Zelfs met je fix IP kan je normaal gezien wel een 2de PPP sessie starten. De 2de PPP sessie krijgt dan een dynamisch IP. Maw, je maakt een 2de PPP sessie aan op je b-box waar je dan een dynamisch WAN IP krijgt. Je moet echter dan wel oppassen voor je IP release. Niet te vaak rebooten is de boodschap, anders is er de kans dat de routers van IP wisselen en dat de b-box dan plots je FIX IP krijgt.
Je zit dus wel met een complexere setup.

Is je FIX IP noodzakelijk? Zijn alternative zoals DynDNS geen oplossing? Dit zou het eenvoudiger maken. 🙂
Als dit moest gebeuren dat de bbox de fixed IP gekregen heeft ipv je eigen router, dan kun je toch door de ppoe terug uit te zetten op de bbox wel weer het Fixed IP terug krijgen op je router en dan weer de ppoe sessie opstarten op je bbox
Reputatie 7
Badge +6
Tuurlijk Martin, maar plezant is anders. 🙂
Daar heb je inderdaad een punt â˜ș

Reageer