Vraag

internet misschien niet beschikbaar

  • 26 November 2020
  • 8 reacties
  • 569 Bekeken

Beste

 

Bijna dagelijks heb ik meerdere keren ('s avonds) het probleem dat ik verbonden ben met mijn wifinetwerk van thuis, maar dat er een uitroeptekentje bij het wifi-symbool komt. Als ik dan in mijn instellingen kijk staat er bij de wifi dat het misschien nie beschikbaar is en de wifi werkt dus ook niet. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al mijn gsm opnieuw opgestart en eens het netwerk vergeten en opnieuw toegevoegd maar het blijft terug voorkomen. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

 

Met vriendelijke groeten 

Fien De Leersnyder


8 reacties

je kan de bbox gewoon door een kwartslag te verdraaien los nemen van zijn voet die vast gemaakt is aan de muur .

Oke, ik heb de One SSID uitgeschakeld. Ik zal nu afwachten als het nog gebeurd, zo ja laat ik het weten. Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Heb je dat ook voor als op wifi werkt met een ander toestel bv laptop.

Anders kun je ook eens proberen als het probleem verdwijnt door “One SSID” deactiveren op je bbox indien die actief staat:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Nee, ik heb het enkel op mijn gsm, andere familieleden hebben er ook geen last van. 

Wat doet die One SSID precies?

probeer toch eens “One SSID” uit te zetten zoals ik hierboven beschreven om te zien of je dan nog het probleem hebt.

Mijn bbox hangt aan de muur waardoor ik de sticker erop niet kan lezen, is er misschien nog een andere optie om aan dit wachtwoord te geraken?

Oh wow dat is handig, dat wist ik niet. Dank u wel!

Reageer