Vraag

Internet onterecht afgesloten

  • 25 June 2021
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Nu woensdag 23/06 werden er werken uitgevoerd bij onze onderburen door een Proximus-medewerker. 

Nadat deze werken uitgevoerd waren bleek er bij ons niets meer te werken: geen digitale televisie en ook geen WiFi en dus ook geen internet, wat zeer vervelend is voor 2 personen die genoodzaakt van thuis uit moeten werken. Na lang wachten kregen we een oplossing, waarbij er op dinsdag 29/09 pas iemand kon langskomen. Via de klachtendienst heb ik gisteren (24/06) de ernst van de situatie (geen mogelijkheid tot werken, loonverlies tot gevolg, vertragingen op het werk...) geduid en werd er vandaag (25/06) iemand gestuurd. De technieker stelde vast dat er door de werken van woensdag jl. een onterechte afsluiting van het netwerk was gebeurd wat dus de oorzaak van de onderbreking bleek te zijn. In het contract stelt Proximus duidelijk 5.4. Proximus zal de diensten leveren overeenkomstig de algemeen aanvaarde regels van goed vakmanschap en hiertoe alle redelijkerwijs aangewezen middelen in het werk stellen. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, dienen de verbintenissen van Proximus beschouwd te worden als middelenverbintenissen.

Met de fout die gemaakt werd kan er niet echt gesproken worden over ‘aanvaarde regels van goed vakmanschap’. Via deze weg, wou ik dan ook nagaan of een schadevergoeding kan geëist worden wegens o.a. twee werkdagen met loonverlies.

 

Alvast bedankt 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Jauf 83 Ik heb vernomen van mijn collega van de technische dienst dat de storing is opgelost. Voor de vraag tot compensatie heb ik dossier 48511499 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Een dossierbeheerder houdt je hiervan op de hoogte. Mijn excuses voor het ongemak en alvast een prettig weekend.Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Jauf 83  Is de storing inmiddels opgelost? Werkt alles terug door de interventie van vandaag? Groetjes, Antonella

Dag Antonella

De gegevens zijn aangevuld. 

 

Groeten

Reputatie 7
Badge +3

@Jauf 83 Noteer je jouw klantnummer even in de profielgegevens? Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reageer