Beantwoord

Internet maxi

  • 31 January 2018
  • 18 reacties
  • 925 Bekeken

beste,

aangezien de ontelbare pogingen om via de klantendienst iemand aan de lijn te krijgen probeer ik het via deze weg.
wij zijn sinds kort klant bij Proximus en hebben de internet Maxi.deze zou normaal gezien een downloadsnelheid hebben van 100Mbps. ik krijg echter via wifi niet meer dan 30 mbps en via kabel niet meer dan 45 (!) mbps. zowel het gsm signaal en de 4g verbinding zijn even slecht, hier thuis amper bereik enzo. Ik hoop via deze weg wat hulp te krijgen en indien mogelijk een oplossing op het probleem. wij komen van telenet vanwege de prijs, maar als hier niks kan aan gedaan worden gaan wij gewoon terug naar Telenet. daar had ik ALTIJD bereik en een constante downloadsnelheid van 200mbps!
icon

Beste antwoord door Jimmy O 31 January 2018, 15:41

Bekijk origineel

18 reacties

JFYI: Het abonnement bepaalt niet welke internetsnelheid je kan halen, maar zegt waar je lijnsnelheid zal op gelimiteerd worden ingeval je lijn dit toelaat, dit is in hoofdzaak afhankelijk van de lengte en kwaliteit van die lijn waar je op aangesloten bent.
Bij Proximus zijn de max te halen lijnsnelheden 100Mbps over koperlijn en over glasvezel uiteraard hoger.

Wat de gsm ontvangst betreft moet je onderscheid makken tussen wat je in huis ontvangt en wat er buiten want zelf al is je ontvangst buiten goed kan die in huis slecht zijn wegens de gebruikte bouwmaterialen waaruit je huis bestaat ....
Reputatie 6
Badge +3
Beste,

Dit staat in onze algemene voorwaarden bij de aankoop. Dit staat ook vermeld in de voetnoten bij de bestelling via internet.

Snelheid van het vaste internet: de maximale vermelde snelheid is een theoretische waarde. Deze wordt in de praktijk niet voor alle klanten behaald. De downloadsnelheid thuis hangt vooral af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, de computerinstallatie en de interne bekabeling. Deze factoren moeten optimaal zijn om op de maximale snelheid te kunnen surfen. Als je wifi gebruikt, kan je surfsnelheid ook lager zijn. Om de surfsnelheid bij jou thuis te kennen: internetsnelheid
Reputatie 7
Badge +1
JFYI: Het abonnement bepaalt niet welke internetsnelheid je kan halen, maar zegt waar je lijnsnelheid zal op gelimiteerd worden ingeval je lijn dit toelaat, dit is in hoofdzaak afhankelijk van de lengte en kwaliteit van die lijn waar je op aangesloten bent.
Bij Proximus zijn de max te halen lijnsnelheden 100Mbps over koperlijn en over glasvezel uiteraard hoger.

Wat de gsm ontvangst betreft moet je onderscheid makken tussen wat je in huis ontvangt en wat er buiten want zelf al is je ontvangst buiten goed kan die in huis slecht zijn wegens de gebruikte bouwmaterialen waaruit je huis bestaat ....

Klopt maar bij afsluiten GSM contract zeggen de PX medewerkers nooit dat ontvangst GSM in huis slecht kan zijn. In MyProximus staat beschikbaar op groen en dan ga je er van uit dat dit signaal goed is. Altijd achteraf komen ze dan met deze kleine letters in de overeenkomst die je niet bij het afsluiten van je GSM contract mee krijgt als je er over klaagt.
Reputatie 7
Badge +6
Antoon,
Het groene bolletje in MyProximus waar jij naar verwijst, betekent dat er op dat moment geen netwerkproblemen zijn. Het zegt niets over de ontvangst van je eigen toestel op dat moment.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Wim,

Bedankt maar wat ik wil zeggen is bij afsluiten GSM contract wordt niets gezegd over slecht signaal binnen door de PX medewerkers. Achteraf als je het probleem hebt komen ze met de kleine letters als je daar over belt.

Mvg
Reputatie 7
Badge +6
Tja,
Het gsm-signaal binnen hangt van veel factoren af, o.a. bouwmaterialen van muren, aanwezigheid van beton, dubbele beglazing e.d. Bij mij thuis heb ik bijvoorbeeld overal 4G, in elk vertrek. Is sterk afhankelijk van woning tot woning en de afstand tot de gsm-pyloon.
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij op het appartement heb ik ook 4G als ik mijn wifi uitzet. Maar qau streepjes maar 1 of af en toe geen en dit is toch belangrijk bij het bellen of gebeld worden. Of kan dit dan ook via de modem. Heb ik wel eens gelezen.
Met deze bedoel je mss > https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html
of zoals bij TN
> https://www2.telenet.be/nl/ontdek/triiing/

Of wat vroeger ook mogelijk was
> Belgacom Wi-Fi Calls
Reputatie 7
Badge +1
Nee dit: Vodafone introduceert 4G bellen en/of WiFi Bellen - Alles voor het beste netwerk .
De nieuwe standaard: bellen via 4G of wifi. https://www.vodafone.nl/4gbellen/
Weet niet of dit hetzelfde is wat TN doet. Bij PX kost dit weer € 5 per maand extra.
bij proximus bestaat 4G bellen ook "VoLTE" Voice over LTE (LTE = 4G)
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/hoe-bellen-via-4g.html
Reputatie 7
Badge +6
VoLTE kost bij ons niets extra hoor. Je dient wel over een recente smartphone te beschikken die dat ondersteunt.
Reputatie 7
Badge +1
Is een IPhoneSE voldoende ? Heb het nagekeken en de instellingen zijn zoals hieronder beschreven:
Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Schakel 4G in voor Gesprekken en data of Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel Gesprekken en data in, afhankelijk van uw versie.
◦VoLTE wordt gradueel geactiveerd voor alle nummers. U ontvangt een sms wanneer VolTE voor uw nummer geactiveerd is.
Heb eigenlijk nooit een SMS ontvangen dat VolTE voor mijn nummer geactiveerd is.
Met volgende smartphones kan je van VoLTE genieten:
Samsung : Galaxy S5, S6, S6 Edge, S6 Edge +, S7, S7 Edge, S8, S8+, J5, A3 (2016 & 2017), A5 (2016 & 2017) en Xcover 4.
Op een Samsung-toestel zet je VoLTE aan of uit via “Instellingen”. Klik vervolgens door naar “Mobiele netwerken”.
Apple : iPhone 6, 6s, SE, 7 en 7 Plus.
Heb je een iPhone? Zet VoLTE aan via “Instellingen”. Klik door naar “Mobiel netwerk” en schakel 4G in voor “Gesprekken en data”.
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Martin. Er is over VolTE al een forumitem over: iPhone en VoLTE, hoe zit dat nu?

ThomasP Community Manager 854 reacties 1 maand geleden
Antoon1, VoLTE is standaard actief voor alle iPhone gebruikers sinds iPhone SE. Kan je eens nakijken via Instellingen -> Algemeen -> Info welke versie aanbieder je hebt?
Kan je ook kijken via Instellingen -> mobiel netwerk -> opties mobiele data -> schakel 4G in. Staat deze op Gesprekken en Data? Als deze actief staat is VoLTE actief.
Als dit er niet staat, stuur even je GSM nummer via privébericht door naar Het Proxumus Team. Dan kijken we dit voor je na.

Heb daarna eigenlijk nooit een SMS ontvangen dat mijn nummer geactiveerd is.
Reputatie 7
Badge +4
@Antoon1
"Triiing" van Telenet is inderdaad "WiFi"-bellen (via Telenet vaste internet breedband aansluiting of Hotspot)
Wat VoLTE betreft, indien de instellingen op uw IPhone SE staan zoals hieronder/reeds vermeld is VoLTE op uw telefoon actief
Instellingen -> mobiel netwerk -> opties mobiele data -> schakel 4G in. Staat deze op Gesprekken en Data? Als deze actief staat is VoLTE actief.
Mocht VoLTE om één of andere reden nog niet actief zijn, neem je best contact op met Px op dit technisch na te kijken en te verhelpen
Misschien best via dit forum of via "regel het meteen"
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
Antoon, het zou inderdaad ook eens moeten nagetrokken worden door iemand van Proximus, mss nog eens een privébericht sturen en vragen of ze het al bij de bevoegde dienst nagekeken hebben.
Reputatie 7
Badge +1
Hallo M_016 en Martin, heb een privebericht verstuurd. Bedankt voor jullie advies. Grtj, Antoon
Inderdaad het beste wat je kunt doen want je weet maar nooit dat bellen over 4G gewoon gedeactiveerd staat (wordt geactiveerd per toestel)

Reageer